Gå till innehåll

Handforhand på B2B!


Skanke

Recommended Posts

Vad menas med hand för hand?

 

När du spelar en turnering höjs blindsen antingen efter ett ex. antal minuter, eller ex. antal spelade händer. Kruxet med att höja dem efter antal minuter är att folk spelar olika snabbt och kan få olika blinds. Däremot med hand by hand, ex på Crypto, väntar man vid slutet av en turnering på de andra borden att avsluta sina händer innan man ger ut ny hand.

 

Jisses vad krångligt förklarat!

 

/busen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menas med hand för hand?

 

Detta är något som tas i bruk vid placeringarna strax innan pengarna då de som är shortstackade ofta tenderar att slöspela för att någon annan ska åka ut före dem. Eftersom borden måste vänta på att händerna vid de övriga borden skall bli klara så finns det ingen mening med att slöspela.

 

Mycket bra att detta ska komma till b2b!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
hmm...brukar alltid ta mig ITM me slowplay...härligt när alla på bordet får damp o ska slå ut mig! :lol: Ofta som några stycken tiltar bort sin stack...sitta me mig till 6 på morgonen tar på tålamodet!!

 

Jag förstår dem till fullo. Det, och när folk berättar vad de foldar för händer när det är spelare kvar att agera efter dem, är det mest spelförstörande inom turneringspoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 1 month later...
Jag har fått information om att de håller på att titta över införandet av HFH i turneringar. HAn kunde inte säga något datum, men det är på gång iallafall...... :D

 

...skrevs 8/8 2005... och fortfarande ingen hfh.

 

60000 guaranteed igår var fruktansvärt plågsam, folk började slöspela när det var långt kvar till pengarna. Det tog oändligt lång tid, och när vi väl kom dit var medelstacken bara en 4-5 bb och chiplead var nära på shortstacked. Fullständigt löjligt, det är inte längre poker som spelas då. FIXA! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

turbo freezeouten klockan 22 var ju inte bättre...laggen var enorm och det i kombinationen med slöspel då folk faktiskt KUNDE agera eller inte gjorde att det var totalt sjukt då det var två bord kvar... tror chipleadern ett tag hade så lite som 2,5 BB faktiskt, sen ökade iofs en två tre spelare på sig ordentligt (säkert upp till 3-4 bb =) ) pga att alla som fick stora blev ju autoallin....lotto kan man säga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...