thorn Postad 7 Augusti , 2005 Rapport Postad 7 Augusti , 2005 Sitter och funderar på vad det är som gör mig till en förlorare i FLT (egentligen en marginell vinnare, men på senare tid går det som bäst +/- 0, oftare sämre). Har jämfört lite statistik från vinnare på 2+2 med mina stats. Det visar sig att jag är tightare än genomsnittet och ganska mycket aggressivare postflop. Jag börjar fundera på om jag spelar vissa händer för hårt postflop (mot fel motståndare?). Exempelvis: Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter Preflop: Hero is MP2 with Kd, Ks. 1 fold, UTG+1 raises, MP1 calls, Hero 3-bets, 5 folds, UTG+1 calls, MP1 caps, Hero calls, UTG+1 calls. Flop: (13.50 SB) Qd, 7h, 5s (3 players) UTG+1 checks, MP1 bets, Hero raises, UTG+1 calls, MP1 calls. Turn: (9.75 BB) 2s (3 players) UTG+1 checks, MP1 checks, Hero bets, UTG+1 calls, MP1 calls. River: (12.75 BB) 8d (3 players) UTG+1 checks, MP1 bets, Hero calls, UTG+1 calls. Final Pot: 15.75 BB Coldcall + Raise preflop alltså, det tyder på AA. Jag väljer ändå att höja floppen. Är det fel? Tycker denna situation uppstår hela tiden, dock oftare med tex JJ på flop Axx. Att man är uppe mot A(A) är ju mindre uppenbart här så klart, men magkänslan är ju den samma. Lönar sig aggressiviteten här eller är den missriktad? Citera
thorn Postad 7 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2005 Även här ett exempel. Party Poker 2/4 Hold'em (8 handed) converter Preflop: Hero is MP2 with Th, Tc. UTG calls, 2 folds, Hero raises, 4 folds, UTG calls. Flop: (5.50 SB) 4s, 6c, Kh (2 players) UTG checks, Hero bets, UTG calls. Turn: (3.75 BB) Js (2 players) UTG checks, Hero bets, UTG calls. River: (5.75 BB) 3s (2 players) UTG checks, Hero bets, UTG calls. Final Pot: 7.75 BB En liknande hand, även om jag är mer säker på spelet här kan det ju vara fel. Motståndaren slår inte om, men det utesluter ju ej Kx eller JJ t.ex. Gratis showdown? Citera
RuterKnekt Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Det var rätt spelat på första handen utan read. På andra handen var du nog aningen agressiv och ska ta en gratis showdown. Det finns egentligen inge mycket som utesluter en svag kung eller en knekt. Om din moståndare är en calling station fungerar dock denna agressiva stil bäst. Det är bra att du lärt dig spela tight och om du spelar som i de flesta böcker eller på nätet rekommenderar preflop ska du nog inte oroa dig. Citera
Hjort Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Jag hadde spelat likadant som dig i båda händerna. Möjligen att jag fegat ur som en liten flicka och checkat tillbaka TT på sista handen. Citera
t3h_h4x0r Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Du kan borde prova spela Shorthanded, det verkar mer som om det passar din spelstil Citera
Svinto Postad 8 Augusti , 2005 Rapport Postad 8 Augusti , 2005 Du kan borde prova spela Shorthanded, det verkar mer som om det passar din spelstil Hur menar du att händerna borde spelats för att passa fullbord då? edit: Fast nu förstår jag att du antagligen inte menar så, don't mind me Citera
Recommended Posts