Gå till innehåll

P_kungen, färdig med klockan. Dagbok nerlagd.


P_kungen

Recommended Posts

  • Svars 870
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dag 4 och Dag5

Just satt mig på ett no dp bord. Hittar färgen i en trevägsåpott på 50$ med stor potential :)

Då försvinner bilden och skärmen blir blå med nån text - påbörjar dumpning av fysiskt minne.

Sånt får mig verkligen att tilta..

 

Datorn tjorvar somfan så får formatera om skiten. Inte så skillad så tog 2 dagar att få igång internet. Inte lyckas fixa igång ljudet än.. =/

 

Dag6

Hade snortur i två potter idag. Iofs mot shortstacks, drog in 2st 4 outare. Alltid skönt att ha turen på sin sida. Plus ungefär $850 på nl 1/2

 

ca $2600 kvar till br-topp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då försvinner bilden och skärmen blir blå med nån text - påbörjar dumpning av fysiskt minne.

 

Ahh fyfan kungen. Kommer ihåg när jag jobbade med en cs-film i c:a 6-7 h om dan i en vecka. På söndagen kommer ovanstående blå skärm och formatering var enda utvägen. TILT!?!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär går det när man spelar sakta..

 

$200 NL Texas Hold'em - Friday, October 14, 09:58:41 EDT 2005

Table Table 64814 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: tykepo ( $299.55 )

Seat 3: litfpitr69 ( $211.70 )

Seat 4: LittleZcam ( $194.70 )

Seat 5: IHavePP ( $316.90 )

Seat 6: doom_5 ( $199.15 )

tykepo posts small blind [$1].

litfpitr69 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to tykepo [ Ad Ah ]

LittleZcam calls [$2].

IHavePP calls [$2].

doom_5 folds.

tykepo raises [$7].

litfpitr69 calls [$6].

LittleZcam calls [$6].

IHavePP calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 5c, Td, Ac ]

tykepo checks.

litfpitr69 checks.

LittleZcam checks.

IHavePP bets [$4].

tykepo calls [$4].

litfpitr69 calls [$4].

LittleZcam calls [$4].

** Dealing Turn ** [ 8d ]

tykepo checks.

litfpitr69 checks.

LittleZcam bets [$25].

IHavePP folds.

tykepo raises [$60].

litfpitr69 folds.

jonasbk has joined the table.

LittleZcam calls [$35].

** Dealing River ** [ 9h ] überklonken!

tykepo bets [$100].

LittleZcam is all-In [$122.70]

tykepo calls [$22.70].

tykepo shows [ Ad, Ah ] three of a kind, aces.

LittleZcam shows [ Qs, Jd ] a straight, eight to queen.

 

LittleZcam wins $411.40 from the main pot with a straight, eight to queen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$200 NL Texas Hold'em - Friday, October 14, 14:21:22 EDT 2005

Table Table 65076 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: roybo680 ( $177.60 )

Seat 2: tykepo ( $315 )

Seat 3: LakevilleMF ( $188 )

Seat 4: mikedk57 ( $193.80 )

Seat 6: BluffsAAlot8 ( $205.15 )

Seat 5: dunk1922 ( $75 )

roybo680 posts small blind [$1].

tykepo posts big blind [$2].

dunk1922 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to tykepo [ 8c Jd ]

LakevilleMF calls [$2].

mikedk57 folds.

dunk1922 did not respond in time.

dunk1922 folds.

BluffsAAlot8 folds.

roybo680 folds.

tykepo checks.

** Dealing Flop ** [ Ad, Td, 8h ]

tykepo checks.

LakevilleMF bets [$2].

tykepo raises [$6].

LakevilleMF calls [$4].

** Dealing Turn ** [ 9h ]

tykepo checks.

LakevilleMF bets [$12].

tykepo calls [$12].

** Dealing River ** [ 5d ]

tykepo checks.

LakevilleMF bets [$35].

tykepo calls [$35].

LakevilleMF shows [ 7s, Ks ] high card ace.

tykepo shows [ 8c, Jd ] a pair of eights.

tykepo wins $110 from the main pot with a pair of eights.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 7

Ökat på SnG och turneringsliret. Lirat 5st $50 SnG idag. Alla utanför pengarna :shock: Tyckte jag spelade okej iaf, bara att ta nya tag där.

 

Cashgamet började också på minus men lyckades jobba upp mig och slutar dagen på +570$.

Tänkt lira rätt mycket i helgen och varför inte tysta alla kritiker och sätta br highscore nu närmaste dagarna?! ;)

 

$2030 kvar till br-topp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vilken jävla skitdag...Gått sanslöst dåligt :(

Jag lovar det är första gången på en månad jag får in degen med AA preflop.

Ligger nästan en lax back..

 

***** Hand History for Game 2881478714 *****

$200 NL Texas Hold'em - Saturday, October 15, 15:50:42 EDT 2005

Table Table 65518 (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: krames44 ( $269.68 )

Seat 3: gaaamer333 ( $64.60 )

Seat 4: tykepo ( $622.15 )

Seat 5: jelnick ( $0 )

Seat 6: Masterscarf ( $193.50 )

Seat 1: mbiker ( $197 )

gaaamer333 posts small blind [$1].

tykepo posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to tykepo [ As Ac ]

jelnick has left the table.

Masterscarf raises [$5].

mbiker folds.

krames44 folds.

gaaamer333 folds.

bezzy74 has joined the table.

tykepo raises [$13].

Masterscarf raises [$30].

tykepo is all-In [$607.15]

Masterscarf is all-In [$158.50]

** Dealing Flop ** [ 4c, 2h, 3h ]

** Dealing Turn ** [ 5h ]

** Dealing River ** [ Jh ]

Masterscarf shows [ Kd, Kh ] a flush, king high.

tykepo shows [ As, Ac ] a straight, ace to five.

tykepo wins $428.65 from side pot #1 with a straight, ace to five.

Masterscarf wins $386 from the main pot with a flush, king high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte posta lite mer utdragningar och badbeats fast jag ids inte, är ju fan inte ett dugg intressant.

 

Helt klart spelat en del potter riktigt dåligt idag också. Anledningen att man postar badbeats måste väl vara att man vill visa och få bekräftat för sig själv, att ens förluster beror på otur och inte dåligt spel. Kommentarer över ens sjuka otur känns ju sköna då man skylla alla ens förluster på just badbeats och utdragningar.

 

Men fyfan vad det här självömkande oturstänket är dåligt egentligen..

 

Hade råkat ut för några utdragningar idag och när jag sedan torska en 1k pott mot en 2 outare, satt jag i vanlig ordning och svor hur jävla otur jag hade.

 

Några händer efter raisar jag 66 preflop och floppar set. Bettar pott på både flop och turn. På river faller färgkortet och jag checkar och fi går all in. Istället för att analysera situationen på ett normalt sätt så tänker jag bara - Inte nu igen, inte fan kan jag ha så otur att han dragit färgen, sanslöst! Happ, det hade han.

 

Efter ett tag hittar jag KK och jag raisar en killes bet, varpå han går all in. Här finns inte tanken att folda. Med den otur jag haft kan han ju bara inte ha AA.

Jag lirar helt enkelt fördjävla dålig poker på grund av att jag flyttar över fokuseringen på min tidigare otur, istället för att analysera situationen utifrån vad den är.. Aja var ju inte det jag skulle svamla om..

 

Fick nyss ett utdrag från banken som visar hur mycket pengar jag gjort av med senaste tiden.. Fick en riktig chock alltså. Ett av offtopic målen på första sidan var att sluta slaska irl. Det har jag verkligen misslyckas med.

 

Har nog tappat lite perspektiv på pengar senaste tiden. Tänker ofta i dollar och bigblinds när jag ska köpa nått.

Vadå dyr tröja? Inte ens ett halvt inköp på 2/4.

500 spänn, äh stiger dollarn 3 öre så går jag ju jämt.

Kortet var tomt nu några dagar och det kändes jävligt konstigt.

 

Ska fan ta tag i min ekonomi. Funderar på att sätta in pengarna jag har på ett "inte röra på ett år" konto. Är hyffsat insatt i aktier då jag lekt på låtsas i en aktiekunskap kurs. Kanske ska investera i lite sånt också.

 

Har varit svinless över min downswing nu dom senaste veckorna. Mest för att månadsresultatet för oktober kommer bli så dåligt. Kanske inte ens plus.

 

Reggade mig på pokerforum för ungefär ett år sedan. Var väl WPT som fick mig intresserad. Höll på att spela massa frirullar och drömmen var att vinna expekts 10k freeroll. Kommer ihåg att jag och en kompis snackade om vad man skulle göra ifall man vann den.

$2300 var ju så sjukt mycket pengar. Jag sa att om jag någongång skulle vinna den, så skulle jag ta ut alla pengar direkt och aldrig mer spela poker.

Hittade sidan med 10 gratisdollar och gned många timmar med mycket tur. När jag hade vunnit 500 kr gick jag omkring på moln. 500 spänn för att sitta och spela vid en dator!!

 

Nu går jag omkring och är riktigt jävla less över min badstreak. Hade iskallt räknat med att dra in $10k den här månaden. Rätt lätt att tappa perspektiv på saker och ting. Hade nog nöjt mig rätt bra att vara där jag är idag om nån frågat för ett år sedan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner också igen mig enormt mycket i dom tankebanorna ni beskriver. "Inte kan jag ha sådan sjuk otur nu igen för 28:e gången i rad 3 dagar i rad? Klart jag måste syna" och inte helt förvånande visar fi sin äckliga lilla hand som slår en.

 

Kanske är det det här som skiljer dom riktigt framgångsrika från oss andra? Dom kan behålla lugnet och lägga sina händer trots att dom nästan är nedbrutna av negativ varians. Nu säger jag inte att ni eller jag inte kommer bli framgångsrik, men det kan nog ligga något i det jag säger. Eller vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket klokt talat Emilio. Jag är iofs. inte så jäkla bra, men jag tycker att jag verkligen skärpt till mig när det gäller att behålla lugnet i vissa situationer. Detta har gjort att vinsterna ökat rätt bra faktiskt. Igår blev mina AA all-in preflop mot QQ och JJ och fi klonkar en J. Tidigare hade jag fan gått i taket och svurit och help tappat lusten att spela, men igår så kände jag ingenting utan lyckades bara tänka "japp, du spelade helt rätt och fick in all deg med bäst hand, ibland har fi tur och drar ut, bra spelat Micke!". Rätt skönt att inte bli så "känslomässigt engagerad" i spelet och garanterat bra för vinsterna. Faran när man spelar och är upprörd och så är att man låter känslor istället för sunt förnuft styra hur man spelar, det kostar oftast en del...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips för att sluta slaska IRL kan vara att sätta upp ett större mål som du ska ha pengarna till. Tror du hade ett mål att dra ihop till en bil. Nog för att inte jag anser att en fin bil är så viktigt men hellre ha det som mål än att hålla på och småslaska. Andrahandsvärdet på en tröja är i princip 0 medan du trots allt kan sälja bilen med hyfsat värde om du nu inte tar senaste årsmodellerna. Andra mål kanske kan vara att dra ut på någon resa och avsätta en viss del av vinsterna dit.

 

Angående aktierna så ska du kunna avsätta dess pengar under flera år och inte räkna med att kunna få tillbaka dem. Så en viss del tycker jag du kan avsätta dit men konsultera gärna din bank för mer råd.

 

Nu vet jag inte exact hur obligationer fungerar men om du vill ha ett konto där du inte kan röra pengarna kanske obligationer är något att tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste en essä av, jag tror det var Caro. Poängen var i alla fall att man ska se sin bankrulle som ett företags tillgångar. Om du t ex har en bilmek som är värderad till två millar så går man ju inte omkring och känner sig rik hela tiden. Bankrullen är ditt "företag" och har ingenting med din privatekonomi att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare hade jag fan gått i taket och svurit och help tappat lusten att spela, men igår så kände jag ingenting utan lyckades bara tänka "japp, du spelade helt rätt och fick in all deg med bäst hand, ibland har fi tur och drar ut, bra spelat Micke!".

 

Skulle vilja se dig sitta lugnt och tillbakalutad och bara konstatera att "japp, du spelade helt rätt och fick in all deg med bäst hand, ibland har fi tur och drar ut, bra spelat Micke!", när du ligger 20 inköp back och du just har blivit utdragen för 56:e gången. Det finns inte på kartan. Du hade varit helt under isen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hade ni spelat den här handen? Jag sätter fi på draget. Spelar handen kasst då jag bettar alldeles för svagt på turn och ger ju på så sätt odds.

Fi verkar vara rätt tiltad då han fått bluffar synade och blivit utbettad från flera potter innan.

 

Checkar river för att ge fi chans att bluffa missat drag. Så drar han iväg med sånt här jävla mongobet.

 

Somsagt han kan vara lite tiltad + att hans spel är så ologiskt det kan bli om han har ett monster.

 

170 i potten och att han bettar 314 är ju så vidrigt det kan bli. Är det bluff 50% av fallen? Vad hade ni gjort? Klar fold mot avg fi?

 

$400 NL Texas Hold'em - Sunday, October 16, 11:16:54 EDT 2005

Table Table 65588 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: Zvitorepko ( $490.20 )

Seat 3: Gaaack ( $181.80 )

Seat 4: PetroRules ( $1086.46 )

Seat 5: Unclefakker ( $857.35 )

Seat 6: tykepo ( $396 )

Seat 1: mw8500 ( $399.94 )

Gaaack posts small blind [$2].

PetroRules posts big blind [$4].

mw8500 posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to tykepo [ Kc Ks ]

Unclefakker calls [$4].

tykepo raises [$15].

mw8500 calls [$11].

Zvitorepko folds.

Gaaack folds.

PetroRules folds.

Unclefakker folds.

** Dealing Flop ** [ 7h, Tc, 5h ]

tykepo bets [$25].

mw8500 calls [$25].

** Dealing Turn ** [ 3c ]

tykepo bets [$45].

mw8500 calls [$45].

** Dealing River ** [ 2c ]

tykepo checks.

mw8500 is all-In [$314.94]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...