Gå till innehåll

Funderingar kring filmen "Ken Park"?


kfluffie

Recommended Posts

Ja, God Afton!

Kollade nyss igenom Ken Park och undrar om den filmer har något budskap eller är den bara till för att chockera?

 

Ni som inte har sett den kan ju sluta läsa nu och tänker se den kan sluta här!

---------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ken Park för ju i början antagligen för att han är med barn och för att tjejen hans vill behålla barnet, det kan jag förstå men varför kretsar filmen om honom?

 

Varför pratar Peaches, Shaun och Tate ( ? ) om honom i slutet och varför i helvete har de värsta trekanten?

 

Shaun har väl tillräckligt med flickor kan man ju tycka. Tate förstår jag då han rymt hemifrån och jag förstår också Peach, varför hon rymmer hemifrån, med en far som hennes!

 

 

Filmen var ju sevärd, man ville inte missa den, man var ju tvungen att kolla på den, men jag vet inte om den var bra, eller jo, den var bra men den hade ju ingen speciell handling ... Ett par familjer i USA i något område där alla är störda ? Är det handlingen? =/

 

Och han där som dödar sina föräldrar? Varför är han se "ensam", han träffar ju aldrig de andra, han bara sitter i sitt hus och spelar Alfapet och runkar!

 

Skum film men klart sevärd!

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltid det finns ett syfte med en film, bortsett från det personliga syftet hos personen som gör filmen.

Dock är nog inte fallet helt och hållet så med Ken Park.

 

Vad det egentliga syftet är med filmen lär ju vara ganska svårt att klura ut, men det finns ju saker i filmen som är ganska vettiga.

Om man vill se det hela ganska simpelt så kan man ju säga att filmen är gjord för att visa oss en ganska vardaglig verklighet. Det som händer i filmen är inga ovanligheter, även om de kan verka överdrivna och bizarra.

 

Det är en väldigt bra film, oavsett om man ser den för att tappa hakan över hur galna vissa saker kan verka, eller om man försöker hitta en djupare mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske syfter var för Larry Clark att lyfta bort Tabuet för sex ... Jag menar att man kan ju ha våld etc. men inte ha sex på samma sätt och inte så ärligt som Larry Clark gör det ...

 

"UR AFTONBLADETS INTERVJU MED LARRY CLARK

”Ken Park” är väldigt naken och avslöjande. Varför vill du visa allt?

Den är känslomässigt ärlig. Bilderna är uppriktiga. Om man närmar sig sexscener och då stänger dörren för åskådarna är man oärlig. Jag ville alltid göra ”Ken Park” på exakt det här sättet. Det är själva poängen med den. Jag har alltid undrat varför man kan visa helnakna kvinnor framifrån, men inte män. Sex är en viktig del av historierna och jag tycker det är vackert filmat.

 

I en scen sitter en pojke och onanerar fram en utlösning medan han ser på damtennis på tv. Har du brutit ett tabu för en vanlig spelfilm?

Ja, jag har i varje fall aldrig sett det förr. Men nu kanske andra filmare ser vad jag gjort och tänker i nya banor.

 

Kommer du att gå med på att klippa filmen om distributörer i några länder vill göra det?

Nej. Inte en ruta får tas bort. Om de vill klippa får de inte visa den. Take it or leave it."

 

// http://www.moviezine.se/filmsidor/ken_park.shtml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...