Gå till innehåll

NLT - SNG, valuebeta setet mot möjlig färg på river?


aglo

Recommended Posts

PokerStars Game #2268719318: Tournament #10932728, Hold'em No Limit - Level V (75/150)

 

Table '10932728 1' Seat #7 is the button

Seat 3: ibetit (2155 in chips)

Seat 4: Squashy (775 in chips)

Seat 5: aglo (2195 in chips)

Seat 7: FoxM (3465 in chips)

Seat 8: 77IGET8MORE (3225 in chips)

Seat 9: 10_Justin_10 (1685 in chips)

77IGET8MORE: posts small blind 75

10_Justin_10: posts big blind 150

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to aglo [9 :heart: 9 :diamond: ]

 

ibetit: folds

Squashy: folds

aglo: raises 350 to 500

FoxM: folds

77IGET8MORE: calls 425

10_Justin_10: folds

Höjer strax över 3xBB. Lagom? För lite?

 

*** FLOP *** [9 :club: 5 :spade: A :spade: ]

77IGET8MORE: checks

aglo: bets 150

77IGET8MORE: calls 150

Vilken flop! Mittensetet med ett A på brädan, hur mycket mer kan man begära?

Vanligtvis är jag väldigt noga med att inte ge billiga kort med två kort i samma färg på floppen. Jag bestämmer mig trots det att försöka visa svaghet och hoppas att han höjer mig.

 

*** TURN *** [9 :club: 5 :spade: A :spade: ] [6 :diamond: ]

77IGET8MORE: checks

aglo: bets 400

77IGET8MORE: calls 400

Han checkar igen. Sätter honom på Ax, möjligen ett färgdrag.

Samtidigt som jag är lite bekymrad över ett färgdrag vill jag inte jaga bort honom. Jag betar 400 på 950. För lite?

 

*** RIVER *** [9 :club: 5 :spade: A :spade: 6 :diamond: ] [T :spade: ]

77IGET8MORE: checks

Jag ville inte se ett spader till. Han kan också ha träffat tvåpar (AT ser inte alls omöjligt ut). Han tänker ganska länge innan han checkar. Nu står jag inför ett svårt beslut; vågar jag valuebeta här?

 

Det ligger ca 1800 i potten och jag har ca 1300 kvar. För mig gäller all in/check. Skulle jag beta 400-500 och får omslag känns det som att jag måste syna.

 

* Flytt till PHH - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade nog checkat vid det tillfället, känns ju som han jagar färgen enligt hans calls, och att sedan checka vid träff för att låta dig betta känns troligt.

 

jag brukar undvika situationer där färg/steg drag finns ute och bettar alltid hårt på settet, men om det förekommer och jag känner att jag kan spela ut de andra i en annan situationen och att man har lite momentum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ju inte riskera att bli reraisad och jag har mycket svårt att tänka mig att en typisk spelare orkar folda A+ i den situationen så en valuebet känns väl ok. Men jag tycker också du borde tagit mer value (och förstärkt dina bluffar) genom att spela hårdare tidigare i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver ju inte riskera att bli reraisad och jag har mycket svårt att tänka mig att en typisk spelare orkar folda A+ i den situationen så en valuebet känns väl ok. Men jag tycker också du borde tagit mer value (och förstärkt dina bluffar) genom att spela hårdare tidigare i handen.

Förstärkt mina bluffar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstärkt mina bluffar?

Säg att du höjt med KsQs eller liknande, då betar du väl inte 150 om du vill ta potten på floppen? Om dina motståndare märker att du tenderar att beta mycket med semibluffar/mediokra händer och lite med monster så har du ett problem.

 

Om du hade ett färgdrag så skulle du ju rimligen gå all-in rätt av på floppen och således måste du göra det med lite riktiga händer också för att inte bli för lättläst. Dock kan det mycket väl vara rimligt att använda setet för att stärka upp dina checkar istället (så att du inte ger bort potten varje gång du checkar tillbaka).

 

Jag tror för övrigt inte att man spelar särskilt fel på floppen om man som enda betalternativ har all-in, annars check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det var så du menade.

Om jag hade haft en aggressiv image hade jag självklart lagt en standard continuation bet på ½pot till 3/4pot (alt. all in).

 

 

Du bör alltid satsa på att ha en aggro image.

 

 

Checka på river - har han färgen så har du fortfarande chips kvar och har han inte färgen så har du vunnit en bra pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ha en aggressiv image när blindsen har blivit så pass höga, speciellt om jag har en riktig stack att leka med. Nu hade jag spelat ganska passivt.

 

Jag checkade.

*** SHOW DOWN ***

77IGET8MORE: shows [J :heart: A :club: ] (a pair of Aces)

aglo: shows [9 :heart: 9 :diamond: ] (three of a kind, Nines)

aglo collected 2250 from pot

 

(det var visst 2250 i potten och inte 1800)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...