Gå till innehåll

Vad gäller vid disconnects?


Mikey

Recommended Posts

Satt just och spelade ett par $20+2 SnGs på BetOnBet när nätverket plötsligt frös. I den ena SnGn var vi tre kvar och jag var chiptvåa med lowstacken snart ute. I den andra så satt jag med ca 20bb och kände mig väldigt trygg.

 

När allt helt plötsligt frös så väntade jag under en lång stund för att se hur det hela skulle lösas. Men ingenting hände, och jag kontaktade supporten, som inte visste vad som skulle hända eller ens om det skulle bli någon kompensation för det här.

 

Ok, det var ju ruttet. Att mina pengar från den ena skulle försvinna ut i PokerRooms fickor tyckte inte jag lät kalasbra utan att jag har någon som helst chans att vinna något.

 

Aja, men jag får ju iaf cash från det ena bordet. Låg ju tvåa, så kanske får mina $60 iaf. Eller? När jag loggar in igen så är det bordet spårlöst försvunnet, och inga pengar har krediterats till mitt konto. Jag har alltså losat inköpet helt och hållet, trots att jag sitter ITM på andra plats.

 

Någon som har erfarenheter av hur disconencts vid SnGs sköts? Aldrig varit med om det i SnGs förut, enbart i CGs, där det inte spelar lika stor roll. Ofta...

 

EDIT: Det här kanske hör hemma i Online Poker? (Japp! - Kubo, och lite RP :) - QoS)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här säger Betssons (samma nätverk) regler:

 

Vad händer om en turnering avbryts efter att den har startat?

 

Om något tekniskt fel skulle inträffa medan turneringen spelas som resulterar i att den avbryts, gäller följande:

 

Standardturneringar, (Multi-table eller Sit & Go)

 

1. Kontant återbetalning i fullo om ingen spelare har åkt ut.

2. Potten delas upp lika (split pot) om inte kvarvarande spelare nått prisstrukturen. Om beloppet per spelare är under kostnaden för insatsen (buy-in), återbetalas insatsen i fullo.

3. Om kvarvarande spelare nått prisstrukturen, så använder vi standard utbetalning efter placering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här säger Betssons (samma nätverk) regler:

 

Vad händer om en turnering avbryts efter att den har startat?

 

Om något tekniskt fel skulle inträffa medan turneringen spelas som resulterar i att den avbryts, gäller följande:

 

Standardturneringar, (Multi-table eller Sit & Go)

 

1. Kontant återbetalning i fullo om ingen spelare har åkt ut.

2. Potten delas upp lika (split pot) om inte kvarvarande spelare nått prisstrukturen. Om beloppet per spelare är under kostnaden för insatsen (buy-in), återbetalas insatsen i fullo.

3. Om kvarvarande spelare nått prisstrukturen, så använder vi standard utbetalning efter placering.

 

Kul att vara chipleader i sits 1 eller 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick en enorm refund idag på hela $22, vilket jag givetvis inte kommer nöja mig med. Det är dock inte BetOnBet som har med det att göra, utan Poker Network som kommer stå till svars. Jag har mailat deras support så får hoppas att det går smidigt till.

 

Nu gällde det enbart $22 SnGs, men jag tänker ju absolut inte riskera $44 utan att ha någon chans som helst att vinna något... Det är inga pengar, men rätt ska vara rätt, tycker jag! Som tur är så var det relativt tidigt, så inte många $20+2 SnGs hade dragit igång så jag hade bara hunnit få upp två stycken i spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...