Gå till innehåll

NLT - SnG, funderingar kring Party Steps?


Mikey

Recommended Posts

Har funderat lite kring det här med Party STEPS turneringarna.

 

Jag vet att Hjort inte är kanonförtjust i de, och jag har även läst någon artikel om ämnet där det klonkas ner på det faktumet att man betalar rake för varje ny nivå. Man alltså inte en egen rake, utan buy-in + rake betalas av prisbiljetten eller vad man ska kalla det.

 

Men jag såg en kommentar till artikeln jag läste som ljöd ungefär:

"Vad är det för skillnad från att spela vanliga SnGs om man inte har planerat att casha ut direkt efter en SnG vinst. Vinsten från ena SnGn kommer ju ändå gå till samma sak som de gör i STEPS, alltså betala en ny SnG, där raken är en del av ens prispengar."

 

Vad är det som är så fel med att spela STEPS? Jag själv har aldrig prövat och kommer nog enbart testa någon för skoj skull om det visar sig att ni nay-sayers till STEPS har rätt. Vill bara veta mer konkret varför det är en "förlust" att spela de.

 

Jag förstår att det kan vara det när det var så att man körde 2 bord och bara 6 gick vidare upp till nästa nivå. Men nu måste man i princip placera sig sämst i steg 1 eller 2 för att åka ur steppen helt och hållet. Sedan spelas ju step 5 som en vanlig SnG med 3-5 prisplatser, beroende på STEP man kör.

 

Vill gärna höra tankar kring STEPS turneringarna, eftersom det onekligen är är lockande med de stora potentiella vinsterna. Men är det värt det?

 

Är det mindre chans att plocka hem en sjysst vinst på STEPS än en stor turnering tror ni? Tänkte på $30 STEPS där 1:a platsen i STEP 5 kammar hem $25,000 vilket krävs en jäkla stor MTT för att det ska gå ihop.

 

Tankar kring STEPS, både positiva och negativa välkomnas :)

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte poängen. Är ju bara o ta sina cash man vunnit från vanliga SNG o lira en med dyrt inköp så har man oxå chans o vinna fina stålar.

 

Är ju bara jobbigt som tusan o vara fast i dom där stepsen o inte kunna bestämma vad man ska göra me sina cash.

 

Testade faktist en gång och kom fram till att min personliga åsikt är att dom suger stenhårt (nog en åsikt speglad av det faktum att jag åkte på en del beats)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De bästa med dessa turneringar anser jag vara den låga kvalitén på spelarna rätt igenom. Hamnar du vid finalbord så är chansen stor att det finns 1-3 personer som lyckosamt lyckats ta sig dit, detta är inget du kan få i en dyr sng.

 

Ett annat faktum är ju att du bara betalar rake en gång, stora pengar lockar alla spelare, därför kan du ganska lugnt starta på nivå 2-3/5 och nästan folda dig igenom till en plats, just för att de andra spelar för många händer och slår ut varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jaha, får väl pröva min fråga här istället för att göra Q glad.

 

Jag testade och spela step på party i helgen. Det gick bra och jag vann step 1 till step 4.

 

Nu börjar problemen, det verkar inte vara någon som spelar det sista step 5. Är det någon som vet när på dygnet det kan tänkas vara spel där ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Bumpar tråden då jag just kommit in i steps.

 

De bästa med dessa turneringar anser jag vara den låga kvalitén på spelarna rätt igenom. Hamnar du vid finalbord så är chansen stor att det finns 1-3 personer som lyckosamt lyckats ta sig dit, detta är inget du kan få i en dyr sng.

 

Ett annat faktum är ju att du bara betalar rake en gång, stora pengar lockar alla spelare, därför kan du ganska lugnt starta på nivå 2-3/5 och nästan folda dig igenom till en plats, just för att de andra spelar för många händer och slår ut varandra.

 

 

Har liknande upplevelse. Jag tycker det är betydligt lättare att hamna på poängplats i de tre första nivåerna än på en vanlig SnG, TAG lönar sig här.

 

Igår spelade jag för första gången nivå 4 och där var det annorlunda. Egentligen borde det vara lättare att ta sig vidare, då det är de 4 första platserna som går vidare (istället för två eller tre vid de tidigare stepsen). Men det var mycket tight spel, första spelaren åkte en bit in på level 4. Det var ganska sällsynt att det blev spel till flopp öh.

 

En följd blev naturligtvis att mörkarnas förhållande till medelstacken växte och snart blev det ett all-in eller fold spel. Gick nån all-in var det oftast med mellan-pp eller AK, AQ. Åkte själv på sjätte plats efter blivit synad av JJ vid All-in med 77. Jag gissar att skillnaden mot de tidigare stepsen är att här kan folk känna lukten av de stora pengarna som hägrar vid step 5, något som känts mer avlägset tidigare.

 

Så.. är det någon som har lite vana från Partys steps-SnG? Hur spelar ni på level 4 och 5 för bästa utdelning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har hört att man väntar in polare på step 5. sen spelar man ihop vid bordet och delar vinsterna som blir. hmm? rätt smart :)

typ 5 svenskar mot 5 naiva amerikaner, där svenskarna delar kort och hjälps åt m.m

 

Väldigt kul sedan när man vunnit och deras system blinkar rött och man blir av med pengarna.

 

Att fuska på nätpoker är ju inte särskilt etiskt, och jag vet att dom som ägnar sig åt det kommer få leva med att alltid bli utdragna och åka på bad beats i sitt egna lilla helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt kul sedan när man vunnit och deras system blinkar rött och man blir av med pengarna.

 

jag tror det räcker långt med att veta 8st kort mer än motståndaren.

tänk vilken fördel man har när man ska dra till ngt + att man blir varnad ibland (när man drar död eller stöter på trissar)

 

men visst är det fuskigt lira i bolag så där.

Men direkt det börjar handla om stora summor, som i det här fallet, då flockas "bovarna" runt stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en fråga: om man nu skulle gå vidare från steg 1, när spelas då nästa step?

 

Man kan spela den när som helst, men får en fribiljett in i nästa steg som man kan utnyttja när som helst. På de lägre nivåerna startas nya bord ela tiden, medan man kan få vänta ett tag innan ett bord fylls på nivå fyra eller fem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...