Gå till innehåll

NLT - SnG, intressant läge!


fl0w

Recommended Posts

En bit in, typ tredje nivån eller nåt sånt på B2B....

 

Game # 105881495 - Texas Hold'em No Limit 50,00/100,00 - Table "Sit Go 430703 1"

Game ended 2005-08-04 22:04:44 UTC

 

Players:

foul14 (660,00 in seat 3)

pean03 (1 464,00 in seat 4)

flaskdanne (900,00 in seat 5)

vlado (2 818,00 in seat 6)

adalen (890,00 in seat 7)

bevahQ9 (355,00 in seat 8)

texas14 (2 913,00 in seat 9)

 

Dealer: flaskdanne

Small Blind: vlado (50,00)

Big Blind: adalen (100,00)

 

flaskdanne was dealt: Ks - As

 

bevahQ9 Fold

texas14 Call (100,00)

foul14 Fold

pean03 Fold

flaskdanne Raise (300,00)

vlado Call (250,00)

adalen Call (200,00)

texas14 Call (200,00)

 

Ny på SnG på B2B, mest spelat Party och Stars innan där strukturen är ganska annorlunda.

Dock så var jag så gott som säker på att alla skulle syna denna preflopraise, och det är jag inte så säker på att jag egentligen vill?

Skulle jag höja mer riskerar jag dock så stor del av stacken så då kan jag lika gärna trycka in allt på en gång, och då är jag tveksam till om jag får syn av någon.

 

Flop Jc - Js - 9c

 

vlado Check

adalen Check

texas14 Check

flaskdanne Check

 

Tråkig flop. Återigen har jag problemet att min stack är så pass liten att om jag bettar kan jag lika gärna gå all-in, och får jag syn i det här läget så är jag nästan säker på att jag är slagen. Alltså checkar jag och hoppas på en trevlig turn.

 

Turn Jc - Js - 9c - 9s

 

vlado Check

adalen Check

texas14 Check

flaskdanne All-In (600,00)

vlado Call (600,00)

adalen Fold

texas14 Call (600,00)

 

Trevlig och trevlig, det vet jag inte. Inte omöjligt att nån sitter på en kåk, och då är jag ju fullständigt död. När det checkas resonerar jag dock att de försuttit sina chanser om de hade en kåk, så jag tror att jag har bästa handen, kanske split pot med nån. Men om så är fallet så har jag freeroll till nötflushen.

Min stack är för liten för trix nu, så jag trycker in.

 

 

Resonerar jag rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja där måste du trycka in före floppen. Om du får syn av någon står sig din hand väldigt bra mot alla tänkbara händer.

 

Sedan när det checkas fram till dig på floppen skulle du kunna trycka in där. Du har inte mycket att röra dig med i det läget ifall du förlorar potten, och du vill inte ge folk ett till kort att kika på eftersom det är många med i potten och chansen att någon förbättrar på turn ökar ju givetvis då, och därmed även chansen att bli synad om du gör ett move på turn.

 

Så här ska du trycka PF, för du ska inte vara besviken på att bara få blindsen med AK om det skulle vara så!

 

Ha det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...