Gå till innehåll

NL - Skillnader mellan 6 och 10 manna?


13_Outs

Recommended Posts

Jag har funderar lite på hur mycket man måste justera sin spelstil om man går ner till 6-manna bord? Tajtare/Lösare mm...

Har märkt att det är mycket mer agressivt än vad jag kan hantera.

Det kan vara nivån också eftersom jag är ny där med.

Är det någon som har några tips på hur man gör för att bli och stanna mer agressiv. Jag verkar bara åka på stor däng då.

Spelar NL 25 för övrigt.

 

 

 

 

Tacksam för svar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan spela fler händer och mer aggressivt. Starthandkravet går alltid ner ju färre spelare du har vid bordet.

 

Sedan så tycker jag att det är viktigare med reads på shorthanded bord, och även lättare att få en read. På grund av den ökade aggressiviteten vid borden så bör du även räkna med lite större svängningar!

 

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok då var det ungefär som jag tänkte mig agressivare och större svängningar.

Då till min andra fråga. Jag kör agressivt ett tag och vinner ganska bra sedan åker jag på ett bakslag och går tillbaka till att vara passiv. Hur förhindrar jag detta? Jag menar jag vet ju hur det ska vara på ett ungefär iallafall men får inte någon jämn nivå på det hela.

 

Jaja tack för svaren iaf!

 

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent spontant låter det som att du på något vis blir "nöjd" över din vinst och blir rädd att förlora det du vunnit på bordet? Jag hade problem med gränser förut. Jag märkte att jag spelade sämre när jag satt med $70,55 än när jag satt med $67,55 vid ett NL50 bord. På samma sätt kunde jag blir motvillig att riskera det jag vunnit. Men det är bara att tvinga sig att spela rätt så kommer det att släppa! Ofta i de lägena du beskriver har man en känsla innerst inne att du bör spela på ett visst vis, men du gör det ändå inte på grund av något som håller emot. Men tvinga fram det rätta draget istället, så kommer nog spelet flyta på mer som normalt, oavsett stack.

 

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...