Gå till innehåll

Nybörjare som cashar ut del av sin stack?


Largo-Sama

Recommended Posts

När vi spelar cashgame live så finns det vissa nybörjare som cashar ut en del av sin stack, eftersom de ligger plus och inte vill förlora. Ska jag vara glad eller ledsen över att de gör att de gör detta? De förlorar ju sitt lilla övertag med sin stora stack, men samtidigt så finns det inte lika mycket pengar kvar för mig att vinna. Jag tycker att det är jobbigt, men hur bör jag se på det egentligen?

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi spelar cashgame live så finns det vissa nybörjare som cashar ut en del av sin stack, eftersom de ligger plus och inte vill förlora. Ska jag vara glad eller ledsen över att de gör att de gör detta? De förlorar ju sitt lilla övertag med sin stora stack, men samtidigt så finns det inte lika mycket pengar kvar för mig att vinna. Jag tycker att det är jobbigt, men hur bör jag se på det egentligen?

 

Man FÅR inte göra så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I cashgames har man inget övertag om man har en större stack, det existerar bara i turneringsspel. Således är det bara en nackdel att dom tar pengar från bordet så länge du tror att du är bättre än dom.

 

Klart man har en större fördel, man kan ju vinna mer pengar. Eller brukar du köpa in dig för minimum när du spelar NL?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I cashgames har man inget övertag om man har en större stack, det existerar bara i turneringsspel. Således är det bara en nackdel att dom tar pengar från bordet så länge du tror att du är bättre än dom.

 

Klart man har en större fördel, man kan ju vinna mer pengar. Eller brukar du köpa in dig för minimum när du spelar NL?

Om du är bättre än motståndet på spel med stora stackar så är det en fördel för dig om ni BÅDE du och motsåndet har stora stackar. Du får inget extra övertag genom att köpa in dig för MER än vad den största stacken bland de dina motsåndare har. Du kan ändå inte vinna mer pengar av dem än vad de har på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I cashgames har man inget övertag om man har en större stack, det existerar bara i turneringsspel. Således är det bara en nackdel att dom tar pengar från bordet så länge du tror att du är bättre än dom.

 

Klart man har en större fördel, man kan ju vinna mer pengar. Eller brukar du köpa in dig för minimum när du spelar NL?

 

Sålänge jag täcker dig med ett chips spelar stackstorleken ingen roll. Det som syftar på skulle jag tro.

 

OT: Skulle någon i mina homegames ta bort chips från bordet och fortsätta spela, skulle jag nog casha ut ganska omgående jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regeln heter "Pocketing" och självklart får man gör det, såvida reglerna inte finns för alla.

 

Online finns bara regeln hos B2B. Min personliga åsikt är att live ska regeln gälla - online, spelar ingen roll med tanke på antalet spelare.

 

Pocketing rule – players must return to the table with at least the same amount for 120 minutes in 1/2 PL, PL and NoL games

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...