Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När vi spelar cashgame live så finns det vissa nybörjare som cashar ut en del av sin stack, eftersom de ligger plus och inte vill förlora. Ska jag vara glad eller ledsen över att de gör att de gör detta? De förlorar ju sitt lilla övertag med sin stora stack, men samtidigt så finns det inte lika mycket pengar kvar för mig att vinna. Jag tycker att det är jobbigt, men hur bör jag se på det egentligen?

* RP, lite kortare - QoS *

Postad
När vi spelar cashgame live så finns det vissa nybörjare som cashar ut en del av sin stack, eftersom de ligger plus och inte vill förlora. Ska jag vara glad eller ledsen över att de gör att de gör detta? De förlorar ju sitt lilla övertag med sin stora stack, men samtidigt så finns det inte lika mycket pengar kvar för mig att vinna. Jag tycker att det är jobbigt, men hur bör jag se på det egentligen?

Man FÅR inte göra så...

Postad

Du skall vara ledsen självklart, eftersom bra spelare skall vara bättre än 50% i genomsnitt när pengarna åker in och därför skall ha så mycket pengar på bordet som möjligt i NL. För nybörjaren är det tvärt om

Postad

Håller med Jackbalsam, tycker inte en större stack är en så stor fördel i cashgame. Synd att du inte kom igår och spelade. Jag vann 2500kr på 1/2 NLT. sedan tappade jag 1500kr på 4/8 no limit femkorts omaha.

Postad
Håller med Jackbalsam, tycker inte en större stack är en så stor fördel i cashgame. Synd att du inte kom igår och spelade. Jag vann 2500kr på 1/2 NLT. sedan tappade jag 1500kr på 4/8 no limit femkorts omaha.

Hehe fint, va för trött dock. Kommer nästa gån istället :)

Postad

rathole/ratholing tror jag det kallas? Är väl mest en etisk fråga att det anses som fult och brukar vara förbjudet afaik, tror de flesta nätsajter har gjort nån tidsgrejj där också så det inte skall gå, på prima går det inte ens i fixlimit vet jag iaf.

Postad
I cashgames har man inget övertag om man har en större stack, det existerar bara i turneringsspel. Således är det bara en nackdel att dom tar pengar från bordet så länge du tror att du är bättre än dom.

Klart man har en större fördel, man kan ju vinna mer pengar. Eller brukar du köpa in dig för minimum när du spelar NL?

Postad
I cashgames har man inget övertag om man har en större stack, det existerar bara i turneringsspel. Således är det bara en nackdel att dom tar pengar från bordet så länge du tror att du är bättre än dom.

Klart man har en större fördel, man kan ju vinna mer pengar. Eller brukar du köpa in dig för minimum när du spelar NL?

Om du är bättre än motståndet på spel med stora stackar så är det en fördel för dig om ni BÅDE du och motsåndet har stora stackar. Du får inget extra övertag genom att köpa in dig för MER än vad den största stacken bland de dina motsåndare har. Du kan ändå inte vinna mer pengar av dem än vad de har på bordet.

Postad
man kan alltid sätta mer press på någon när man har större stack, samt få ut maximalt av sin eventuella vinst, speciellt om man spelar mot nybörjare.

Det gör detsamma om du kan sätta någon all in 2 eller 5 ggr :-)

Postad

Sålänge jag täcker dig med ett chips spelar stackstorleken ingen roll. Det som syftar på skulle jag tro.

OT: Skulle någon i mina homegames ta bort chips från bordet och fortsätta spela, skulle jag nog casha ut ganska omgående jag med.

Postad

Regeln heter "Pocketing" och självklart får man gör det, såvida reglerna inte finns för alla.

Online finns bara regeln hos B2B. Min personliga åsikt är att live ska regeln gälla - online, spelar ingen roll med tanke på antalet spelare.

Pocketing rule – players must return to the table with at least the same amount for 120 minutes in 1/2 PL, PL and NoL games