Gå till innehåll

Vid disconnect situationer, etik vs. stålar?


Pekka3

Recommended Posts

Inte mycket att snacka om, bara att ta pengarna. Jag har dock råkat ut för det själv och man blir fanimej inte glad när man kommer tillbax och har rasat från chip lead till att precis kunna fylla upp lilla blinden.

 

En enda gång har jag sett den ena vänta in den andre. Det var i en $1000 heads up match. Sportsligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför du vänta 20 sek. Jag va heads up i en turnering på pacific som betalade 5000 dollar i första och drygt hälften för tvåan kanske, så dissades motståndarn och jag peppra på raiseknappen direkt, hann sno kanske 4-5 av de extremt stora blindsen sen kom han tillbaka men va för tungt för att han skulle komma tillbaka.. Är nöjd över beslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför du vänta 20 sek.

Jag blev väl lite förvånad att han plötsligt kopplades bort HU. Tyckte väl lite synd om killen. Men sen raisade jag som sagt som en tok ända tills alla chips var mina...

 

Som jag förstår av hela tråden så gjorde jag helt rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant problem egentligen. Att spela poker är (liksom allt spel om pengar) i grunden en oetisk sysselsättning. Att då tugga i sig blindsen vid en disconnect blir bara en förlängning av vad man redan håller på med. Nämligen att plocka av motståndaren hans pengar så fort som möjligt.

 

Hände mig nyligen vid en SnG att sista motståndaren disconnectade när vi var heads up. Jag gjorde som Pekka3, men han kom tillbaka just innan hans marker var slut. (Var liiite sur...) Sen dubblade han upp 5 gånger på raken och spöade mig i alla fall. Jag fick väl mitt straff med detsamma gissar jag. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gjort och har gjort samma sak.. fast inte i MTT men i en sng.. skulle aven gjort samma sak om nagon brot benet i ett livegame.. om han blir hindrad av andra krafter an mina egna sa tanker jag inte sitta och vanta pa honom.. gimme the flow maddafakka!

 

go get 'em

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det var i WSOP 2003 som en tjomme (ceapleader vid bordet tror jag) försov sig en dag och missade de första timmarna. Jag vet inte/minns inte hur de andra spelade mot hans BB. Nu blir det väl oftast spel ändå, knappast fold fram till SB, men ändå. Dealer- och SB-positionen mot hans BB måste ha varit guldplatser. Är det fritt fram att "sno" BB i såna lägen eller finns det etikettsregler, nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det var i WSOP 2003 som en tjomme (ceapleader vid bordet tror jag) försov sig en dag och missade de första timmarna. Jag vet inte/minns inte hur de andra spelade mot hans BB. Nu blir det väl oftast spel ändå, knappast fold fram till SB, men ändå. Dealer- och SB-positionen mot hans BB måste ha varit guldplatser. Är det fritt fram att "sno" BB i såna lägen eller finns det etikettsregler, nån som vet?

Är nog inte jättevanligt att spelare kommer försent till turneringar. Vad gäller etikettsregler vet jag inte, men i stora turneringar brukar blinds inte vara speciellt höga så det spelar inte så stor roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det var i WSOP 2003 som en tjomme (ceapleader vid bordet tror jag) försov sig en dag och missade de första timmarna. Jag vet inte/minns inte hur de andra spelade mot hans BB. Nu blir det väl oftast spel ändå, knappast fold fram till SB, men ändå. Dealer- och SB-positionen mot hans BB måste ha varit guldplatser. Är det fritt fram att "sno" BB i såna lägen eller finns det etikettsregler, nån som vet?

Är nog inte jättevanligt att spelare kommer försent till turneringar. Vad gäller etikettsregler vet jag inte, men i stora turneringar brukar blinds inte vara speciellt höga så det spelar inte så stor roll.

 

Kommer också ihåg honom som försov sig, Delaren kastade in hans chips iaf och antagligen så fick motståndaren (om det bara var honom + försovaren) så fick väl han chipsen om han raisade efter en stunds väntetid.

 

Sedan under samma WSOP (tror jag det var) så kom ju Phil Ivey försent, som man gjort flera gånger om jag inte tolkade kommentatorn fel, just bara för att visa att han kan vinna WSOP med mindre marker än de andra! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Efterssom jag anser att Poker är en gentlemannasport så hade jag nog väntat ett tag (typ 5-15m) för att ge honom en chans att återansluta.

 

Att vinna på att den andra blir diconnected är ju ungefär lika kul som att vinna en idrottstävling på att motståndaren blir skadad...

 

Ser dock ingen anledning att klandra den/de som inte väntar då det är fullt tillåtet enligt reglerna.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är ju det schysstaste att vänta, jag hade VERKLIGEN uppskattat det om jag var fi. Men tyvärr har jag inte så stark moral att jag själv skulle göra det när det handlar om tusentals kronor och mot en helt okänd motståndare. Är det någon jag känner/lirar mot ofta skulle jag antagligen agera annorlunda.

 

Om det skulle hända mig skulle jag dock absolut inte bli arg på fi om han snodde mina blinds, skulle snarare försöka ta det med ett leende..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en ganska stor skillnad på att försova sig eller skita i att dyka upp till en livetävling och att bli disconnectad på nätet. En disconnect kan man ju inte rå för. Jag brukar se till att vinna matchen och för sen över pengarna via den transferfunktion som finns på de siter där jag spelar. Jag finner inget nöjje i att vinna på walk over, så jag brukar splitta 50/50. Jag har också medvetet lagt bäst hand i livegames. Jag har lagt mig med kort kvar när jag gjort en dålig syn osv osv.

 

Poker ska vara kul. Allt det här snacket om att man spelar för pengar är ju bara bullshit. 90% av alla som är inne på det här forumet kommer inte att vinna på sin poker och av de resterande 10 så är det säkert en majoritet som skulle tjäna mer pengar på att göra något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en ganska stor skillnad på att försova sig eller skita i att dyka upp till en livetävling och att bli disconnectad på nätet. En disconnect kan man ju inte rå för. Jag brukar se till att vinna matchen och för sen över pengarna via den transferfunktion som finns på de siter där jag spelar. Jag finner inget nöjje i att vinna på walk over, så jag brukar splitta 50/50. Jag har också medvetet lagt bäst hand i livegames. Jag har lagt mig med kort kvar när jag gjort en dålig syn osv osv.

 

Poker ska vara kul. Allt det här snacket om att man spelar för pengar är ju bara bullshit. 90% av alla som är inne på det här forumet kommer inte att vinna på sin poker och av de resterande 10 så är det säkert en majoritet som skulle tjäna mer pengar på att göra något annat.

 

 

 

Vissa sitter dock och jublar över slantarna , du kanske har mer pengar vilket leder till större utrymme att vara en trevlig gosse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...