Gå till innehåll

Vid disconnect situationer, etik vs. stålar?


Pekka3

Recommended Posts

Måste bara kolla vad ni andra tycker om en sak som hände mig för några dagar sen.

Jag spelar en av de där galna Wil West turneringarna på Unibet där det är fria rebuys de första 9 nivåerna. Fråga mig inte varför jag spelade den men det gick i alla fall bra utan att jag behövde göra alltför många rebuys. Det var drygt 600 spelare med och det köptes marker utav helevte!

När nivå 10 började och det således var Freezeout kollade jag prisstrukturen och det visade sig att förstapriset hade landat på 1300€ och andra på 900€. Inte illa med tanke på att jag totalt köpt för ca 20€.

 

Allt rullar på, jag spelar bra och har en del tur förstås. Jag hamnar på finalbordet med en bra stack och det går bra även där.

Till slut sitter jag heads up med en stack på drygt 600 000 och min motståndare har dryga miljonen.

 

Vi hinner spela ca 10 händer innan han plötsligt blir frånkopplad...

Här kommer alltså min fråga - vad skulle ni ha gjort?

Jag väntade 20 sek eller så och sen började jag raisa varje hand och hans hand auto-foldades förstås.

Det blev ett jävla liv i chat rutan! Vissa hejade på mig och garvade medan andra blev riktigt förbannade och tyckte att jag var en idiot som inte väntade på att den andra killen skulle komma tillbaka.

Men, men, jag körde på och den andra snubben kom aldrig tillbaka. Jag vann mina 1300€ och han fick trots allt 900€ utan att behöva spela.

 

Jag har funderat på detta efteråt och bestämt mig för att om det händer igen skulle jag göra exakt likadant. Jag har ingen aning om vem han är och det är faktiskt inte mitt fel eller problem att hans lina eller dator krashar.

 

Skulle vara intressant att höra vad ni andra tycker.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle/har gjort samma sak en gång. Naturligtvis skulle det vara en viss skillnad om fiär någon man känner / någon på forumet etc. Dem som tyckte du var en idiot var väl endast avis över enså enkel väg till förstaplatsen...

 

Jag hade definitivt inte lackat om någon gjort så mot mig heller..Däremot hade HSB fått sig ett o annat arg mail...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en perfekt värld skulle du ha väntat på motspelaren, och han hade gjort det om du blev nedkopplad. Nu är inte världen perfekt så du gjorde helt rätt.

I en, för mig om jag var i pekka3s situation, perfekt värld skulle min motståndaren aldrig kommit tillbaka, vilket han inte heller gjorde i detta fallet.

 

Helt rätt gjort pekka3. Ingen hade tackat dig om du väntat på att han skulle komma tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant och inte minst trevlig situation du hamnade i där :)

Varför väntade du 20 sekunder innan du började sno markerna?

Om jag befunnit mig i hans sits och hade lyckats komma tillbaka till bordet och upptäckt att du hade valt att INTE knycka chipsen hade jag blivit uppriktigt förvånad.

Jag hade antagligen gjort likadant i din sits. Om jag skulle råka träffa på fi vid ett senare tillfälle skulle jag faktiskt överväga att erbjuda honom kanske 100€ som tröst. Säger inte att jag säkert skulle göra det men om han verkade ha sjysst inställning till det inträffade skulle chansen öka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får väl gå emot strömmen lite då...

 

När det är heads up tycker jag man kan vänta en stund för att ge honom chansen att komma tillbaka. Kan ju vara så att datorn hängt sig och att det tar några minuter att starta om eller nåt.

 

Så, min moral säger mig att man kan vänta ett par minuter iaf... om jag gör så i verkligheten vet jag inte. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant och inte minst trevlig situation du hamnade i där :)

Varför väntade du 20 sekunder innan du började sno markerna?

Om jag befunnit mig i hans sits och hade lyckats komma tillbaka till bordet och upptäckt att du hade valt att INTE knycka chipsen hade jag blivit uppriktigt förvånad.

Jag hade antagligen gjort likadant i din sits. Om jag skulle råka träffa på fi vid ett senare tillfälle skulle jag faktiskt överväga att erbjuda honom kanske 100€ som tröst. Säger inte att jag säkert skulle göra det men om han verkade ha sjysst inställning till det inträffade skulle chansen öka.

Hade det varit någon jag känner igen som en bra spelare eller någon jag möter ofta hade jag nog agerat annorlunda eller erbjudit honom pengar vid ett senare tillfälle men detta var för mig en helt ny spelare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...