Gyre Postad 5 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Hur får man reda på sin ISPs DNS-servarar då? Har telia för övrigt. Hjälpte inte att ställa in 192.168.0.1 som dns-server. Har lite andra problem med dator just nu så jag kommer nog formatera över helgen, format c: är ju lite av en mirakelmedicin så det kanske löser detta Citera
bzkt Postad 5 Augusti , 2005 Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Hur får man reda på sin ISPs DNS-servarar då? Har telia för övrigt. Hjälpte inte att ställa in 192.168.0.1 som dns-server. Har lite andra problem med dator just nu så jag kommer nog formatera över helgen, format c: är ju lite av en mirakelmedicin så det kanske löser detta Då behöver du inte veta din ISPs DNS-servrar, du får dem automatiskt. Annars kan du koppla in modemet direkt i datorn utan modemet och skriva "ipconfig /all" så ser du vilka DNS-servrar du använder. Jo, verkar vara något mystiskt med din dator. Inte routern. Citera
Gyre Postad 5 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2005 Antar att det är min dator som spökar jag med, tycker det är konstigt att det funkar när routern inte är inkopplad dock. Men men, lär väl återkomma om det inte löser sig med formatering. Citera
Gyre Postad 6 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2005 Formaterade, funkade, kom tillbaks igen, insåg att det måste vara något program jag hade installerat, tänkte lite, kom på att zonealarm är troligast, stängde av zonealarma, funkar. weee! EDIT: Något bra program att ersätta zonealarm med? Citera
bzkt Postad 6 Augusti , 2005 Rapport Postad 6 Augusti , 2005 ZoneAlarm?! Hade du sagt det från början hade vi isolerat problemet väldigt fort http://www.sygate.com - Sygate Personal Firewall, gratis och mycket bra. Citera
TANDEMCYKELN Postad 6 Augusti , 2005 Rapport Postad 6 Augusti , 2005 Vänner, Att Zonealarm är total skit vet väl alla? Självklart kör man med Kerio 2.1.5. Helt gratis och inte det minsta bloatat. Gratis för privatpersoner. Citera
Gyre Postad 7 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2005 ZoneAlarm?! Hade du sagt det från början hade vi isolerat problemet väldigt fort http://www.sygate.com - Sygate Personal Firewall, gratis och mycket bra. Jajaja, inte vara sånna nu Jag var helt insnöad på routern. Citera
cheunce Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Vänner, Att Zonealarm är total skit vet väl alla? Självklart kör man med Kerio 2.1.5. Helt gratis och inte det minsta bloatat. Gratis för privatpersoner. Jag vet det inte. Zonealarm funkar hur bra som helst med min Asus WL-500g. Men jag får väll ta och testa Kerio. Citera
Recommended Posts