Gå till innehåll

Hur studera pokerböcker?


Bateman

Recommended Posts

Alla har vi ju inte fotografiskt minne eller är begåvade med ett ypperligt läshuvud.

Det skulle vara intressant att veta lite hur ni studerar er pokerliteratur.

 

För min del blir det ofta att jag sträckläser en bok till att börja med, och sedan går tillbaka och läser om den igen, mycket noggrannare.

För varje stycke försöker jag koncentrera mig på att inte gå vidare innan jag förstår allting, men det är väldigt lätt att tappa den koncentrationen tyvärr.

Jag känner själv att jag kanske spelar för lite och pluggar för mycket.

 

Hur borde man lägga upp studierna tycker ni?

Läsa ett kapitel, spela poker och koncentrera sig på det man just lärt sig, och sen läsa nästa?

Läsa en bok i taget? Lära sig t ex Limit innan man lär sig No Limit? Lära sig t ex Hold'em innan man ger sig in på Omaha?

 

Well, lite studietips skulle vara av intresse.

 

 

P.S Det här skriver jag bara för att ni på lördag ska tro att jag är en tomte, trots att jag egentligen är säker som satan :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varva teori och praktik. Se det som att laga mat, du lär inte bli mästerkock av att läsa massa kokböcker utan att nån gång laga mat ;)

 

Läs igenom noga, spela, läs igen.

När du stöter på en situation som du vet att du har läst om så kommer du antagligen sitta som ett fån och undra: "Vad var det jag läste nu?"... sen läser du det igen och förhoppningsvis kommer du ihåg det nästa gång. :)

 

Läs, spela, läs igen. Repetera in absurdum ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar göra det samma. Jag blir så glad när jag har fått en ny bok jag jag sträckläser den!

 

Egentligen tror jag inte att man lär sig mest så. För det är som du säger väldigt lätt att glömma vad man läst.

Men ett sätt jag tycker är ganska bra är att försöka komma ihåg rubrik.

Säg att du har ett kapitl om holdem. Läs igenom det och kom ihåg rubrikerna, t.ex. "Checkraising" så memorerar du allt där.

 

Så att du förknipar rubrikerna med dess innehåll.

Klocka är ganska mycket. jag mumlar bara tror jag.

 

Over and out.

 

//Ergo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...