Gå till innehåll

Finalen, vilka kortlekssymboler vill du ha?

QoS

Vilka kortlekssymboler vill du ha?  

374 medlemmar har röstat

1. 1. Vilka kortlekssymboler vill du ha?

• Alternativ 1 - 2 färgs hela kort
    • Alternativ 4 - 4 färgs halva kort

Recommended Posts

• Svars 162
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är klart det tar längre tid om man inte är van. Som min hjärna blivit lärd under många många år ser en klöversymbol ut som :club: och är svart. Om ögat då ser en grön symbol skickar den signalen till hjärnan som inte uppfattar att det är en klöver eftersom det inet stämmer överens med vad hjärnan uppfattar som en klöver. Lyckligtvis kan hjärnan lära sig nya saker och även att klöver kan vara grönt. Men för en nybörjare är det naturligtvis förvirrande.

Det bästa hade varit om man själv kunde ställa in vilken färg man vill ha är det omöjligt?

Du vet, alla färger är lika värda i poker med undantag av bring-insystemet i Stud. Fem gröna slår en stege liksom. Spelar väl ingen roll om det är fem klöver eller fem gröna?

Alltid lär man sig något nytt... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det här suger faktiskt. Det är i princip 50/50 och de som vill ha fyrfärg klarar sig inte med tvåfärg och vice versa. Ha kvar det som vanligt så slipper vi bråk. Fyrfärg är för mig t.ex. jättejobbigt. Såpass jobbigt att jag skulle överväga att välja bort symboler helt och hållet.

Antingen fixa så man kan välja själv eller dissa idén helt och hållet. Det är ju trots allt 50/50 för en pytteliten detalj som upprör folk mer än det borde. Inkl mig själv.

Länk till kommentar

Tycker det är helt rätt att införa en linje 3 med tanke på att vi är i sverige.

3: Båda. när det stöds av Phpppppp.

isåfall att det bara finns en kod för att skriva korten men man ställer in i preferenses vilken kortlekstyp man vill se.

En del pill pill för QoS visserligen och arbetet motiverar kanske inte riktigt nyttan

Länk till kommentar

joeki, är lite inne på samma spår, med tanke på hur seriöst folk tar det här så kanske det är lika bra att hoppa det hela tills det finns någon snygg lösning på det hela.

Var är kärleken och kramarna? :)

Då röken på slagfältet lagt sig och liken förmultnat,

en ny blomma vill spira

Dess blad har fyra färger

Röda, svarta, blåa och gröna

Kärlek och harmoni vill råda

Hat finns ej mer

Pengar på pokerborden vill flöda

Länk till kommentar

När det gäller fulhack på den redan misshandlade phpBB kodbasen så hamnar det riktigt långt, långt ner på listan över lösningar. :(

Är mer inne på att vi kör på den som vinner tillsvidare och ser över kod alternativet längre fram. Om nån har ett tips på en passande phpBB mod så får ni gärna tips om det. :)

- QoS

Länk till kommentar

Nu är det spännande. En rösts övervikt för 2-färgade just nu. Det är så dramatiskt så det verkar nästan lite väl välregiserat (läs riggat). ;)

Hoppas att 2-färgs holds up...

EDIT: Nej vad är detta!? Någon röstade på 4-färgs medan jag skrev. Nu är det exakt 50/50!

Länk till kommentar

Man varå, kan vi inte ha fem färger istället, brunt tycker jag är en grymt underskattade kortfärg (tänk jakaranda-färgad tandkräm, mmm...).

Fast seriöst, fyrfärg rockar ju... Jag tyckte också det var grymt fult och nästan stötande när jag testade första gången, men efter ett tag ser man ju klara fördelar, finns inte en chans att se fel och dessutom är ju färgerna mer verklighetstrogna än dom "riktiga". När såg du en svart treklöver ute i naturen senast? Eller en röd diamant?

(och nä, det räknas inte om du har eldat på treklövern)

Fyrfärg, Fyrfärg, Fyrfärg!

/Andreas

Länk till kommentar