Gå till innehåll

NLT - Floppar nötkåk, svår hand


Kramsan

Recommended Posts

Bordstämning: Ingen aning, kör flera bord.

Ingen read på motspelaren.

 

 

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, August 03, 03:38:39 EDT 2005

Table Table 50808 (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: ChiSox47 ( $573.25 )

Seat 2: JAG ( $196.70 )

Seat 3: darkred44 ( $237.86 )

Seat 4: bgstacks2 ( $577.40 )

Seat 5: SneakyBear ( $179.35 )

Seat 6: mjmloot ( $202 )

SneakyBear posts small blind [$1].

mjmloot posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to JAG [ Td Tc ]

ChiSox47 folds.

JAG raises [$7].

darkred44 raises [$20].

bgstacks2 folds.

SneakyBear folds.

mjmloot folds.

JAG calls [$13].

 

Relativt självklar syn för mig, som alltid bra implicita om man träffar.

 

** Dealing Flop ** [ 8d, Th, 8s ]

JAG checks.

darkred44 bets [$40].

JAG calls [$40].

 

Floppar nötstege, synar bara. Rätt fel? Kunde möjligen dubblat hans bet men jag vill slowplaya lite

 

** Dealing Turn ** [ Ah ]

JAG checks.

darkred44 checks.

 

Skrämmande kort, men det här är party, folk reraisar med allt? Här har vi ett problem, hans reraise pre indikerar AA, KK och i vissa fall även QQ och möjligen AK. Rent principiellt sätter jag han på AA av hans reraise preflop, men ska jag hålla det hela vägen?

 

** Dealing River ** [ 9c ]

 

 

Vad gör ni här?

 

 

EDIT: Menar såklart nötkåk och inte nötstege

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag betar iallafall, det är ett som är säkert, kan inte sitta och vara rädd för AA här. Jag skulle inte våga checka för jag tror inte det är alls säkert att han betar här. Frågan är alltså hur mycket jag ska beta för att få ut så mycket som möjligt, jag spelar som att jag har den bästa handen. All in tror jag funkar, för då kan han syna om han har nåt och tror att du försöker sno potten pga att du inte visat dig stark. Har han inget synar han inte en liten bet heller. På de jättelåga nivåer jag spelar hade jag gått all in utan att tveka, men tror folk på den här nivån har lite lättare att ducka med sämre händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast rätt att checka flop för att låta fi komma ikapp om han nu inte sitter på överpar (vet inte förhållandet par:höga kort din fi's HD består av, därför svårt att avgöra.)

 

När A:et sedan landar måste du betta, nu kommer han garanterat oftast att ha träffat brädan och har han KK/QQ så kanske han höjer dig för att du spelat handen vekt hittills. Han kommer att ha AK/AQ fler gånger än AA och oftast kan du nog få in rätt mycket pengar här, vilket du vill.

 

Av samma anledning som jag tycker du ska betta turn ska du även betta river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste iaf betta rivern, det är inte så kul om det blir rundcheck om han nu sitter på ett ess och skulle kunna betala av dig. Betta halvpott iaf. Får du omslag så skulle iaf jag fortsätta att dega på, jag skulle aldrig oroa mig för AA. Det finns så många händer förutom den som skulle kunna pusha på där, alla 8:or exempelvis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar du så lär han höja kraftigt, kanske t o m all in, eller checka.

I första fallet har du egentligen inte fått någon information om hans hand. Det kan vara så att han försöker bluffa dig i väg eller så sitter han på AA. I det andra fallet så hade han sämre hand och du fick inte tillräckligt betalt för din kåk.

 

Enda lösningen här är egentligen att satsa kraftigt och vänta på hans motreaktion och försöka läsa något ur den. Alternativt kan du gå all in och ta bort hans möjlighet att återhöja för att sätta dig i en svår situation.

 

Mitt val hade således varit all in för att begränsa hans alternativ till syn eller fold.

 

Frågan är dock om inte en value bet hade varit bättre. Såsom spelet har förflutit tror jag att han på din value bet kör en kraftig reraise alternativt all in vilket gör att du hamnar i en svår situation vad avser att läsa hans hand. Det bästa är nog att inte ge honom den möjligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar du så lär han höja kraftigt, kanske t o m all in, eller checka.

I första fallet har du egentligen inte fått någon information om hans hand. Det kan vara så att han försöker bluffa dig i väg eller så sitter han på AA. I det andra fallet så hade han sämre hand och du fick inte tillräckligt betalt för din kåk.

 

Enda lösningen här är egentligen att satsa kraftigt och vänta på hans motreaktion och försöka läsa något ur den. Alternativt kan du gå all in och ta bort hans möjlighet att återhöja för att sätta dig i en svår situation.

 

Mitt val hade således varit all in för att begränsa hans alternativ till syn eller fold.

 

Frågan är dock om inte en value bet hade varit bättre. Såsom spelet har förflutit tror jag att han på din value bet kör en kraftig reraise alternativt all in vilket gör att du hamnar i en svår situation vad avser att läsa hans hand. Det bästa är nog att inte ge honom den möjligheten.

 

Att ha kåken på det där brädet kan inte ge dig ngt svårt beslut, iaf tycker jag så. Det finns för många händer som du slår som ändå skulle kunna betta här, jag skulle höja för värde, vid omslag så är det bara att trycka.. Har han bättre kåk eller fyrtal betalar jag av, alla andra gånger blir jag glad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelet ser ut skulle jag i första hand sätta honom på ett pp J, Q eller K. Tror att han blev rädd för turnen. Då är frågan vad man kan få ut av honom då han förmodligen inte synar potbet med underpar.

 

Valuebetta relativt lite skulle jag gjort sen om han höjer över skulle jag syna då han förmodligen slowspelade nötkåken isåfall. Ser inte vilken sämre hand han skulle reraisa med om de inte är en tomte som reraisar preflopp med A8 eller nå liknande. Att checka turnen med AK ser jag inte varför han skulle göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...