Gå till innehåll

NLT - KJs i knipa på turn i en tjockispott


Djens

Recommended Posts

Jaja, jag vet att jag egentligen inte ska spela på NL600 just nu, men det här bordet var helvilt!

 

De flesta är rätt så aggro och jag har sett mkt konstigt spel.

 

***** Hand History for Game 2470305062 *****

$600 NL Texas Hold'em - Wednesday, August 03, 05:08:54 EDT 2005

Table Table 36816 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: Tiger919919 ( $473.78 )

Seat 3: weasle777 ( $873.06 )

Seat 6: ARobinette ( $163.10 )

Seat 1: Jenog142 ( $728.50 )

Seat 4: SHIP_lT ( $1340.30 )

Seat 5: max442 ( $475.50 )

Jenog142 posts small blind [$3].

Tiger919919 posts big blind [$6].

** Dealing down cards **

Dealt to Jenog142 [ Kc Jc ]

weasle777 folds.

SHIP_lT folds.

max442 folds.

ARobinette calls [$6].

Jenog142 calls [$3].

Tiger919919 raises [$19].

ARobinette calls [$19].

Jenog142 calls [$19]. <-- sandwichad, kanske borde foldat redan här, men som spelet ser ut har jaghärliga odds med denna hand.

 

** Dealing Flop ** [ 4s, 3c, Tc ]

Jenog142 checks.

Tiger919919 bets [$40].

ARobinette calls [$40].

Jenog142 calls [$40].

 

synen ser jag som självklar, finfina odds. Robinette är en superduperfisk, eller bara på stortilt.

 

** Dealing Turn ** [ Kd ]

Jenog142 checks.

Tiger919919 is all-In [$408.78]

ARobinette is all-In [$98.10]

Jenog vadå? :)

 

HÄr steker jag , överaggro jens för någon månad sen ahde synat utan att blinka, men jag tänkte lite på min stackars rulle. . Från vad jag sett så uteslöt jag KK här, för otrolig chans och dessutom skulle han nog ändå inte tryckt att in för att skydda sig mot drag här.

 

som jag ser det så har han AK/AA/KT/QQ/JJ

här, han hade en rätt bred HD. KAN nog vara KK med, men folk brukar inte spela den såhär tycker jag?...

 

Mot AK har jag 9+3 outs, mot AA 9+3+3 och mot

 

Är det berättigat att syna här? Nu ie fterhand känns det inte som det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda.

 

Du har bara stoppat in 60 i potten.

 

Efter hans all-in + shortstackens syn ligger det ca 570 i potten, du måste dega in 410 till. Låter lite mycket för min del. Du sa att bordet var jävligt aggro och spelade konstigt - är det helt omöjligt att du är uppe mot något skumt tvåpar typ KT? 43s? A-högt färgdrag? 33? Jag har lite svårt att hitta en vettig HD, rent instinktivt skulle jag säga att HD'n som du skrivit är alldeles för snäv (om bordet spelar konstigt lösaggro, inklusive Tiger). Sedan är bara frågan att lista ut ungefär hur stor % equity du har mot hans HD, och så blir det simpel matematik om du ska syna eller ej.

 

Som jag ser det så blir fördelen med en syn att du A) möjligtvis leder B) har många outs ifall du är efter C) visar bordet att de inte kan köra över dig med stora betar.

 

Nackdelarna osm jag ser det är att A) du kan ha för få outs för att syna om du ligger efter B) tomtebluffar han/överspelar en skithand kommer du garanterat få bättre lägen senare C) du har bara investerat 60 dollar, och måste nu stoppa in 400 till i ett tveksamt läge D) en spelare till är med i potten, vilket jag tror sänker andelen av potten du kommer få i längden.

 

Men å andra sidan har jag inte spelat på typ en månad, och jag blir mest förvirrad över denna hand.

 

Men jag säger hur som helst fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh, handen behöver faktiskt inte diskuteras mer. Parre kom med den viktigaste poängen, jag har algt in 60 o behöver pynta 400 till när jag kan ligga miltals efter.

 

Dock känns det för jävla surt o lägga sig i sådana här lägen så jag gjorde faktiskt en tiltsyn o mötte AA.

 

och 4d som kom på river hjälpte mig inte.

 

Dock floppade jag stege i en höjd pott handen efter och hämtade igen en hygglig del av förlusten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...