Gå till innehåll

Klarar inte av detta!


mape

Recommended Posts

Har spelat poker nu i kanske 2,5 år... första året enbart lite då och då men små insatser på expekt. Sedan i julas så fixade pokerforum en 20 dollar bonus på någon sajt. hade ju sett brorsan spela på 1/2 borden och trodde jag skulle klara det också... och det gjorde jag, förvandlade mina 20 dollar där till en dator för 9000... skitglad...

 

fortsatte sedan att spela på unibets 1/2 bord, gick alltid in med lägsta insats och spelade nästan alltid upp mig... så under våran spelade jag in ca 7000 till... men där kom vändningen... hade lite trist i början av sommarlovet och började spela poker... förlorade först två inköp på 1000... sedan samma sak igen... testade med 1000 till och lyckades spela tillbaka mina pengar. dick så hände det här ytterligare en gång men denna gång spelade jag inte tillbaka mina pengar utan förlorade 1000*4...

 

och det är nu jag kände att allt inte var rätt, eftersom jag börjat förlorara, spelade jag grymt hårt för att få tillbaka mina pengar istället för att spela det spel som fixat mina vinster... har nu under sommaren lagt in 1000 några ggr till så är nog nu back 7500 kanske i sommar... grejen är att jag, när jag spelar mitt lugna spel och har RO! i kroppen vinner jag... men eftersom jag hela tiden har det att jag tappat 7500 i bakhuvudet så fattar jag inte att jag slka spela så utan jag hela tiden pengar och gör många toksyner eftersom potten är så stor... vet inte vad jag ska göra... sluta spela känns ju dumt när jag vet att jag vinenr... vad göra???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att bara dunka in pengar löser inte problemet. Försök påminna dig några händer där det gick bra, några snarlika där det gick dåligt. Kom fram till vad som skiljer (kanske bara slumpen?) men framförallt, kom fram till om dit hetsande efter att komma tillbaka har förändrat ditt spel.

 

Hade själv en $600 downswing i vintras. Tog en 2 månaders paus där jag inte spelade alls eftersom minsta motgång irriterade mig till max. När jag väl återvände så hade jag läst om ett par böcker och kommit fram till att det mesta med spelet var ok men min attityd var fel. Dessutom bytte jag ut $1/2 NL borden mot mestadels turneringar då de inte påverkade mitt psyke lika mycket, målet var ju inte specifikt den potten utan att bygga stack för att vinna turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara dunka in pengar löser inte problemet. Försök påminna dig några händer där det gick bra, några snarlika där det gick dåligt. Kom fram till vad som skiljer (kanske bara slumpen?) men framförallt, kom fram till om dit hetsande efter att komma tillbaka har förändrat ditt spel.

 

Hade själv en $600 downswing i vintras. Tog en 2 månaders paus där jag inte spelade alls eftersom minsta motgång irriterade mig till max. När jag väl återvände så hade jag läst om ett par böcker och kommit fram till att det mesta med spelet var ok men min attityd var fel. Dessutom bytte jag ut $1/2 NL borden mot mestadels turneringar då de inte påverkade mitt psyke lika mycket, målet var ju inte specifikt den potten utan att bygga stack för att vinna turneringen.

 

Så du lirade 1/2NL och en downswing på 600 dollar (3 inköp!) fick dig o ta en 2 månaders paus?

 

3 Inköp kan man ju knappt kalla downswing :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan sluta spela dåligt. Om du inte kan det sluta spela helt. Om du inte kan det gå gul. Det är bara att välja mellan de alternativen i stort sett och om/hur du gör det är individuellt och inget du kan få så där jättemycket hjälp med.

 

Ens resultat i poker är mycket längre utanför ens kontroll och svänger mer och längre än de flesta vill tro, och tyvärr är man väldigt långt ifrån garanterad vinst eller förlust bara för att man mår bra eller dåligt.

 

En inte allt för osannolik teori är för övrigt att du har ro i kroppen när det går bra och mår kasst när det går dåligt. Ditt känslostadie styrs då av dina resultat vilket verkar troligare än motsatsen. Alternativt låter du dina känslor massivt påverka ditt spel vilket i så fall innebär rejäla disciplinproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara dunka in pengar löser inte problemet. Försök påminna dig några händer där det gick bra, några snarlika där det gick dåligt. Kom fram till vad som skiljer (kanske bara slumpen?) men framförallt, kom fram till om dit hetsande efter att komma tillbaka har förändrat ditt spel.

 

Hade själv en $600 downswing i vintras. Tog en 2 månaders paus där jag inte spelade alls eftersom minsta motgång irriterade mig till max. När jag väl återvände så hade jag läst om ett par böcker och kommit fram till att det mesta med spelet var ok men min attityd var fel. Dessutom bytte jag ut $1/2 NL borden mot mestadels turneringar då de inte påverkade mitt psyke lika mycket, målet var ju inte specifikt den potten utan att bygga stack för att vinna turneringen.

 

Så du lirade 1/2NL och en downswing på 600 dollar (3 inköp!) fick dig o ta en 2 månaders paus?

 

3 Inköp kan man ju knappt kalla downswing :P

 

Nja, tror iofs det var 6 inköp på party då. Spelar mindre roll eftersom det inte var storleken utan sättet jag reagerade på som var det viktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet precis hur du känner dig...

piss är det känner varje gång jag loosat ett par inköp.

 

Det enda som är positivt är att när det väl vänder åt det goda hållet så brukar det ofta vända rätt saftigt och man spelar snabbt tilbaka sina förluster när man hittat sin melodi igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är varför du spelar med pengar som du inte har råd att spela med?

 

 

Istället för att sätta in 1000 kr hit och dit så är det lika bra att sätta in en rejäl peng eller sätta in 1000 kr och börja grinda på microlimit.

 

Tro INTE att bara för att du sätter dig vid ett bord kommer du vinna tillbaka dina förluster. Sluta vara girig och tänk till lite varför du spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan ta en titt i min dagbok så kan du få se hur det är när det går RIKTIGT jävligt, typ AA vs Q8s all in preflop som losar, eller AK som träffat A mot 26s som drar mot färg och träffar runner runner triss.

Jag har backat BRA mycket mer än 7500 SEK på sistone kan jag lova :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan ta en titt i min dagbok så kan du få se hur det är när det går RIKTIGT jävligt, typ AA vs Q8s all in preflop som losar, eller AK som träffat A mot 26s som drar mot färg och träffar runner runner triss.

Jag har backat BRA mycket mer än 7500 SEK på sistone kan jag lova :?

 

tror du glömde AA vs. AA och fyrvägsfärg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ja jag fick iaf split på mina ess efter att ha förlorat på två aa innan... höjde hårt innan flopp, från 2 upp till 10, två syn, flopp 77j, all in och syn av 76s :shock: nä, lirade bort lite mer pengar igår... nu är det slut... ska jag spela ngt blir det turneringar... klarar av dessa mycket bättre... inga mer cashgame på länge...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja... tror inte man ska hålla på med sånt här... spelar bara turneringar nu... spelade en 5euro freezout på unibet... liger och flyter med, tagit några potter så jag har dubblt upp mig från 2 till 4000...plockar upp AQ, en syn till mig, jag raisar och killen bakom + bb och sb ligger... flopp AQ9.. jag bettar 600 killen synar... han all in på turn efter en 7... solklar syn va? synade och han visar upp A9... och köper sedan in 9 på turn och man är ute... kunde alltså bara förlora på två kort... hade legat 15 plats annars... suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det riktigt dåligt under en längre tid så är det helt enkelt dags att sluta spela för gott speciellt om ekonomin tar väldigt stor stryk.

 

Jag har tex bestämt mig för att sluta spela och då har jag inte haft några stora förluster men jag känner att jag inte kan vinna tillräckligt ofta för att det ska vara lönsamt och när man väl klarat av de enklaste bonusarna så finns det ingenting att hämta längre.

 

Försökte tex lira lite grann på Expekt de senaste två dagarna utan nån bonus att spela för i ryggen på 0,25/0,5NL med 140$ som jag lirat ihop i bonuscash det gick åt helvete efter 8-9 timmars spel totalt cashade bara ut med 45$ kvar på fickan så då bestämde jag mig för att lägga ner det här med poker.

 

Har insett själv att jag inte är en vinnande spelare och att det finns alldeles för många sharks som spelar ut en hela tiden trots att jag kan spela ganska bra så har jag alltid en enorm otur vilket är ett drag även utanför onlinepokern vilket gör att det helt inte går att vinna pengar för mig och då är det lika bra att sluta.

 

Tack och lov så var det bara bonuspengarna som rök men man får se upp det är för mycket hajar som stoppar alla chanser att vinna i längden om man inte är väldigt bra på att spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena jag är en kille som lirat poker i mindre än ett år nu kanske. brukar lira ganska olika nivåer beroende på min rulle. men när jag har hyfsad rulle så brukar jag testa lyckan på de stora borden, det brukar oftast funka. jag har gjort så tre gånger på unibet. Lagt in 500 / 1000 spänn, lirat upp mig och sen satt mig på 3/6 bord och vunnit upp mig. som i helgen, jag lira upp mig till 1000 €. satte mig sedan på 5/10 och lira upp till 2400 € . sen skulle jag ta ut men spela liiite till och förlora då 1000 € på en hand. då tänkte jag att jag tar ut det jag har kvar nu men ändå kommer suget tillbaka och jag lirar bort allting jag har kvar. så har jag gjort tre gånger vilket tyder på ett SKAPLIGT spelberoende & odisciplin. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack och lov så var det bara bonuspengarna som rök men man får se upp det är för mycket hajar som stoppar alla chanser att vinna i längden om man inte är väldigt bra på att spela poker.

 

Ja...det finns en del riktiga hajar på .25-,50... Hörde att Helmuth hade suttit och hållitr hov där för ett par dagar sen och gjort sig ca 200 BB som han visst hade köpt en glass för!

 

/Samuel :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till dig som startade tråden

 

Jag tycker du ska strunta i pokern, allt den gör är att få dig att må dåligt. Kom ihåg hur dåligt du mår när du loosar så fort du är sugen på att spela. Jag ligger själv i gränszonen och du har bevisat för dig själv att hjärnan bråkar för mycket för att du ska kunna va lugn framför datorn.

 

bara min tanke

 

cheerio

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och där kom handuken.! tänkte, det kan ju vända efter alla förluster. lastade in lite pengar... gick inge bra

 

kstade in lite till... tyckte jag fick dåliga kort så skrev upp dem... k4 37 210 93 j5 96 A7 104 22 j7 74 710 57 10 57 k6 q10 j10 59 37 Q6 j5 Aj Qj 66.... gick all in på 66... allt borta...

 

in med nya pengar... sitter på bb, 130 dollar... får A9... en kille höjer 12, jag synar resterande 8... lcykas pricka en flop... kanske den 4:e för kvällen... A95 på floppen, han höjer mig 12 dollar till, jag mothöjer han 12 dollar, han höjer 50 och jag all in ... han visar 55 och nu var pengarna slut föt tredje gången... DÖÖ..

 

nu vet jag... gick alltså plus under hela våren... men under sommaren visade det sig att det antagligen bara var tur... jag suger på poker... Så nu ska jag lägger jag ner för gott... måtte jag klara detta nu...

 

hare bra allihop..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...