Gå till innehåll

Sanxions resa från ångvält till tight bulldozer!


Sanxion

Recommended Posts

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ska följa din dagbok Sanxion :)

 

Du vet dock vad jag tycker om hela situationen, och jag tror att du kommer förlora väldigt mycket pengar av flera anledningar. Dels brist på rulle, och dels brist på erfarenhet. Det som är kanon är att du tar min "kritik" väldigt bra och har inte alls blivit upprörd det minsta!

 

Sen får vi alla hoppas att du bevisar mig fel, men som jag sagt tidigare: Ta det lugnt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en rapport från eftermiddagen.

 

Jag körde som sagt 2/4 som gick väldigt bra. Mitt spel var sammanhållet, väl avvägt och giftigt i de rätta lägena. Det slutade på 860$.

 

Detsamma kan jag inte säga om mina tre 1/2 bord. Där var det en salig soppa av otur och dåligt spel från min sida. Inga färg drag, stegar eller kombinationen av dessa gick in! När jag hade str8 hade någon flush. När jag hade triss hade någon kåk osv.

 

Jag bommade hela instatsen på två av 1/2 borden. Jag gjorde lite mindre inköp för ca 100$ men lade ner dessa sedan.

 

På det tredje 1/2 bordet så var jag nere på 33$! Jag tänkte inte ge mig utan slet som ett djur i 30 minuter tillbaka till insatsen på 200$. Denna resning var jag väldigt nöjd med. Spelet var bland det bästa jag presterat.

 

Med en stor succé på 2/4 bordet, två brända insatser på 1/2 borden, och en resning från 33$ till 200$ så kunde jag sluta med 10$+ och en hel del erfarenheter jag tänker förvalta ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att inte att det kommer fungera att få någon som vinner att byta nivå dock. Därför tror jag att den bästa läxa Sanx kan få är att åka på en rejäl (läs: normal) downswing eftersom det kommer vara en vändpunkt för hans pokerspel. Min första stora förlust (gulning på ett av mina accounts) blev en vändpunkt för mig i varje fall och jag är fruktansvärt glad att den inträffade nu i efterhand på grund av att mitt spel har förbättrats markant sedan dess.

 

Så när(/om) du börjar gula på detta konto, se det positiva i det hela. Poker är inte alltid billigt att lära sig och ibland behövs drastiska saker för att förbättra ens spel. Så länge man tar sina stora downswings på rätt sätt tror jag att de kan vara jäkligt nyttiga.

 

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igårnatt var en riktig berg-och-dalbana. På förnatten hade min bankrulle sjunkit som en sten till 1000$. Det var framförallt två stycken 1/2 bord som gick åt skogen. Som vanligt var det 2/4 bordet som gick bäst.

 

När allt tomtar i skandinavien hade gått och lagt sig så vände det. Jag kunde återhämta mig till 1300$. Med ett kritiskt sinne analyserade jag mitt spel och fann att jag hade:

- Nakenbluffat på fel ställen

- Höjt på fel ställen

- Sökt för många färgdrag

- Sökt för många stegdrag

- Varit på tok för ledig i min preflop strategi

- Tagit alltför dålig hänsyn till min position vid bordet

- "Slowplay"-at alldeles för mycket

- Inte släppt de olönsamma borden i tid

 

Med blodad tand satte jag mig imorse vid ett 2/4 bord, och tre 1/2 bord. Det gick riktigt bra och mina misstag var få. Som vanligt gick 2/4 bordet mycket bra. Folk spelar precis på det sätt man förväntar sig vilket gör dem enklare att läsa. De höjer med par i ess och svarar ordentligt när man prövar med raise osv. Hursom förbättrade jag min bankrulle till 1800$ på drygt 2 timmar.

 

Så här har det gått:

 

27 juli - 50$

28 juli - 250$ (0.25/50c)

29 juli - 250$ (0.25/50c)

30 juli - 500$ (0.25/50c)

1 aug - 1300$ (1/2$)

2 aug - 2100$, kl 12.00 (1/2$, med lite 2/4$)

3 aug - 1300$, kl 3.00 (1/2$, med lite 2/4$)

3 aug - 1800$, k l12.00 (1/2$, med lite 2/4$)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting personligt, men jag hoppas att du gular. Bättre att lära dig nu hur det går om man spelar för högt än att du gular när du har större bankrulle. Jag har redan skrivit vad jag tycker du ska lira för nivåer så det är väl ingen idé att tjata. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting personligt, men jag hoppas att du gular. Bättre att lära dig nu hur det går om man spelar för högt än att du gular när du har större bankrulle. Jag har redan skrivit vad jag tycker du ska lira för nivåer så det är väl ingen idé att tjata. :)

 

Uppenbarligen ingen idé att tjata :lol:

 

Vad är det bästa sättet? Jag har bestämt mig för att om jag tappar 75% av insatsen så lägger jag ner bordet helt. Det skulle ha sparat mig mycket pengar om jag hade gjort så.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lätt att tro att jag är tondöv eller något. :D

 

Jag hör vad ni säger och jag ser risken med att gula som mycket stor. Däremot får jag inget gehör för att det är mycket enklare att spela strategisk på högre nivå än lägre?

 

T ex om någon höjer från tidig position så har de en bra hand. Detta gäller ofta på de högre nivåerna, men de lägre har folk ingen som helst koll. När dem inte själva har koll på sitt spel så blir det mycket svårare att läsa något utav det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lätt att tro att jag är tondöv eller något. :D

 

Jag hör vad ni säger och jag ser risken med att gula som mycket stor. Däremot får jag inget gehör för att det är mycket enklare att spela strategisk på högre nivå än lägre?

 

T ex om någon höjer från tidig position så har de en bra hand. Detta gäller ofta på de högre nivåerna, men de lägre har folk ingen som helst koll. När dem inte själva har koll på sitt spel så blir det mycket svårare att läsa något utav det.

 

Sant så får du ju spela mot "bättre" (tightare :) ) spelare. Men tykcer inte din BR stödjer det. Kan väl inte annat än att önska dig lycka till! :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror följande faktorer gör att jag har lättare med de högre nivåerna:

 

- Duktiga spelare är enklare att identifiera eftersom de spelar mer konsekvent

- Dåliga spelare är enklare att identifiera eftersom de avviker markant från alla andra. De går med i alla händer oavsett betningshistorik och går ända till river för att lägga sig

- Bord med dåliga spelare är mycket lättare att hitta eftersom bordets pot storlek är superhög i jämförelse med andra på samma nivå

- Spelarna bluffar sällan med all-in

- Jag har större respekt för nivån och spelar mycket bättre och tightare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Duktiga spelare är enklare att identifiera eftersom de spelar mer konsekvent

På lägre nivåer finns det väldigt få duktiga spelare. Stort plus.

 

- Dåliga spelare är enklare att identifiera eftersom de avviker markant från alla andra. De går med i alla händer oavsett betningshistorik och går ända till river för att lägga sig

Så spelar väldigt många på lägre nivåer. Stort plus.

 

- Bord med dåliga spelare är mycket lättare att hitta eftersom bordets pot storlek är superhög i jämförelse med andra på samma nivå

Läs ovan, finns bara dåliga spelare. Stort plus. :)

 

- Spelarna bluffar sällan med all-in

Skulle det vara negativt? Vänta på en hand och ta hela stacken. Stort plus.

 

- Jag har större respekt för nivån och spelar mycket bättre och tightare

Kan jag väl förstå, men det även hämma ditt spel och göra att du inte spelar rätt i vissa situationer. Att spela lägre nivåer: Stort plus.

 

bzkts sammanfattning för dig: lägre nivå = stort jävla + :D

När du har rulle sen blir det förmodligen större + på de högre nivåerna. Men då ska din rulle tillåta dig att spela där.

 

Tycker inte dina argument håller, jag förstår inte varför folk vill spela mot bättre motstånd. Är rätt trött på den mentaliteten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Jag ska avstå från 2/4 borden helt ett tag framöver.

 

Sitter just nu mitt i en stor samling feta fiskar på ett tempofyllt 1/2 bord. Varje pot ligger på minst 100$ och det är mest nakenbluffar rätt igenom. En schön snubbe höjer pre-flop med 8-2 offsuit och forsätter sedan att höja oavsett hur många som hakar på. Jag har redan dubblerat och ser fram emot fortsättningen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror följande faktorer gör att jag har lättare med de högre nivåerna:

 

- Duktiga spelare är enklare att identifiera eftersom de spelar mer konsekvent

 

Jag kan ha missförstått dig, men...

Jag tycker att det är tvätom. Det är enklare att förutsäga vad en kass/medium lirare har gentemot en stark lirare som skiftar spelstil och aggressionsnivå vid väl valda tilfällen. Konsekvent beteende vid bordet innebär förutsägbarhet.

 

Jag kan tänka mig att du menar att det är enklare att bluffa bra än dåliga spelare vilket i många fall är korrekt. Men kom i så fall ihåg att om du möter en bra spelare så gäller det att inte vara förtutsägbar/konsekvent och fortsätta med bluffarna på samma sätt då en stark lirare plockar upp detta fort.

 

/da

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glömde att skriva att jag tycker (ur psykologiskt perspektiv) att det är helt rätt att ta några skott mot limits som inte är bankrulle tillåtna.

 

Förutsättningen är dock att det är skott och inte "seriösa" satsningar 8-)

 

Det är typ jag och du som tycker så. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...