Gå till innehåll

Sanxions resa från ångvält till tight bulldozer!


Sanxion

Recommended Posts

Det här är fortsättning på tråden där vi diskuterar vad som är en lämplig bankrulle för 1/2 borden. Enligt experternas utsago behöver jag 6000$ eller 6001$. Vilket som är rätt förblir osagt.

 

Se: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=13779

 

Jag har 1300$ som jag stadigt byggt upp på 0.25/50 c bord. Hittills har det gått riktigt bra, men det betyder inte så mycket förrän jag lyckats.

 

Just nu har jag dubblerat mig på 1/2 bordet och även på 2/4 bordet. Nu kanske ni undrar varför jag spelar 2/4? Jag håller med om att det är vansinne. Det hittills positiva med att träna sig på ett högre bord är att man tappar rädslan för 1/2 nivån.

 

Dubbleringen på 2/4 bordet gick till som följer.

 

Jag satt på par i ess och limpade in på en stadig höjning i sen position. Floppen kom AJJ. En fantastisk start. Alla checkade. På turn kom 5. Nu blev det lite bets. På river kom 5 igen! Nu fanns det alltså tre möjliga kåkar: JJJ55, 555JJ och min AAAJJ. Det kom en stor bet.

 

Jag tog god tid på mig och chattade 'J or 5? Unlikely' varpå jag gick all-in. Antingen hade motståndaren en J eller 5 eller också blev han helt enkelt provocerad. Det fick jag aldrig veta. Däremot så blev det en fin pot.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Personligen hade jag satsas på 35 inköp innan jag skottar, går du under 30 inköp så går jag du i nivå. Så tycker jag att du ska spela iaf. Eller så kan du ju köra 30 inköp, skotta och går du under 25 gå ner. Bara se till att ha klara regler uppsatta för dig.

 

Att gå upp och spela 2/4 är inget annat än rent vansinne. Motiveringen "man tappar rädslan för 1/2" är enligt mig väldigt diffus och det låter som en ursäkt för tilt.

 

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att tipset om 35 inköp är utmärkt. Jag får väl höja mina bakvända ambitioner som går ut på att bygga upp en bankrulle för att spela på den nivå jag redan spelar på.

 

Vad jag menar med botemedlet med att småspela på en högre nivå är att jag får bort en ohälsosam respekt för nivån.

 

Tack för lyckoönskningen. Jag lovar att rapportera när jag går gul eller på tilt. Jag är fullt medveten om att det kan hända och det vore bara rättvist att delge motgångarna också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en vansinneshand på 2/4 bordet som gick hem.

 

Jag hade AK och satt på knappen. Jag höjde till 16$ varpå en kille i BB hänger på.

 

Floppen kommer.

8s 5s 10c

 

Jag bettar halva potten och motspelaren hakar på.

 

Turn kommer.

3c

 

Jag är inte lika säker längre utan checkar. Motspelaren går all in. Jag tänker nu är jag illa ute och motspelaren sitter på par eller bättre. Jag synar dock för motspelaren har bluffat väldigt mycket.

 

Motspelaren sitter på QQ och jag har AK! Suck!

 

River kommer.

Ad

 

------------------------------------------

 

Det här är helt vansinne men ack så skönt. Härefter går jag supertight. Alla tror att jag är en galning. När sedan JJ dyker upp så höjer jag kraftigt pre-flop och får med mig flera stycken. Jag träffar triss på flop och det blir mest krafs fram till river. Där betar jag potten varpå en kvarvarande motståndare frågar "AK again?" och synar.

 

Succé! Kaos-poker lever ännu.

 

Motspelaren suckar och säger "I thought you were pulling some of that AK crap again."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade AK och satt på knappen. Jag höjde till 16$ varpå en kille i BB hänger på.

 

Floppen kommer.

8s 5s 10c

 

Jag bettar halva potten och motspelaren hakar på.

 

Turn kommer.

3c

 

Jag är inte lika säker längre utan checkar. Motspelaren går all in. Jag tänker nu är jag illa ute och motspelaren sitter på par eller bättre. Jag synar dock för motspelaren har bluffat väldigt mycket.

 

Motspelaren sitter på QQ och jag har AK! Suck!

 

River kommer.

Ad

Jag vill inte vara den som är den, men hur tusan kunde du syna här? ;) Mitt bästa råd till dig är att inte spela på en nivå som du bara har 3-4 inköp till; det är lätt att gula så. Nästa gång är det kanske en omvänd situation som ovan och du förlorar $400 på en hand.

 

Hur som helst, lycka till i fortsättningen, och även med skottandet om du beslutar dig för att fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Jag vill inte vara den som är den, men hur tusan kunde du syna här? ;)

 

Det var inte den vackraste pokern om man säger så. Fördelen med att visa sig korkad är att det ger bra potter längre fram. Det viktiga är att inte göra det för ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Jag hade sån koll på 2/4 bordet så jag körde vidare. Mina 400 i insats slutade på 930 när det var dags för lunch.

 

Nu har jag en bankrulle på 2100$.

 

Så här har det gått:

 

27 juli - 50$

28 juli - 250$ (0.25/50c)

29 juli - 250$ (0.25/50c)

30 juli - 500$ (0.25/50c)

1 aug - 1300$ (1/2$)

idag - 2100$ (1/2$, med lite 2/4$)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju riktigt bra resultat på NL50, fortsätt där och skaffa dig rulle för de högre nivåerna. Lägg ner 1/2 och 2/4 tills du har rulle är mitt tips. När du får en badstreak på 1/2 eller 2/4 kommer du ångra dig väldigt väldigt mycket och det hela kan sluta i en tilt som leder till gul. :|

 

Go go NL50! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Jag vill inte vara den som är den, men hur tusan kunde du syna här? ;)

 

Det var inte den vackraste pokern om man säger så. Fördelen med att visa sig korkad är att det ger bra potter längre fram. Det viktiga är att inte göra det för ofta.

 

Men om man bara har ngra inköp så är det svårt att få ngra potter längre fram om man spelar korkat ;) ..

 

Nej men lycka till, jag tycker det funkar att iaf lira NL100 med $2000, varför inte köra där? NL100 tycker iaf jag är en bra nivå där spelarna är mindre vassa än på de högre nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte avslöja mitt nick och vart jag spelar ännu. Hoppas ni har tålamod med detta. Jag måste stabilsera mitt spel och min bankrulle innan jag vågar möta de pokermonster som ämnar söka upp mig.

 

Ärligt talat så skrämmer ni mig med era varningar och det är positivt. Jag lovar att ta det lugnt med 2/4 borden ett tag. Om jag inte lyckas snubbla på ett dunderbord med feta fiskar...

 

Just nu kör jag alltid multitable. Minst 3 bord om inte 4. Om jag inte gjort det hade jag aldrig fått bra resultat på NL50.

 

Angående HH så ser jag att många använder det. Däremot så blir det lite mer dramatik och mer lättläst om man beskriver handen själv. Eller vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju riktigt bra resultat på NL50, fortsätt där och skaffa dig rulle för de högre nivåerna.

 

Du har förmodligen helt rätt. En sak jag märkt dock är att spelet är helt annorlunda på NL50. Det är på tok för många som bluffar all-in mm. Det går inte att applicera det lilla jag vet om pokerstrategi eftersom de som spelar vet knappt hur de spelar själva eller hur de gör det. Håller du med om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag det är mycket svårare att hänga med om man bara beskriver, eftersom man inte får reda på exakta belopp.. "stadig höjning", "stort bet" o s v säger inte så mycket om vad som satsat. Även AK vs QQ-handen skulle vara intressant att veta hur mycket ni båda hade kvar när motståndaren gick all in på turnen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om fi hade haft AA? Tänk om du hade blivit utdragen av QQ? Rekomenderar även jag att du inte går upp och gambla på 2/4. Hade jag gått upp högre nivå när allting gick som smör (vann flera hundra $ på 0.05/0.1 på ett par veckor) så skulle jag varit sjukt gul nu efter mina bad beats. Nu har jag ganska mycket kvar och det har vänt uppåt men det hade jag inte haft om jag gamblat som du kan jag säga.

 

Var nöjd över att du fått ihop feta pengar och ta vara på det, gå ner i nivå innan oturen drabbar dig! Det händer förr eller senare och då är du nere på halva din rulle på en halvtimme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...