Gå till innehåll

Zankas dagbok


Zanka

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Inte blivit sådär jättemycket volym hittils i mars pga lite IRL grejer jag behövt deala med, men riktigt bra resultat på de händer jag har fått in. Börjar mentalt förbereda mig på att spela på heltid framöver, kanske efter sommaren, eller när jag fått ihop några månaders buffert. Jag är väldigt motiverad, tycker det är otroligt roligt med poker igen, och känner att jag utvecklas extremt mycket hela tiden. Under de åren jag "tvingats" jobba så har jag saknat så otroligt många saker som kommer med pokern, livsstilen rent allmänt, sömnen ;), att gå in i pokerbubblan, att välja vilka personer jag träffar om dagarna etc etc. Så nu blir det en ordentlig satsning framöver.

Jag har ett relativt sparsamt leverna och behöver inga extrema pengar för att kunna gå över på heltid, men kommer helt klart se till att jag har en rejäl rulle och en bra winrate på 2/5 innan jag kliver ordentligt. Jag trivs över-rullad och kommer nog gå för 40k + några månaders IRL-utgifter eller något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Oj tiden går undan ibland.

Har ägnat tiden åt att städa upp mitt liv ytterligare. Håller på att skapa ekonomisk trygghet genom att optimera mitt jobb och minimera mina (onödiga) utgifter, sparar ihop en buffert etc etc, sånt där som är extremt viktigt. Jag har också byggt om lite i  mitt hem så att jag fått bättre förutsättningar för ordentlig sömn och vila tex, har gjort underverk för mitt mående rent allmänt. Tragglar på på 1/2 och har en oförskämt bra winrate, tror den har ökat med en god portion sedan convertern försvann vilket är toppen. 
 

I övrigt håller jag på att planera en fjälltur (grövelsjön) jag ska ta nästa vecka tillsammans med min hund, ska bli extremt skönt att komma ut i naturen igen.

Ska försöka uppdatera lite mer regelbundet från och med nu.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del i mitt uppstädande av mitt liv har varit att få en grundtrygghet ekonomiskt, jag har under lång tid fått leva väldigt sparsamt (lärt mig extremt mkt av det) och har verkligen förstått vad motsatsen till ekonomisk trygghet gör med mitt välbefinnande (och pokerspelande). 

Har precis börjat ett jobbpass, dricker en kopp kaffe och mår allmänt jäkla bra. Vet att mina 5 dygnspass/ månad gör att mina grundbehov som hyra/mat/transport trillar in i form av lön i slutet av varje månad och att jag från och med nu kan fokusera på att bygga trygghet och lugn och ro, vilket är extremt underskattat. 

Jag har ganska svårt med det här ”bonde söker fru- tugget” som kommer med arbetskollegor så jag har sett till att jag inte har några sådan i min direkta närhet under jobbpassen, jag klarar heller inte av att ha folk som tittar mig över axeln och påpekar saker, så jag har heller ingen chef närvarande. De två punkterna är helt avgörande för att ja ska kunna leva med att ha ett jobb i det långa loppet.

Som bonus finns det dessutom väldigt mycket tid att studera/tänka på det jag vill, får in meditation, stretching och en rimlig dos av motion på arbetstid. 

Det ska bli väldigt intressant att se vad det här har för inverkan på mitt pokerspelande och jag hoppas och tror att jag ska kunna ta mig uppåt ett par hack och etablera mig på /5-/10 innan året är slut. 

Att sätta IRL livet har varit det jag inte klarat av tidigare, och det är nog den största svagheten som jag ser hos alla andra small-stakes spelare, vi vill leva pokerlivet innan vi riktigt är mogna för att ta det fulla ansvaret. 

Ibland är det okej att ta ett par steg tillbaka och omgruppera (med hjälp av tex ett jobb).

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela poker är numera en mycket mindre smärtsam upplevelse för mig. Jag behöver inte längre prestera och vinna exakt hela tiden för att må bra. 
Självklart är det roligare när min BR ökar än när den minskar men jag är mycket mindre fäst vid mina resultat. Det är en mycket friare aktivitet än det var
förut och jag har fått tillbaka den här känslan jag hade när jag en gång i tiden började spela. Det är mycket mer fokus på att upptäcka spelet på nytt och
se igenom mina egna begränsade antaganden om vad som är rätt och fel handlingar. Rekomenderas.

"Expansion in love is an action that is available to every being in the universe all the time. A willing awareness will take
us to heaven, a loving attitude will make us free. Nothing else controls our fate. Good or bad behavior is secondary.
Whatever you are doing, love yourself for doing it. Whatever you are thinking, love yourself for thinking it. Love is the
only dimension that needs to be changed. If you are not sure how it feels to be loving, love yourself for not being sure of
how it feels. There is nothing on earth more important than the love which conscious beings feel towards each other,
whether or not it is ever expressed"

T. Golas

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...