P_kungen Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Skulle åsikter kring mina tankar och spel på denna hand. Players: zvene (EUR 104,25 in seat 1) tykepo (EUR 150,70 in seat 2) wille84 (EUR 33,44 in seat 3) Clausenkra (EUR 58,88 in seat 5) BJDEALER (EUR 145,09 in seat 6) Dealer: tykepo Small Blind: wille84 (0,50) Big Blind: Clausenkra (1,00) tykepo was dealt: Qs - Qc BJDEALER Fold zvene Fold tykepo Raise (3,50) wille84 Call (3,00) Clausenkra Call (2,50) Här raisar jag 3,5 BB. Skulle kanske dragit på lite mer, typ 4-5 BB. Flop 4d - 3s - 8d wille84 Check Clausenkra Check tykepo Bet (8,75) wille84 Fold Clausenkra Call (8,75) Floppen är rags med färgdrag ute. Bettar ut lite under pott och får syn. Turn 4d - 3s - 8d - 2d Clausenkra Check tykepo Check Här sitter eventuellt färgdrag. Min hand känns inte så stark och jag tror inte att jag får syn av många sämre händer här om jag bettar, checkar jag här kan fi lätt tro att jag försökte köpa på floppen, för att sen betta en sämre hand på river. Samtidigt vill jag inte ha en för stor pott ifall jag skulle vara slagen. Rätt spelat/tänkt? River 4d - 3s - 8d - 2d - 7c Clausenkra Bet (28,00) tykepo Call (28,00) Här behöver jag bara vinna en tredjedel av gångerna. Solkar syn? Citera
Skumdum Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 känns som att det är bra spelat, även om du missat att stegen kan sitta på turn också. Dock är det ju inte omöjligt att du får syn med 8A eller 89 på floppen och att han sen bettar ut den på rivern för att han tror att han leder.. bra jobbat, kämpa på, heja heja. Citera
Ebola Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Här behöver jag bara vinna en tredjedel av gångerna. Solkar syn? Inte helt solklar syn enligt mig. Med tanke på att folk gärna synar med låga PP preflop på dessa nivåer. Tycker det luktar set långa vägar, men jag vet inte. Floppen ser ju ofarlig ut, bra att du bettar pott för att känna på hans hand. Men efter färgen på turn så vette fan om jag skulle ha synat på river. Men, hur gick det? Citera
Stoneburg Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Tycker du spelar den helt rätt från början till slut. Bra att checka bakom på turn när både färg och stegedraget kommer, och självklart ska du syna river i och med att du kan ha inducerat en bluff genom din turn-check, dessutom kan han sitta och "valuebetta" A8 mot din "missade AK". Citera
P_kungen Postad 1 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Men, hur gick det? Raderat bort slutet på Hand historyn, men fi hade K8 och jag tog hem potten Citera
Recommended Posts