Gå till innehåll

Dåliga kort


Feedback

Recommended Posts

Själv checkar jag alltid på dåliga kort (om det går) med lite tur kan man alltid få in något.. Men måste jag betala så är det fold, men ibland får jag en känsla av att gå med. Har jag t.ex. inte sätt X och X som communitycard på länge så är det inte omöjligt att jag går med på dom. Ganska ofta får jag in något också. Skulle dock aldrig gå med på dåliga kort om det har varit stora pre-flopp höjningar.

 

Någon annan som tänker som jag? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

generellt så tycker jag att det ofast skrivs och rekomenderas att man inte skall spela skithänder, men det är oftast dessa händer som ger bra utdelning. T.ex satt med 24 och floppen kommer 2 4 K. då kan man räkna med att han som sitter med kungen bettar friskt, samtidigt som om man har tur kan få med nån med ett A och kanske nån med pocket pairs. Så blev det för mig i alla fall och jag tog hem potten på 311 dollar på ett 1/2 dolalrs no limit bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

generellt så tycker jag att det ofast skrivs och rekomenderas att man inte skall spela skithänder, men det är oftast dessa händer som ger bra utdelning. T.ex satt med 24 och floppen kommer 2 4 K. då kan man räkna med att han som sitter med kungen bettar friskt, samtidigt som om man har tur kan få med nån med ett A och kanske nån med pocket pairs. Så blev det för mig i alla fall och jag tog hem potten på 311 dollar på ett 1/2 dolalrs no limit bord.

 

No-limit gör att man kan spela en hel del händer som vore galna i limit.

 

Orsaken är naturligtvis de implicita oddsen. Alltså att man räknar med att i snitt få väldigt bra betalt de gånger man får en hand. Små två par har inte alls särskilt bra implicita odds, eftersom det a) är otroligt att sätta dem och b) det är lätt att bli utdragen (alternativt utbettad) när man väl sätter dem. Om vi säger att någon haft AK i ditt ovanstående exempel så hade han ju haft 5 outs till turnen och minst 8 till rivern (här räknar jag överhuvud taget inte med stege och färg).

 

Jag tror inte att det finns någon spelare som _regelbundet_ kan spela 24 i no-limit och tjäna pengar på det i längden. Därmed inte sagt att det inte kan dyka upp situationer där de går att spela lönsamt (de situationerna innebär vanligtvis att det finns goda möjligheter att stjäla potten).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skräphänder är kul! i no limit är mina favoriter sojted connectors eller t o m händer som 79 och 86, men de måsta vara suited för att det ska kännas kul, dessutom bör någon ha höjt potten (antingen jag eller någon annan) För att det ska bli lite lättare att veta var man står. Problemet med småkort är att tvåparet väldigt ofta dör. Säg att du sitter på 86s du har synat någon som höjer med hyfsat många händer. Floppen kommer 86K Då är det många kort som känns obekväma om de dyker upp på turn. Krävs således en hel del erfarenhet för att spela såna händer, men det kan man ju å andra sidan bara få genom att testa. Så kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skräphänder är kul! i no limit är mina favoriter sojted connectors eller t o m händer som 79 och 86, men de måsta vara suited för att det ska kännas kul, dessutom bör någon ha höjt potten (antingen jag eller någon annan) För att det ska bli lite lättare att veta var man står.

Både 79s och 86s är ju ljusår bättre än 24s. Men visst, när någon indikerar att de har en hand de inte tänker släppa i första taget (alternativt tänker släppa alldeles för lätt) och ger en ett schysst pris för att se floppen och det inte blandar sig in någon annan spelare som kan förstöra det hela, så är en hel massa händer spelbara (jag tror faktiskt inte ens att de behöver vara suitade).

 

Problemet med småkort är att tvåparet väldigt ofta dör. Säg att du sitter på 86s du har synat någon som höjer med hyfsat många händer. Floppen kommer 86K Då är det många kort som känns obekväma om de dyker upp på turn. Krävs således en hel del erfarenhet för att spela såna händer, men det kan man ju å andra sidan bara få genom att testa. Så kör hårt!

Hrrm (shameless plugg), man skulle ju kunna studera och diskutera i handhistory-forumet också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...