kraudo Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Hej, Jag har ett otroligt irriterande problem med min dator och jag undrar om någon har något tips om hur det kan avhjälpas. När jag spelar på någon Prima eller B2B skin hänger sig datorn stup i kvarten (alltså fryser helt och hållet). När jag spelar på Party eller Pacific händer detta aldrig. Min dator har en 1,6 gig processor med 768mb ram minne och kör XP. Jag kör inga andra program samtidigt. Jag är tyvärr rätt värdelös på datorer och förstår inte vad som kan vara fel. Är det någon som har några idéer? Tack på förhand! Citera
fl0w Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Tja, om du inte har jättemycket viktigt på datorn kan du ju alltid formatera. Det lär hjälpa. Citera
kraudo Postad 31 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2005 Tja, om du inte har jättemycket viktigt på datorn kan du ju alltid formatera. Det lär hjälpa. Jo, men det känns som jag vill ha det som absolut sista utväg. Jag har haft den igång länge och det hade blivit en massa meck att återställa allt. Citera
martenmania Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Jag har samma "problem". Misstänker att programmen inte funkar tillsammans helt enkelt, men inget som jag vet. Citera
hhenke Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Det är inte så att du har Norton Antivirus? Läs mer här. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=180885&highlight=norton#180885 Citera
kraudo Postad 31 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2005 Det är inte så att du har Norton Antivirus? Läs mer här.http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=180885&highlight=norton#180885 Nej, kör Antivir som virus program och Kerio som brandvägg. Jag har testat att stänga av dessa men det blir tyvärr ingen skillnad. Fler teorier tack Citera
Saint_Bjorn Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 En defragmentering kanske löser det? Kolla också om det finns nya drivrutiner till grafikkortet, gamla brukar spöka en del (det låter inte som ett sånt fel men det kostar ju inget att kolla). Citera
inteillaalls Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Hade liknande problem. Datorn segade ner sig och frös sen helt. Senare började den tokdö rakt av utan varning. Laddade ner flera virus/spyware/adware-rensare och satt en dag och rensade fett med skit. Installerade sedan Avast Antivirus och Sygate firewall. Vet naturligtvis inte om detta hjälper dig men min dator flyter på som en oljad ål nu. Kör Spybot Search&Destroy, Ad-Aware och Hijack This (den sista om du vet vad du gör, farlig...). En defrag är nog inte heller fel men jag tror inte du behöver formatera. /G Citera
Recommended Posts