Gå till innehåll

Posta din statistik från pokerklienten!


Eldkvarn

Recommended Posts

 

EHH showdowns won tycker jag bör ligga så högt som möjligt.....gärna 100% (kanske svårt men) om du har en hög statistik här kommer motståndarna att ha en större respekt för dig ------ du har bara visat upp bra händer..........en aggresiv image med mkt betting o en hög % av showdowns won brukar "lura" dåliga spelare att spela mot dig exakt som du vill att dom ska för att du ska få deras pengar....(enligt egen erfarenhet)

 

Har du 100% showdown won förlorar du mycket pengar. Du betar/synar enbart på river när du vet att du kommer vinna handen. Verkar väldigt dumt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

 

EHH showdowns won tycker jag bör ligga så högt som möjligt.....gärna 100% (kanske svårt men) om du har en hög statistik här kommer motståndarna att ha en större respekt för dig ------ du har bara visat upp bra händer..........en aggresiv image med mkt betting o en hög % av showdowns won brukar "lura" dåliga spelare att spela mot dig exakt som du vill att dom ska för att du ska få deras pengar....(enligt egen erfarenhet)

 

Har du 100% showdown won förlorar du mycket pengar. Du betar/synar enbart på river när du vet att du kommer vinna handen. Verkar väldigt dumt faktiskt.

 

Eller så är han klonkarkungen nr.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Hittade en gammal tråd som går att återuppliva..

Skulle ta upp min statistik i min dagbok men den kommer nog att dröja ett tag..

 

All statistik är från $0.50/1.00 & $1/2 HORSE + HOSE på stars.

Max 8 spelare/bord men oftast 6 eller 7 så det nästan alltid är en mupp eller fler som sitter ut under spel han inte är så värst bra på:

 

************************************************************

Hold'em (Real Money):

 

407 hands played and saw flop:

- 35 times out of 65 while in small blind (53%)

- 41 times out of 56 while in big blind (73%)

- 36 times out of 286 in other positions (12%)

- a total of 112 times out of 407 (27%)

 

Pots won at showdown - 18 out of 33 (54%)

Pots won without showdown - 13

************************************************************

Omaha Hi/Lo (Real Money):

 

375 hands played and saw flop:

- 44 times out of 57 while in small blind (77%)

- 56 times out of 57 while in big blind (98%)

- 55 times out of 261 in other positions (21%)

- a total of 155 times out of 375 (41%)

 

Pots won at showdown - 48 out of 63 (76%)

Pots won without showdown - 9

************************************************************

7 Card Stud (Real Money):

 

445 hands played:

- saw fourth street 114 times (25%)

- saw fifth street 69 times (15%)

- saw sixth street 43 times (9%)

- reached showdown 22 times (4%)

 

Pots won at showdown - 14 out of 22 (63%)

Pots won without showdown - 21

************************************************************

7 Card Stud Hi/Lo (Real Money):

 

493 hands played:

- saw fourth street 171 times (34%)

- saw fifth street 129 times (26%)

- saw sixth street 95 times (19%)

- reached showdown 66 times (13%)

 

Pots won at showdown - 52 out of 66 (78%)

Pots won without showdown - 11

************************************************************

Razz (Real Money):

 

280 hands played:

- saw fourth street 75 times (26%)

- saw fifth street 41 times (14%)

- saw sixth street 21 times (7%)

- reached showdown 11 times (3%)

 

Pots won at showdown - 6 out of 11 (54%)

Pots won without showdown - 14

 

 

Omaha 8B statistiken behöver en liten förklaring till 98% floppar på BB; nämligen det höjs inte särskilt ofta preflop och för en höjning är jag inte beredd att lägga särskilt många händer. Den enda gången jag lagt mig måste det ha betats ordentligt eller så har jag haft triss i handen (ingen fyrtal iaf, det skulle jag minnas).

 

Dessutom är jag extremt lös när det gäller FL spel & särskilt Omaha. Där tar jag besluten efter floppen. I andra spel är det innan floppen/4e gatan jag tar beslutet om och hur jag kommer att spela min hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag skulle vara glad om någon kunde kommentera min statistik från den senaste tiden, jag nollställde för ett tag sedan. JAg lirar mest sng 5-10$ på Carlos poker.

 

Games played 1387

 

Games won 18%

Showdowns won 55%

Flops seen 32%

Win % if f.s 41%

 

Action:

Fold 47%

Check 17%

call 17%

bet 9%

raise 8%

reraise 2 %

 

When you fold:

Pre flop 63%

Flop 8%

Turn: 3%

River 2%

No fold 24 %

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 years later...

Mina statistikkunskaper är väldigt rostiga :)

skulle vilja veta, hur många % av ggr man spelar 78000 händer o har ett givet ev, på 1200 BB och man hamnar istället på minus 2800 BB. Om man spelar om dessa 78 000 ett väldigt stort antal ggr.

Inget whine faktiskt :) utan mer nyfikenhet! har spelat i tio år o har inte varit med om en sådan downswing förrut. Hoppas på hjälpliga svar o inte bara massa trollande om att sån är pokern :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina statistikkunskaper är väldigt rostiga :)

skulle vilja veta, hur många % av ggr man spelar 78000 händer o har ett givet ev, på 1200 BB och man hamnar istället på minus 2800 BB. Om man spelar om dessa 78 000 ett väldigt stort antal ggr.

Inget whine faktiskt :) utan mer nyfikenhet! har spelat i tio år o har inte varit med om en sådan downswing förrut. Hoppas på hjälpliga svar o inte bara massa trollande om att sån är pokern :)

 

Det är bara att stoppa in dina värden på http://pokerdope.com/poker-variance-calculator/ som skrivet ovan,

(1200/78000)*100 = 1,54 BB/100 expected winrate

(-2800/78000)*100= -3,59 observed winrate.

 

Hur stor variansen är måste du också veta för att komma fram till något konkret. Standard devitation för bb/100 kan du (liksom observed BB/100) också hitta i trackerprogram som holdem manager och pokertracker. Tror det är ganska vanligt runt 100(?) (min egen ligger på 102 för året).

 

Probability of loss after 78000 hands (»?«) 33.3562%

Probability of running at or above observed win rate (-3.59 BB/100) over 78000 hands with a true win rate of 1.54 BB/100 (»?«) 92.4033%

Probability of running below observed win rate (-3.59 BB/100) over 78000 hands with a true win rate of 1.54 BB/100 (»?«) 7.5967%

Minimum bankroll for less than 5% risk of ruin (»?«) 9726 BB

 

~7,6% att ditt resultat är -2800bb eller värre på 78000 händer, räknat med 100 std.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...