Gå till innehåll

BetOnBet Freeroll $5k med 26 spelare!


Mikey

Recommended Posts

Är det inte dumt att bråka med chipleadern med svaga A9

 

Nej jag tyckte inte det då. Chipleadern hade gjort samma höjning varenda hand och hade visat upp låga connectors, Qx, Jx i händer tidigare som han hade synat all-ins med från lägre stacks så jag tyckte min A9 var stark. Jag hade 3800 chips och och blinds var 200/400. Jag låg på fjärde plats.

 

Det som gjorde att jag bestämde mig för att trycka in var på grund av spelaren som låg trea. Han (antar att det var en han för enkelhetens skull) och jag hade legat väldigt jämnt, men han fick ett par sjyssta händer och hade dragit ifrån mig rejält och satt med 3ggr min stack. Så jag behövde göra någonting för att kunna bråka om tredje platsen och jag gjorde bedömningen att det där var mitt största hopp.

 

Däremot satt 5:an och 6:an med endast 3bb var, så om 3:an skulle suttit med lika mycket marker som jag som det hade varit ett par händer tidigare hade jag nog inte tryckt in i just det läget. Men men :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hah nä nu får det vara nog med förluster...

 

Går inge bra alls nu med pokern... femte dagen i streck jag backar nu vilket är trist. Bara knappa $200 dock så kanske inte sådär jätte farligt iof. Trist satan att det ska vara så förbenat rött i excel arket i slutet av månaden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...