Vrakman2 Postad 15 Juni , 2018 Rapport Postad 15 Juni , 2018 Fan vad kallt, jag hade besvarat bonusfrågorna och de låg sparade nån dag efter att jag fyllde i dem, men nu står det att jag inte besvarat dem när jag kollade... Nån annan som har samma problem? Det står numer samma sak som för GruGlog ovan. Kan Dev kolla sånt eller? Citera
hampulito Postad 15 Juni , 2018 Rapport Postad 15 Juni , 2018 (redigerade) Blir det inte väldigt konstigt om man får 1,38 poäng på en 1,38 oddsare? En 5 oddsare ger ju 12,5x mer utbetalt men 1,38 poäng är nästan en fjärdedel av 5. Redigerad 15 Juni , 2018 av hampulito Citera
hampulito Postad 15 Juni , 2018 Rapport Postad 15 Juni , 2018 Spelar man någonting annat än favoriter än man ju i det närmaste hjärndöd med det upplägget. Citera
hampulito Postad 15 Juni , 2018 Rapport Postad 15 Juni , 2018 (redigerade) Borde ju vara att man sätter alla matcher man satt i rad och så blir det x mellan dom. Kanske så det är men att jag inte orkat läsa. I första inlägger står det dock att man får dom poäng matchen ger i odds. Är det något jag missar eller är det så bränt som det ser ut? Edit: Läste reglerna nu och det verkar vara så efterblivet att lågoddsare bli sjukligt uppvärderade som effekt av ett komplett galet poängräkningssystem. Redigerad 15 Juni , 2018 av hampulito Citera
Shahin86 Postad 15 Juni , 2018 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2018 (redigerade) 59 minuter sedan, säger hampulito : Blir det inte väldigt konstigt om man får 1,38 poäng på en 1,38 oddsare? En 5 oddsare ger ju 12,5x mer utbetalt men 1,38 poäng är nästan en fjärdedel av 5. Korta svaret är väl nej, det blir inte väldigt konstigt. Testar en edit, hur får du det till att en 5 oddsare ger mer än 12,5x mer utbetalt? Den ger ju 5p ist för 1.38p. 1.38 x 12,5 = 17.25 Du kanske räknat 38 x12,5 -> 475? Jag förstår faktiskt inte dina uträkningar, dom är så konstiga så jag börjar fundera på om det är jag som är idioten som missat något haha. Men om en 5 oddsare ger 12,5x mer utbetalt är det väl alltid bättre att spela på högoddsarna, förstår inte hur du får det till att favoriterna är ett stort värde. Du får gärna förtydliga ifall jag missat något. Redigerad 15 Juni , 2018 av Shahin86 Citera
Shahin86 Postad 15 Juni , 2018 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2018 1 timme sedan, säger Vrakman2 : Fan vad kallt, jag hade besvarat bonusfrågorna och de låg sparade nån dag efter att jag fyllde i dem, men nu står det att jag inte besvarat dem när jag kollade... Nån annan som har samma problem? Det står numer samma sak som för GruGlog ovan. Kan Dev kolla sånt eller? Testa PM. Jag tror GruGlog inte hade fyllt i dom förrän sista dagen, men det kan jag ju inte säga säkert. Om ingen annan har samma problem kan jag inte göra så mycket, men ett tips är att skriva innan morgondagens matcher vilka du hade tänkt ta (av lag som inte spelat obv), så kanske vinnarna (jag gör så iaf om jag vinner något) ger dig poängen utan att det står på sajten, om det hade fått dig att gå förbi mig. Men jag kan inte tvinga någon att gå med på detta efter spelstopp, även om jag har svårt o se dig få någon edge på någon om du tar av lagen som inte spelar. Ingen storfavorit som torskat en match. Citera
hampulito Postad 15 Juni , 2018 Rapport Postad 15 Juni , 2018 (redigerade) att investera i en 5 oddsare ger 16 gånger mer i vinst än en 1,25 oddsare. Men enligt poängsystemet ger en 1,25 oddsare en fjärdedel så mycket som en 5 oddsare. Varför blir inte det konstigt? Redigerad 15 Juni , 2018 av hampulito Citera
hampulito Postad 16 Juni , 2018 Rapport Postad 16 Juni , 2018 (redigerade) Jag som är hjärndöd som väntat. potodds lol... tänkte på att profiten blir så många gånger större utan att räkna med den egna insatsen som en del av potten. Tar tillbaka allt. Redigerad 16 Juni , 2018 av hampulito Citera
mendieta19 Postad 16 Juni , 2018 Rapport Postad 16 Juni , 2018 fine för mig om de som haft strul lägger in bonusfrågorna on top asap, kanske inte att man väljer spain, portugal lr ryssland som flest mål? ? Citera
schoolbook Postad 16 Juni , 2018 Rapport Postad 16 Juni , 2018 Helt ok för mig också med efterhandstips på lag utom ovan om det sker snart, sedan beror det ju på vad som händer i dagens matcher. Citera
Shahin86 Postad 16 Juni , 2018 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2018 8 timmar sedan, säger hampulito : Jag som är hjärndöd som väntat. potodds lol... tänkte på att profiten blir så många gånger större utan att räkna med den egna insatsen som en del av potten. Tar tillbaka allt. Fredag natt, jag räknade med att det var en missräkning. Om det vore något fel med systemet hade ju alla bettingbolag konkat (= Citera
hampulito Postad 16 Juni , 2018 Rapport Postad 16 Juni , 2018 (redigerade) Jag bli osäker igen... Det hade väl inte påverkat betingbolagen? Redigerad 16 Juni , 2018 av hampulito Citera
Vrakman2 Postad 16 Juni , 2018 Rapport Postad 16 Juni , 2018 Fattar om nån misstycker, o verkar ju konstigt om det bara är jag som haft problem... Jag tänkte svara Brasilien på båda, så om ok så uppskattas det! ? Citera
Steel Postad 16 Juni , 2018 Rapport Postad 16 Juni , 2018 2 timmar sedan, säger Vrakman2 : Fattar om nån misstycker, o verkar ju konstigt om det bara är jag som haft problem... Jag tänkte svara Brasilien på båda, så om ok så uppskattas det! ? För mig får du dessa eventuella poäng. Citera
kempe4ever Postad 16 Juni , 2018 Rapport Postad 16 Juni , 2018 Fine för mig med 9 timmar sedan, säger Vrakman2 : Fattar om nån misstycker, o verkar ju konstigt om det bara är jag som haft problem... Jag tänkte svara Brasilien på båda, så om ok så uppskattas det! ? Citera
jaroiten Postad 25 Juni , 2018 Rapport Postad 25 Juni , 2018 Väldigt jämt i toppen än så länge, kul. Citera
Vrakman2 Postad 27 Juni , 2018 Rapport Postad 27 Juni , 2018 Men fan att jag inte bara orkade lägga Koreaseger, när jag ändå är superjumbo... Då hade man ju varit i topp istället Citera
Steel Postad 27 Juni , 2018 Rapport Postad 27 Juni , 2018 34 minuter sedan, säger Vrakman2 : Men fan att jag inte bara orkade lägga Koreaseger, när jag ändå är superjumbo... Då hade man ju varit i topp istället Ja sjukt, det var fel dag att sluta ens försöka tippa! Hade varit så galet oförtjänt ledning för mig^^ Citera
PIMM95 Postad 27 Juni , 2018 Rapport Postad 27 Juni , 2018 Krypto är insättningsgaranti jämfört med det här världsmästerskapet. Citera
Shahin86 Postad 15 Juli , 2018 Författare Rapport Postad 15 Juli , 2018 2 timmar sedan, säger jaroiten : Grattis Shahin! Tackar, min prestation i den andra ligan var så pinsam så känns skönt o kunna ta hem den här iaf Nu får alla gå o kika på FPL-sidan! Citera
Recommended Posts