Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Pokerstars $0.25/0.50 FL7CS/8, 8 manna (0.05 ante, 0.10 bring in)

Inga reads.

Hero is BI+1

3rd street (1 SB)

BI: ( X X ) 3 :club: Brings in low

Hero: (A :heart: A :diamond: ) 7 :heart:raises to full bet

BI+2: ( X X ) 9 :club: calls

BI+3: ( X X ) Q :club:fold

BI+4: ( X X ) J :spade: calls

BI+5: ( X X ) 3 :heart:fold

BI+6: ( X X ) T :club:fold

BI+7: ( X X ) K :diamond:fold

BI calls

Har ju dålig position men med ess i hålet så känns det som en given raise på tredje. Eller har någon en annan uppfattning?

4th street (5 SB)

BI+4: ( X X ) J :spade: 2 :club:checks

BI: ( X X ) 3 :club: 6 :diamond:checks

Hero: (A :heart: A :diamond: ) 7 :heart: 8 :heart:bets

BI+2: ( X X ) 9 :club: 5 :club: calls

BI+4 calls, BI calls

Ingens bord ser ju uppenbart läskigt ut men med bara ett oförbättrat par i ess så hade jag ju gärna sett att någon lagt sig. Hur som helst är jag väl mer eller mindre tvungen att betta här?

5th street (4½ BB)

BI+2: ( X X ) 9 :club: 5 :club: A :spade:checks

BI+4: ( X X ) J :spade: 2 :club: K :spade:checks

BI: ( X X ) 3 :club: 6 :diamond: Q :spade:checks

Hero: (A :heart: A :diamond: ) 7 :heart: 8 :heart: 2 :diamond:bets

BI+2 raises ($0.05) all-in, BI+4 calls, BI folds, Hero calls

Där dog ett av mina trissouts och jag vet ärligt talat inte om ett par i ess är favorit här eller om man skall ta ett gratiskort? Bettar ändå i hopp om att få åtminstonde någon att lägga sig. Har ju också möjlig runner-runner färg och det finns en liten chans att en 8-7 låg kan stå sig givet vad fi har för uppkort.

6th street (7½ BB)

BI+2: ( X X ) 9 :club: 5 :club: A :spade: 8 :diamond: ALL-IN

BI+4: ( X X ) J :spade: 2 :club: K :spade: Q :diamond:checks

Hero: (A :heart: A :diamond: ) 7 :heart: 8 :heart: 2 :diamond: T :diamond:checks

Finns alldeles för många sätt som jag drar tunnt till halva potten här för att det skall kännas rätt att värdebetta så jag tar gratiskortet. Är detta fel tänkt?

River (7½ BB)

BI+2: ( X X ) 9 :club: 5 :club: A :spade: 8 :diamond: ( X ) ALL-IN

BI+4: ( X X ) J :spade: 2 :club: K :spade: Q :diamond: ( X ) checks

Hero: (A :heart: A :diamond: ) 7 :heart: 8 :heart: 2 :diamond: T :diamond: (6 :club: ) bets

Träffar lågen och efterssom jag då frirullar BI+4 för sidopotten är det ju en självklar bet.

Just sådana här händer med ett högt par som inte förbättrar tycker jag är svårspelade, hur länge vågar man egentligen trycka på för fullt (givet att ingen ger moteld eller har läskig bräda).

/Bjorn

Postad

Jag skulle ju trycka på hela tiden tills någon höjer, du har ju trotts allt hyffsade möjligheter åt båda hållen. Skulle betat sjätte också för att få gratis showdown om jag inte förbättrar.

Angående sjätte så verkar ju det största hotet vara tvåpar och mot den handen ligger du ju hyffsat till. Hyffsat gott om sätt att både scoopa och splitta på. En checkraise behöver du ju dessutom bara vara orolig för om din motståndare är lätt hjärnskadad.

Sen måste man ju gilla ett bord när man höjer med ett ess och får syn av en knekt och en nia. :-)

Postad
Skulle betat sjätte också för att få gratis showdown om jag inte förbättrar.

Jo, tänkte inte på det. Att betta/höja för en gratis showdown är ju något jag gör ganska mycket (kanske för mycket) i hold'em men konstigt nog inte i stud. Måste nog förbättra det.

Sen måste man ju gilla ett bord när man höjer med ett ess och får syn av en knekt och en nia.

Rent "terminologiskt" höjer jag ju med en sjua, essen är ju i hålet men visst, jag blir alltid glad när jag ser folk spela med en nia som uppkort överlägset det värdelösaste kortet i 7CS/8 tycker jag.

/Bjorn