Gå till innehåll

NLT - AK överspelad?


pr0ppen

Recommended Posts

fi som jag möter har spelat ABC poker under den tiden jag sett han lira !

 

Game # 102570626 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Munkedal"

Game ended 2005-07-29 13:57:25 UTC

 

Players:

@all-in@ (EUR 18,35 in seat 3)

Aronsenal (EUR 67,90 in seat 4)

Bollat (EUR 57,95 in seat 5)

smogp0p (EUR 42,55 in seat 6)

 

Dealer: Bollat

Small Blind: smogp0p (0,25)

Big Blind: @all-in@ (0,50)

 

smogp0p was dealt: As - Kd

 

Aronsenal Fold

Bollat Raise (1,30)

smogp0p Raise (3,50)

@all-in@ Fold

Bollat Call (2,45)

 

Flop Ad - 4c - 7h

 

smogp0p Bet (5,50)

Bollat Call (5,50)

 

Turn Ad - 4c - 7h - 2d

 

smogp0p Bet (10,00)

Bollat Call (10,00)

 

River Ad - 4c - 7h - 2d - 9c

 

smogp0p Check

Bollat Bet (11,00)

smogp0p All-In (23,30)

Bollat Call (12,30)

 

 

synpunkter.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den var rätt bra spelad, i.o.m. att du går in med 7x preflop så ger du ju han rätt kassa odds att dra ut dig med en skithand, möjligen hade det gått att höja mer men tycker 7x är lagom. På river verkar det ju som att du eventuellt är slagen men där är du i princip potcommited. Jag hade varjefall synat.

 

Sen kan man ju resonera så här med. Antingen checkar du ner river eller så går du all-in. Det är ju mindre en ett potbet så det är ju stor risk att han synar ner dig med ett sämre ess, och då får du in mer deg, men om han har dig slagen så kommer han vilket fall att checkraisa dig all-in.

 

Är ju inte ens säkert att fi har en slagen i dom där lägena, har sett såna där checkraisar av ren desperation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du kan klämma till med lite större reraise(om du väljer att reraisa). i så fall känne en reraise på 4,5-5$ känns lite rimligare.

För om du inte reraisar ofta här så kommer du att avslöja stor del av din HD för att få in "endast" 4bb extra.

 

Vidare så känner ju du dina motspelare bäst.

Vilken hand distribution kan han tänkas ha mot ditt mediokra reraise?

 

Jag brukar inte gilla att spela TPTK ur possition på turnen, mot bra spelare, om jag bettat preflop och flop. Potten har då ofta vuxit sig tillräckligt stor för att du inte ska få syn/raise mot dig, om du inte är slagen.

 

Ett alternativ är ju att checka turnen och sedan gå för ett checkraise (om du tror han är svag och ska göra moves), checksyn/checkfold om du tvekar på din handstyrka.

 

Vad tror du han sätter dig på för hand? knappast AJ KK?

Han vet troligen att du har AQ-AK AA?

I alla fall när du bettar river.

 

Som sagt om han är en bra spelare. En dålig spelare tror säkert att du bluffar hela vägen, eller tycker sitt par i knecktar är guld. I de fallen är det ju bara att reraisa träffa och köra.

 

Så det är mycket upp till dig att placera din motståndare rätt och spela därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste erkänna att jag inte förstår din check-raise på river. Om han bluffar är det ju bättre att syna. I och med att du re-raisat preflop så borde han ju misstänka AK. På river är ju inte TPTK särskilt hett. Om jag var honom skulle jag sitta med ett set där, men han kanske är en tomte som "valuebettar" sin AJ eller JJ; vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beachjohan: Min tidigare post var riktad till trådskaparen, inte dig, tyckte det var konstigt att han checkraisade river när hans hand är så uppenbar och Fi har synat store bets hela vägen.. den enda hand han slår är ju en sunkig AQ och den lärt ju knappast beta river, alternativt en bluff men floppen var ju nästan helt dragfri så vad har han suttit och synat ner med? Set verkar ju absolut mes troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...