Gå till innehåll

FLT - Har han färgen?


zirAlex

Recommended Posts

Spelar 0.25/0.50 FL. Får AK i mittenposition och höjer efter att UTG och en till synat. Alla andra foldar, de två synar och vi är tre till floppen.

 

Flop: Q :heart: 9 :diamond: 3 :diamond:

Båda checkar, jag betar, UTG synar medan den andre lägger sig.

Turn: 2 :diamond:

UTG betar.

 

Hur resonerar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror så klart på vem UTG är :) Är han en tight/passiv motståndare som aldrig hört talas om Check/raise har han nog en bra färg. Om han inte satt färgen kanske han sitter på A:diamond: och vill skrämmas lite. Det är ganska osannolikt att han slöspela ett set eller ett tvåpar på flopen och sen beta på turn när nu ett ruter till kom, trots allt har du visat på styrka hela vägen.

 

Eftersom du varken har K:diamond: eller A:diamond:(antar jag eftersom du undrar vad du skall göra) så har du inte så många outs (max 4st) om han nu har nånting. Poten är inte jättestor så jag hade nog foldat här. Även om jag hade en bra read på killen och att han försökt sno poten på liknande sätt utan nånting innan är jag osäker om jag hade synat. Det kostar ju 2BB att ta reda på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...