Gå till innehåll

Kliva av ekorrhjulet


Zara Larsson

Recommended Posts

Att försöka hoppa av "ekorrhjulet" och göra det man själv vill och brinner för, och kunna unna sig de saker här i livet som faktiskt erbjuds med hårt slit och självdisciplin istället för att gå till ett tråkigt 7-16 jobb måndag-fredag varje vecka och bara vänta på att man ska ha tjänat ihop sina 5 veckors semester och med lite tur ha en slant över till att resa för. Det är väl något som alla går och drömmer om.
Men resan dit lär ju knappast vara en dans på rosor. Tror mer att det är hårt slit och mycket ändringar i den nuvarande vardagen.
Jag tänkte iallafall försöka mig på att göra en egen challenge för att se om pokern verkligen är något för mig. Så nu lite till min "poker bakgrund".

Har spelat poker till och från sedan 2013, började med att jag såsom många andra spelade mer hemma på skoj över ett par öl innan man drog ut på krogen för att försöka få sig ett nyp till kvällen.
Men efter vi hade spelat ett par gånger så märkte jag själv hur kul jag tyckte att det var med poker, inte bara för att man kunde vinna pengar då vi bara spelade för en symbolisk summa. Mer var det av själva spelet som jag fann det roligt, hur man får motståndaren att tro att man har något annat, och hur man efter en tid kunde läsa av en person, det blev mer och mer intressant. Efter många blöta utekvällar och inget att fördriva tiden med efter jobb och vita helger så bestämde jag mig för att leta upp något online-pokersida för att börja spela på.
Satte då in pengar på sidan Pokerstars och fastnade direkt. Blöta utekvällar och ett spring efter tjejer var numera ett minne blott. Jag hade hittat min stora hobby! Spelade mer och mer men till sist efter bara något år så skaffade jag flickvän och la pokern helt på hyllan. Men drömmen om att någon gång kunna bli en framgångsrik pokerspelare har aldrig slocknat, snarare tvärtom. På den senare tiden har jag spelat lite till och från när jag fått tid över, men det har aldrig riktigt blivit något seriöst spelande, det har till mestadels blivit att man loggar in och spelar några turneringar eller sitter och spelar cash game i några timmar och sen dröjer det veckor igen innan jag spelar. Men nu tänkte jag göra ett riktigt ärligt försök! Jag ska ge pokern en ordentlig chans. 
Tänkte mig att jag börjar spela på Svenska Spels poker klient.

 

Tänker att jag börjar med en rulle på 6000kr och sätter mig med nivåer på 0,50/1,00kr respektive 1,00/2,00kr. Vill försöka få in ungefär 20h i veckan till och börja med och har som mål att nå 10.000kr efter 40h spel (Låter rimligt!?) för att sedan därefter sätta upp nya målstolpar som jag har att sikta på.

Just nu för tillfället så har jag ett jobb därav att det inte blir så mycket timmar till spel vardagen, men lär nog gå ganska bra ändå att komma upp i 20h/veckan. Tänkte börja nästa fredag och kommer givetvis lägga upp resultat veckovis och kanske posta några intressanta händer ifall det är något som är intressant.

Ge mig gärna feedback om vad ni tycker angående detta.

Mvh, Zara.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte krossa dina drömmar direkt här, men att vinna 10k på 40h kommer bli svårt... Om vi säger att du får in 350 händer per timme (detta är ungefär vad jag får av att lira fyra bord 5 och 6-max) innebär det en win-rate på ca 36bb/100 om du endast kör /2kr. Det är i princip omöjligt att ha en sådan win-rate över ett stort sample förutsatt att du inte enbart sitter med valar 100% av händerna. 

Bortsett från det önskar jag dig stort lycka till! Och sluta inte posta så fort det börjar svacka lite som så många andra gör och gjort (inklusive jag själv... :roll:).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger FRAEEN :

Vill inte krossa dina drömmar direkt här, men att vinna 10k på 40h kommer bli svårt... Om vi säger att du får in 350 händer per timme (detta är ungefär vad jag får av att lira fyra bord 5 och 6-max) innebär det en win-rate på ca 36bb/100 om du endast kör /2kr. Det är i princip omöjligt att ha en sådan win-rate över ett stort sample förutsatt att du inte enbart sitter med valar 100% av händerna. 

Bortsett från det önskar jag dig stort lycka till! Och sluta inte posta så fort det börjar svacka lite som så många andra gör och gjort (inklusive jag själv... :roll:).

Hallå där! Skrev kanske lite luddigt, men målet var att uppnå 10k från dom 6k jag redan tänkt att börja med så 15bb/100 ungerfär är väl tanken att kunna ligga på, hoppas det är fullt möjligt iallfall :)

Självklart ska jag göra det! Ha en bra kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger Zara Larsson :

Hallå där! Skrev kanske lite luddigt, men målet var att uppnå 10k från dom 6k jag redan tänkt att börja med så 15bb/100 ungerfär är väl tanken att kunna ligga på, hoppas det är fullt möjligt iallfall :)

Självklart ska jag göra det! Ha en bra kväll.

Oj haha det var ju inte alls luddigt, bara jag som är trött och läste fel... 15bb/100 är absolut rimligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett litet morgon pass på 3h och plussade 1459kr. Vilket är var riktigt grymt för rullen :-D 
Sedan var jag på stan och klippte till barret och uträtta lite ärenden. Nu ska jag slänga ihop lite käk och införskaffa mig lite dryck inför kvällen och sedan är det game igen :) 

 

 

Redigerad av Zara Larsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...