Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spel: NL €1/2

Bordsstämming: Neutral

Min sinnesstämning: Inte tiltad utan fit for fight

Frågeställning: Gör jag mitt fel att spela denna handen? På turn, skall jag checka syna eller drämma på ett bett? Och gör jag fel i att syna på floppen?

Min hand: As - 4c

Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Birmingham"

Players:

clk (EUR 93,75 in seat 1)

brage30 (EUR 102,00 in seat 3)

Nutebox (EUR 208,00 in seat 4)

Wernie (EUR 251,37 in seat 5)

Antihjälten (EUR 89,00 in seat 6)

bomben2 (EUR 41,00 in seat 7)

CHEECHAQ (EUR 103,00 in seat 8)

Dealer: Wernie

Small Blind: Antihjälten (1,00)

Big Blind: bomben2 (2,00)

CHEECHAQ Fold

clk Call (2,00)

brage30 Call (2,00)

Nutebox Fold

Wernie Fold

Antihjälten Call (1,00)

bomben2 Check

Flop Ah - 5h - 3c

Anihjälten Check

bomben2 Check

clk Bet (2,00)

brage30 Call (2,00)

Antihjälten Call (2,00) Synar med förhoppningar om tvåpar/stege

bomben2 Fold

Turn Ah - 5h - 3c - Ad

Antihjälten Check (Här komm trissen men är rädd att någon sitter med Ax som är bättre)

clk Check

brage30 Check

River Ah - 5h - 3c - Ad - 4s

Pott: €14

Här kommer kåken. Vad göra? Betta ut och se vad som händer eller check syna? Den enda handen jag behöver vara rädd för är A5.

Postad

Ska väl börja med att säga att jag själv är en FL spelare, men jag känner mig ändå rätt säker på hur denna hand skulle ha spelats.

Eftersom du väljer att checka floppen även fast du träffar esset förstår jag inte riktigt varför du synade från början. Du har ju knappast odds för att träffa varken stegdrag eller två par. Och om du nu skulle träffa ett stegdrag skulle det vara ett hålstegsdrag eller ett svagt öppet stegdrag. Lutar åt fold preflop.

När du ändå spelar tycker jag allt att du ska beta på floppen. Ett litet bet för att se var i handen du står. Det är väl i och för sig inget fel med att checka och se vad som händer men om ingen annan har A så vinner du sannolikt potten direkt. Det skulle dock kunna uppstå ett problem om någon synar med Ax och inte vågar höja, men jag tycker i alla fall att det är rätt att beta ut här.

På turn lutar det helt klart åt att du har bäst hand. Kör på här tycker jag. Sannolikheten att nån annan sitter på ess och att ni båda träffar trissen är ju lika stor som att träffa fyrtal när man sitter på triss. Händer ju inte så ofta. Testa och se vad som händer. Jag tror inte att någon skulle våga höja dig utan ess om det inte var en riktig tomte.

På rivern är det bara att trycka på. Rundchecken på turn pekar tydligt på att ingen har ess och även om nån skulle ha det så har ju du kåk. Har nån A5 så är det bara att betala av. (Fast jag antar att nån hade det eftersom att du verkar så orolig för det).

Nu när jag läser igenom det här känns mina råd kanske lite väl aggresiva. Kanske beror på att jag är FL spelare. Nåja, nån får väl rätta mig om jag har fel.

Postad

det hade blivit annorlunda spel om jag spelat den själv. gillar inte sådana händer, skulle jag varit med hade jag rasiat pre-flop (lagt mig vid omslag), för att sedan gå all-in på den floppen. om jag bara synat pre-flop blir det ju värre, men syna finns inte i min värld efter floppen i det läget, så det blir raise som ni spelade handen (lägger mig vid omslag igen). turn och river vill jag inte tänka på, jag spelar så pass aggressivt att jag slipper sådana beslut på sådana händer, men jag antar att pengarna åkt in på turn om jag synat efer floppen. ;)

vore kul att veta hur det gick sedan.

mvh/t

Postad
Ska väl börja med att säga att jag själv är en FL spelare, men jag känner mig ändå rätt säker på hur denna hand skulle ha spelats.

Är också FL-spelare men ville vidga mina vyer (efter att blivit utdragen ordentligt så tänkte jag spela lite NL för omväxlingsskull).

Eftersom du väljer att checka floppen även fast du träffar esset förstår jag inte riktigt varför du synade från början. Du har ju knappast odds för att träffa varken stegdrag eller två par. Och om du nu skulle träffa ett stegdrag skulle det vara ett hålstegsdrag eller ett svagt öppet stegdrag. Lutar åt fold preflop.

Odds kanske jag inte hade men kommer tvåan så sitter ju stegen och sedan kanske handen kan utvecklas så som den gjorde till en kåk.

När du ändå spelar tycker jag allt att du ska beta på floppen. Ett litet bet för att se var i handen du står. Det är väl i och för sig inget fel med att checka och se vad som händer men om ingen annan har A så vinner du sannolikt potten direkt. Det skulle dock kunna uppstå ett problem om någon synar med Ax och inte vågar höja, men jag tycker i alla fall att det är rätt att beta ut här.

Jag håller med dig där. För "ljummet" spelat av mig. Jag ville helst att de andra skulle identifiera sina händer vilket kanske inte alltid är så klokt då jag egentligen skulle sätta press på dem istället för vice versa. Ett bett på flopp hade suttit fint.

På turn lutar det helt klart åt att du har bäst hand. Kör på här tycker jag. Sannolikheten att nån annan sitter på ess och att ni båda träffar trissen är ju lika stor som att träffa fyrtal när man sitter på triss.

Här vet jag inte riktigt vad du säger men det är ju ganska ofta som det blir splits för att man sitter med t.ex. JT o fi med QJ bord JJ888

På rivern är det bara att trycka på. Rundchecken på turn pekar tydligt på att ingen har ess och även om nån skulle ha det så har ju du kåk. Har nån A5 så är det bara att betala av. (Fast jag antar att nån hade det eftersom att du verkar så orolig för det).

Jo, jag tryckte på. Bettade €25 fi "tänkte" ett tag och gick all-in och satt med A5

Nu när jag läser igenom det här känns mina råd kanske lite väl aggresiva. Kanske beror på att jag är FL spelare. Nåja, nån får väl rätta mig om jag har fel.

Ja, men jag tycker att du har reson i det du säger.