Brezz Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 I onsdags månadsturneringen på cosmopol i gbg (5000 +400) efter o ha spelat lite för löst mot en galen norrman har jag iaf 4200 kvar, blindsen 150-300. Sju tomtar vid bordet, jag o en till som jag anser kan spela. Övriga är för tajta och lite nybörjarvarning. Anyways, jag i sb två limpers och jag tittar ner på ATs. Killen som limpar först är knappen minus två och tajt, nästa limper är den galne norrmannen som limpar knappen minus ett. Norrmannen e garanterat tom. Ska precis höja då jag ser BB börjar snegla på markerna, Han har 3000 kvar. Jag synar bara för att kolla vad han hittar på. All-in säger han med en gång, foldas till mig. Vad gör du här?? De här spelet från en nybörjare luktar steal lång väg, och va kraftigt han tryvker in markerna! jag frågar honom "asså du försöker stjäla lite blinds??" han sitter blixt stilla o bara stirrar på markerna, inget svar. Luktar svagt ess som bäst här tycker jag. Kommer nästa fråga även om jag har har rätt vill man spela nästan hela stacken på 70-30? o eventuellt coinflipp om jag har fel. Förmodligen kommer dom här gubbarna göra bort sig snart o ge bort markerna om tålamod finns, men blindsen börjar ju ändå bli stora. Sen e itne jag den som gillar lägga mej med bättre handen! Call blev d för mig, vad hade du gjort? Citera
chievo85 Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Jag hade lagt mig direkt! 10a e ju ingne vidare kicker! Citera
Vinden Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Låt han stjäla. Om nu hela bordet var sådana tomtar lär du ju få bättre chanser senare. De enda händerna du ligger markant före nu är ju svaga ess. Förövrigt förstår jag inte varför du inte höjer om du nu var så säker på BB skulle försöka stjäla potten. Citera
eroz Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Titta på markerna (framförallt andras) brukar ju annars ofta innebära monsterhand. Citera
ades_va Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Om han ville stjäla skulle han väl inte sneglat på markerna innan alla agerat klart? Jag hade foldat direkt, krävs mkt bättre hand att syna en all-in än att trycka all-in med. Citera
Fritteman Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Jag håller med föregående talare, fold. Bästa fallet är som sagt ett svagt ess. Annars är det 50/50 mot pocketpar och är du så mycket bättre som du säger så är det nog väl vågat att ta en cinflipp i det läget. Citera
Stahl Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 jag frågar honom "asså du försöker stjäla lite blinds??" han sitter blixt stilla o bara stirrar på markerna, inget svar. ? Där hade jag foldat. Hade han inte suttit på en monsterhand, om han nu är nybörjare, så hade han försökt ta sig en mindre "jag-känner-mig-hotad-och-måste-ha-en-mask" stil. Jag hade gissat på monster och foldat Citera
Brezz Postad 29 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2005 Om han ville stjäla skulle han väl inte sneglat på markerna innan alla agerat klart? Jag hade foldat direkt, krävs mkt bättre hand att syna en all-in än att trycka all-in med. Skrev ltie fel där, han var rättare sagt på väg mot markerna redan. Men innebörden kanske är de samma, hur som helst. De var första gången han va så snabb, därför jag anade svaghet oxå. Alltså bara jag som hittar synen, intressant! Var kanske rätt spel då, men men... Citera
Fritteman Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Om han ville stjäla skulle han väl inte sneglat på markerna innan alla agerat klart? Jag hade foldat direkt, krävs mkt bättre hand att syna en all-in än att trycka all-in med. Skrev ltie fel där, han var rättare sagt på väg mot markerna redan. Men innebörden kanske är de samma, hur som helst. De var första gången han va så snabb, därför jag anade svaghet oxå. Alltså bara jag som hittar synen, intressant! Var kanske rätt spel då, men men... Hur slutade handen? Vad hade han? Citera
Brezz Postad 29 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2005 Han hade A4 som jag ville o hoppades, så där va turneringen så gott som slut för mig. hade 1200 kvar o dunka all-in i med i nästa pott då BB callade mig blint. Citera
Stahl Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Var kanske rätt spel då, men men... Ska vi starta en diskussion ang. den filosofiska innebörden av rätt eller fel? Det lät på dig som att du förlorade handen, med AT mot A4. Är det RÄTT spel för att du hade bäst hand preflop? Du förlorade ju trots allt, så alltså var det inte rätt spel. Baseras RÄTT spel enbart på ett händelsemässigt positivt utfall eller som i poker, när man leder en hand? Är det RÄTT spel att syna där med en faktiskt medioker hand som AT, när du själv säger att du som bäst är upp mot ett svagare A, som sämst coinflip.. eller kanske ännu värre? Det låter som att det var första gången du spelade mot honom. Du kan därför enligt mig inte tolka någonting som han gör som några tells som du kan lita på (även om jag gärna och ofta tolkar folk som stirrar på markerna utan att ge reaktion som styrka). Förlorar du handen så ligger du illa till. RÄTT spel enligt mig är att hellre fria än fälla i det här fallet, även om du känner dig väldigt säker på att han har en sämre hand. Om du nu tror han vill stjäla, vilket han uppenbarligen försökte, så kan han ju i sämre fall faktiskt ha två levande kort. Jag tycker det var fel spelat att syna. Jag hade säkert synat själv. Citera
Brezz Postad 30 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2005 Var kanske rätt spel då, men men... Ska vi starta en diskussion ang. den filosofiska innebörden av rätt eller fel? Det lät på dig som att du förlorade handen, med AT mot A4. Är det RÄTT spel för att du hade bäst hand preflop? Du förlorade ju trots allt, så alltså var det inte rätt spel. Baseras RÄTT spel enbart på ett händelsemässigt positivt utfall eller som i poker, när man leder en hand? Är det RÄTT spel att syna där med en faktiskt medioker hand som AT, när du själv säger att du som bäst är upp mot ett svagare A, som sämst coinflip.. eller kanske ännu värre? Det låter som att det var första gången du spelade mot honom. Du kan därför enligt mig inte tolka någonting som han gör som några tells som du kan lita på (även om jag gärna och ofta tolkar folk som stirrar på markerna utan att ge reaktion som styrka). Förlorar du handen så ligger du illa till. RÄTT spel enligt mig är att hellre fria än fälla i det här fallet, även om du känner dig väldigt säker på att han har en sämre hand. Om du nu tror han vill stjäla, vilket han uppenbarligen försökte, så kan han ju i sämre fall faktiskt ha två levande kort. Jag tycker det var fel spelat att syna. Jag hade säkert synat själv. Var ungefär så jag tänkte oxå, var givetvis rätt säker på att jag hade bästa handen annars hade jag ju aldrig synat. Men som sagt, är säkert "rätt" spel och folda. Nästa gång situationen kommer upp gör jag med största säkerhet samma sak Gillar inte och lägga vad jag tror är bästa handen, men kanske blir tvungen att jobba på ändrig för att bli bättre turneringsspelare. Citera
Recommended Posts