tenge Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Jag började spela på Bet365 med 200 dollar på 025/050 bord. Det gick väldigt bra i början och jag vann på dagarna. Sedan på nätterna spelade jag bort mina vinster när huvudet inte var så klart Sen hade jag samtidigt på två bord två riktiga oturssmällar och förlorade två inköp och var nere på 100 dollar. Då gick jag ner till 0.1/0.2 och ligger där fortfarande på runt 100. Upp och ner går det men jag frågar om råd för hur man bör spela. Ska man bara spela 10 topp händer oavsett eller ska man försöka träffa färg och stegar då och då? VAd är stabilast? En annan sak jag undrar vilka bord som är bäst att spela på, 6 eller 10 spelare? Sen finns det ju turbobord på prima med men de borde väl vara samma nivå på spelarna där? Jag är tacksam för alla råd! * Flytt till THe gruppen - QoS * Citera
Adapa Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Gå ner i limit. Du kan inte förvänta dig att vara stadigt vinnande med bara 200$, 4 inköp på din limit. Försvinner snabbare än man kan säga badbeat. 10 inköp borde du ha, alltså bör du lira .20/.10 Citera
tenge Postad 29 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2005 Jag ligger nu på 0.10/0.20. Den under är ju 0.05/0.10, var det den du menade att jag skulle gå ner till? Citera
yukisuke Postad 29 Juli , 2005 Rapport Postad 29 Juli , 2005 Sen hade jag samtidigt på två bord två riktiga oturssmällar och förlorade två inköp och var nere på 100 dollar. Då gick jag ner till 0.1/0.2 och ligger där fortfarande på runt 100. Upp och ner går det men jag frågar om råd för hur man bör spela. Upp och ner måste det gå, det är inget man kan komma ifrån - ibland har man otur helt enkelt. Om du är beredd att tillföra pengar till pokern går det säkert bra att spela på 0.1/0.2, men om de 100 dollarna du har på kontot är alla pengar du är beredd att spela bort spelar du på för tok för hög nivå! Du har 500xBB som BR, men bör ligga nånstans runt 3000xBB för att kunna hantera de fluktuationer som naturligt uppstår. Prova att gå ner i nivå, eller (vara beredd på att) tillföra pengar. Ska man bara spela 10 topp händer oavsett eller ska man försöka träffa färg och stegar då och då? VAd är stabilast? På lägre nivåer brukar bluffar och slaskande inte betala lika bra som ett tight, aggresivt ABC-spel. Dvs. spela bra händer och se till att få så mycket betalt som möjligt. All-in synas mycket oftare än vad man kan tro på den här nivån. En annan sak jag undrar vilka bord som är bäst att spela på, 6 eller 10 spelare? Sen finns det ju turbobord på prima med men de borde väl vara samma nivå på spelarna där? 6-mannabord innebär att man kan spela lite fler kort (lösare), men även fler händer. Turbo har jag aldrig provat, men det borde ju rimligtvis innebära ännu fler händer per tidsenhet. Jag misstänker att ABC-poker med fördel appliceras på det sistnämnda också då det är svårt att hinna få en read på motspelarna och göra "tricky moves". gl hf! Citera
facme Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Sen kan det ju vara så att du är en tomte, lika bra att du kollar upp det med, Citera
Benganiolo Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Själv lirar jag 0.05-0.10 NL på prima med en innestående bankrulle på 550$ (började med 25$). Kör med 2 Sh-bord åt gången så man slipper spela en massa degkort .. funkar bra för mig som nybörjare och jag trivs! Citera
ett_äpple Postad 2 Augusti , 2005 Rapport Postad 2 Augusti , 2005 Känner instinktivt att det är bäst att inte riskera halva bankrullen på en gång , om man inte har något val oavsett om du är bäst i världen eller inte. Men jag har testat det där också, alltså växla in för lite och spela med för höga inköp (typ växla in 100$ där lägsta nivån är .25 - .5). Om man nu vill lira så så är det enda tipset jag har att inte semibluffa för mycket. Torskat en del på semibluffar där man får många calls och potten blir så stor så man måste vara med på en bet till på fjärde (lirade NL), känns som det är bättre att verka svag, check call och hoppas på en mindre bet eller ingen på fjärde. har åkt dit på detta i turneringar också, alltså att gräva en grop för sig själv och göra potten för stor, och då inte bara på färg/steg -drag. Många har ju semi-bluff som standard play (vad jag sett) men gör det inte om du inte tror att du har en god chans att plocka upp potten. Kanske ganska självklart men. Citera
Lassie_SWE Postad 3 Augusti , 2005 Rapport Postad 3 Augusti , 2005 Personligen spelar jag mestadels 0.1/0.2 eller 0.25/0.5 på expekt. Jag är dock ingen cashgames spelare, utan föredrar turneringar. =) Men det jag har märkt genom allt mitt cashspelande är ändå att det som lönar sig i längden på låga bord, är att spela riktigt tight. Spela bara om du har eller träffar bra. Var alltid beredd att slänga bort din hand om du är rädd att den inte står. Var aldrig rädd att gå All-In, för man får oftast syn på dessa bord. Well, jag kanske är helt ute och cyklar. Men det är vad jag anser iaf. =) Citera
cza Postad 4 Augusti , 2005 Rapport Postad 4 Augusti , 2005 Jag spelar ofta på primas 0,05-0,10 PL och jag brukar leta upp ett bord där jag har störst BR, sedan så är det bara stark ABC poker som gäller. När du har stark preflop hand är det att smälla på hårt. Sedan se om du floppar hårt (naturligtvis) och sedan beta aggro hela vägen. Genom att du är och ska vara starkast på bordet, med störst BR, går dom oftast bara med och tittar flop, kanske turn... OM nu då dom inte har något förstås Detta fungerar iaf för mig.. ___ cza 6 9 Citera
Recommended Posts