Gå till innehåll

FLT - Floppat topset!


zirAlex

Recommended Posts

Jag tycker det är mest rätt att beta ut.

En c/r riskerar alltid att bli rundpass. Floppen innehåller bara långsökta stegdrag. Du har 7 outs till kåk/fyrtal. Du är pf-raiser så ingen tar ditt flopp-bet på allvar (du bör räkna med att bli höjd). Alla seriösa drag har odds att syna 2 bet så det är svårt att få försvar att funka. In med så mycket pengar som möjligt för värde.

 

Pröva c/r på turn om det ska ske överhuvudtaget.

 

Edit: förbättrat outsräkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att försöka check/raise bort folk här är en synd. Betta ut.

 

Visst skulle en c/r skydda din hand mot en hålstege hos någon som sitter mellan dig och vem som nu råkar betta. Men du ger upp väldigt mycket potentiell förtjänst för att ens få en möjlighet att skydda dig mot en hand som troligen inte finns hos någon av dem som du möjligen kan skydda mot.

 

Om du blir höjd så tre-betta. Om du blir cappad så är det dags att kolla på relativ position inför turn, inte för att slå ut folk, utan för att fånga dem för så många bets som möjligt. Där kan en c/r bli aktuell.

 

Hade du haft säg KQs så hade det varit aktuellt att skydda din hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för alla kommentarer.

 

allt skedde så att jag c/r på floppen (en betade, en raise och jag rr). sen betade jag ut hela vägen.

 

snubben (tomten) verkade ha raisat och re-raisat pre-flop samt på flöp med J8 un-suited. då börjar man ju undra (en hålstege med andra ord). när jag såg floppen hade jag i princip tagit ut segern och funderat på hur mycket pengar jag ska kunna vinna på handen.

Tänk er handen i NL. Floppar QQQ med två lankor i olika färger. Kan inte bli bättre. Men på något sätt lyckades jag förlora mycket pengar på den floppen och de hålkorten.

 

iofs så är det 0.25/0.50-bord med relativt loosa spelare, men ändå... helt galet..

 

Jag är ganska säker på att jag gav honom enorma implicita odds (om han nu visste det), eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zirAlex, om du inte förlorar stora mängder marker när du floppar ett set (även lägsta setet) på en okoordinerad bräda så gjorde du något fel.

 

menar du inte vinna? :)

 

Nej, när du förlorar med ett set 'ska' du förlora stora mängder marker. Nu vinner man ju vanligen med sina set, så på det hela taget är de enormt profitabla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gick det för mig: Borde kanske ha raisat på floppen då det livsfarliga 23 draget var ute.....

 

Dealer: HerrSkanke

Small Blind: lassur (3,00)

Big Blind: jw1700 (5,00)

 

HerrSkanke was dealt: Qd - Qc

 

Rockyboy Call (5,00)

HerrSkanke Raise (10,00)

lassur Call (7,00)

jw1700 Call (5,00)

Rockyboy Call (5,00)

 

Flop 3d - Qs - 2c

 

lassur Bet (5,00)

jw1700 Call (5,00)

Rockyboy Call (5,00)

HerrSkanke Call (5,00)

 

Turn 3d - Qs - 2c - 6d

 

lassur Check

jw1700 Bet (10,00)

Rockyboy Call (10,00)

HerrSkanke Raise (20,00)

lassur Fold

jw1700 Call (10,00)

Rockyboy Call (10,00)

 

River 3d - Qs - 2c - 6d - 5d

 

jw1700 Bet (10,00)

Rockyboy Raise (20,00)

HerrSkanke Fold

jw1700 Call (10,00)

 

Rockyboy shows: 2d - 9d (a flush, nine high)

jw1700 didn't show: Qh - 4c (a straight, six high)

 

Rockyboy wins: EUR 158,00 (with a flush, nine high)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...