Gå till innehåll

Största vinnaren på 1/2 SvS


MarcusBrutus

Recommended Posts

Jag sa att jag ska låtsas. Om du inte klarar av att låtsas så är det, utan att låta dryg eller spydig, du som är dålig på att låtsas ;)

 

Men om du inte tycker om att låtsas så kan vi räkna på det. Fast först börjar vi med att låtsas (jag tycker det är kul) att jag redan spelat 50k händer, med en winrate av 35bb/100 och med samma standardavvikelse som nu (138) så ligger min winrate med 95% sannolikhet mellan ~25 och 46bb/100. Skulle jag ha spelat 300k händer skulle den istället ligga mellan ~31 och 39 bb/100 med samma konfidensintervall.

 

Vilken fördelning baserar du ditt konfidensintervall på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
hur går det?

 

Har spelat strax över 25k händer med en winrate strax under 50bb/100. Återkommer eventuellt med graf när jag med 95% signifikans kan styrka en winrate över 35bb/100.

 

Tror du att du ser smart ut för att du droppar lite termer från grundkurser i statistik som bygger på ditt orimliga antagande om 35bb/100 över 50k händer? Visst är det sistnämnda möjligt, men det krävs otroligt bra spring även över ett så pass litet sample.

 

Jag ska dock inte vara alltför hård mot dig. För bara två år sedan (när jag var otroligt naiv gällande poker) trodde jag också att 30bb/100 var en rimlig win rate. Efter ett par 100k händer lär man sig att så inte är fallet.

 

Är nu övertygad om att FRAEEN bara är en sopa (inte bara för att jag fått äran att se honom göra bort sig vid borden ett flertal gånger på ett fåtal händer utan också för att det är uppenbart att han saknar grund för sin överlägsna attityd).

 

35bb/100 på 1/2 är absolut möjligt över stora sample (1m+ händer) och misstänker att average $/4-reg på stars sannolikt skulle ha åtminstone 50bb/100. Sen skulle så klart aldrig någon visa sådana resultat över ett större sample eftersom ingen skulle stanna på nivån med sådan winrate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också nyfiken på hur jag har gjort bort mig. Att jag slaktar händer sker säkert med jämna mellanrum och det är inget jag sticker under stolen med, men det klassar jag inte direkt som att göra bort mig :| Du får dock gärna posta de flertal händer som jag slaktat, det hade varit intressant att se din hur din uppfattning av att göra bort sig ser ut.

 

Som jag tidigare nämnt kommer jag äta upp allt jag skrivit så fort du postar grafer och belägg för dina påståenden här. Tyvärr är jag fortfarande ganska säker på att du bara är ett troll som har tråkigt.

 

 

Mvh, Överlägsen Attityd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...