Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.

Recommended Posts

Postad
1 timme sedan, säger massive :

Hej!

Hunden å katten från 9 år sen är long gone pete tong. Det va längesen dom seglade in i den stora evigheten.

Sen blev vi tvingade, eller fick lov att göra oss av med alla djur när vi flyttade från gården vi hade.

Nu är det radhuslägenhet å bara 2 katter kvar :) 

Mars började bättre än någonsin, men sen 1 vecka tillbaks är riggknappen nedtryckt igen.

Hur går det för dig?

Fattar! fina fina djuren! Två katter är väl rätt mysigt ändå. Jag ligger +-0 typ denna månad och har 'bara' fått in 14k händer.

Kämpa på. Vi tror på dig, Är det bättre värde på 0.5/1? Jag menar om man kanske ska prova en månad bara där istället för sin bekvämlighet på 0.25/0.5...

Postad
19 minuter sedan, säger Pokergod1 :

Två katter är väl rätt mysigt ändå.

Känns befriande lagom efter 5-6 år med 120 höns, 60-70 grisar, getter, hästar å massor av hundar. Jätteskönt.

20 minuter sedan, säger Pokergod1 :

Jag ligger +-0 typ denna månad och har 'bara' fått in 14k händer.

Ok! Tråkigt! Fortsätt kriga ba :) 

Postad
Den 2016-10-25 kl 19:22, säger massive :

Flickvännens vuxna men mentalt och emotionellt efterblivna och odrägliga lillebror är på besök så det kommer bara bli ett kvällspass istället för två idag.

Nu blir det grind!

Har du en bättre relation till den emotionellt efterblivna och odrägliga lillebroren?

Postad
Just nu, säger Babushka1 :

Hur fick ni inte in det på flop?!

Riktigt bra fråga.

Med det enda svaret att /2 är helt nedlusat med NIT-passiva Regs där inte ens en flop som denna gör att man trycker på å tar initiativ.

Postad
Just nu, säger Babushka1 :

Har du en bättre relation till den emotionellt efterblivna och odrägliga lillebroren?

Mitt liv 2016 jämfört med nu är som att jämföra 2 olika personer med 2 olika liv. Det har flutit mkt vatten under broarna.

Men lillebror har blivit vuxen med kneg å flickvän och allt som sig bör :) 

Postad
6 minuter sedan, säger massive :

Riktigt bra fråga.

Med det enda svaret att /2 är helt nedlusat med NIT-passiva Regs där inte ens en flop som denna gör att man trycker på å tar initiativ.

Var skulle du positionera dig själv? Vad har du för 3bet% pre? 

Kan du posta hela handen?

Postad
47 minuter sedan, säger Babushka1 :

Var skulle du positionera dig själv? Vad har du för 3bet% pre?

Väldigt låg volym och kraftig utvecklingsfas, både nu och senaste månaderna, gör att jag inte intar nån position alls på /2 än.

Det är work in progress och tiden får utvisa vart vi landar :)

Min 3bet varierar kraftigt beroende på nivå och motstånd. Vi måste ha helt olika strategier mot en pool som synar 3bets med en 70-90% frekvens som på 0.5, och en annan mot tänkande regs på /2.

47 minuter sedan, säger Babushka1 :

Kan du posta hela handen?

Orkar inte leta fram den. Men ugglan är drivande och saltet å jag tar en passiv linje. jag känner att min mer passiva linje i poss är fine, med ett bra drag som oftast inte drar till nöt, mot 2 av nivåns bättre spelare.

Att Ugglan trycker på med floppad nöt å drag till färgstege är väl inga konstigheter.

Mer intressant är väl hur Nitig linje Saltet tar med den florren.

Postad
23 minuter sedan, säger massive :

Väldigt låg volym och kraftig utvecklingsfas, både nu och senaste månaderna, gör att jag inte intar nån position alls på /2 än.

Det är work in progress och tiden får utvisa vart vi landar :)

Min 3bet varierar kraftigt beroende på nivå och motstånd. Vi måste ha helt olika strategier mot en pool som synar 3bets med en 70-90% frekvens som på 0.5, och en annan mot tänkande regs på /2.

Orkar inte leta fram den. Men ugglan är drivande och saltet å jag tar en passiv linje. jag känner att min mer passiva linje i poss är fine, med ett bra drag som oftast inte drar till nöt, mot 2 av nivåns bättre spelare.

Att Ugglan trycker på med floppad nöt å drag till färgstege är väl inga konstigheter.

Mer intressant är väl hur Nitig linje Saltet tar med den florren.

Tänker att Ugglan är den enda i handen som kan motivera någon form av passiv linje på flop. Resterande 2 borde bara vilja ösa på så mkt det bara går. 

• Like 1
Postad
27 minuter sedan, säger peekka :

Tänker att Ugglan är den enda i handen som kan motivera någon form av passiv linje på flop. Resterande 2 borde bara vilja ösa på så mkt det bara går.

För mig, att inte ta en passiv linje, inklämd mellan 2 Nitiga vinnande regs, mot Ugglan som tar lead leder bara till 2 saker. Att jag foldar ut skit å missar värde med en fin draghand, eller är slagen av steget bättre.

Däremot att Saltet inte trycker på bakom med TPTK å nöt-draget på flop är både mer talande, och mer intressant.

Spelar du nivån själv Peekka?

Postad
4 timmar sedan, säger massive :

För mig, att inte ta en passiv linje, inklämd mellan 2 Nitiga vinnande regs, mot Ugglan som tar lead leder bara till 2 saker. Att jag foldar ut skit å missar värde med en fin draghand, eller är slagen av steget bättre.

Däremot att Saltet inte trycker på bakom med TPTK å nöt-draget på flop är både mer talande, och mer intressant.

Tvärtom, TPTK å nöt-draget är mer rimligt att ta en passiv linje och din hand öppet nötstegdrag + fd är mer rimligt att ta en aggro linje :)

• Like 3
Postad
54 minuter sedan, säger Dinousarien :

Tvärtom, TPTK å nöt-draget är mer rimligt att ta en passiv linje och din hand öppet nötstegdrag + fd är mer rimligt att ta en aggro linje :)

Hej Dino!

Jag förstår såklart teorin och tanken bakom att ta en aggrolinje med min hand.

Men jag kan bara se 3 scenarion inklämd mellan 2 NITtighta vinnande regs.

1: jag skyfflar in massa jävla deg med K-hög mot 2 starka ranger med nära noll foldEV.

2: Jag får dom å folda sin skit som jag vill ha värde ifrån om jag träffar och dom får för sig att bluffa.

3: Träffar jag å får in såsen kommer jag aldrig få syn av annat än steget bättre på en sån smetig bräda från dom här tightarslena. Jag har 1 out till färgnöten, och båda FI blockar massor av mina A-outs för stege/nöt. 

Jag är genuint intresserad av att bli upplyst hur en aggrolinje med min hand någonsin kan vara bra i exakt den här spotten mot dessa 2 herrar.

Postad
4 minuter sedan, säger massive :

Hej Dino!

Jag förstår såklart teorin och tanken bakom att ta en aggrolinje med min hand.

Men jag kan bara se 3 scenarion inklämd mellan 2 NITtighta vinnande regs.

1: jag skyfflar in massa jävla deg med K-hög mot 2 starka ranger med nära noll foldEV.

2: Jag får dom å folda sin skit som jag vill ha värde ifrån om jag träffar och dom får för sig att bluffa.

3: Träffar jag å får in såsen kommer jag aldrig få syn av annat än steget bättre på en sån smetig bräda från dom här tightarslena. Jag har 1 out till färgnöten, och båda FI blockar massor av mina A-outs för stege/nöt. 

Jag är genuint intresserad av att bli upplyst hur en aggrolinje med min hand någonsin kan vara bra i exakt den här spotten mot dessa 2 herrar.

Nu har jag inte sett full HH så vet inte exakt i just denna handen men om de båda är jävligt tighta har du ju mer fold equity i allmänhet när du tar en aggressiv line.

• Like 2
Postad
5 timmar sedan, säger massive :

Det händer att jag är inne på /2 och kör. Det är ju en otrolig hand med enorm riggfaktor. Vore kul att se fulla HH :)

Postad
12 timmar sedan, säger peekka :

Det händer att jag är inne på /2 och kör. Det är ju en otrolig hand med enorm riggfaktor. Vore kul att se fulla HH

Jamen på allmän begäran då :)

Handen spelade inte ut som jag kom ihåg den. Tar gärna åsikter på mitt spel genom hela handen.

Såhär tänkte jag:

Pre: Är väl inga konstigheter.

F: Synar bara, för jag vill ta handen multiway + inte tvinga ut den shortstackade nöjespelaren i BB.

T:  Samma tanke som på flop.

R: Går klickback/fold to AI för jag är övertygad om att jag får syn av triss,2par,stege,lägre färg , och att dom aldrig ställer med sämre än nöten.

Flop: är inte det bästa å gå multiway å hålla kvar värdet i BB?

Turn: Är det här jag ska trycka på då? Kan inte se hur det skulle va bra när Ugglan går bet bet.

River: Jag tycker det finns logik i min tanke på river, eller ere bara skit?

image.png.6d789caf9036bb3086c68a95efee05a4.png

• Like 2
Postad
8 timmar sedan, säger massive :

Jamen på allmän begäran då :)

Handen spelade inte ut som jag kom ihåg den. Tar gärna åsikter på mitt spel genom hela handen.

Såhär tänkte jag:

Pre: Är väl inga konstigheter.

F: Synar bara, för jag vill ta handen multiway + inte tvinga ut den shortstackade nöjespelaren i BB.

T:  Samma tanke som på flop.

R: Går klickback/fold to AI för jag är övertygad om att jag får syn av triss,2par,stege,lägre färg , och att dom aldrig ställer med sämre än nöten.

Flop: är inte det bästa å gå multiway å hålla kvar värdet i BB?

Turn: Är det här jag ska trycka på då? Kan inte se hur det skulle va bra när Ugglan går bet bet.

River: Jag tycker det finns logik i min tanke på river, eller ere bara skit?

image.png.6d789caf9036bb3086c68a95efee05a4.png

Ser välspelad ut, donken 4vägs i en 3b pot är inte att leka med även för den sizen så hade spelat liknande. River är clear snapfold mot 3b jam såklart.

Overall though så kan det vara värt att tänka lite mer på att om dessa spelare nu är så tighta som du säger (vilket jag inte förnekar) så kan du utnyttja det i andra spots. De kan ju inte både vara svintighta och samtidigt calla ner dig varje gång.

Postad

Tack för att du tar dig tid å svara  :)

Jag förutsätter att det är samma Sebeke som härjar runt på /2?

48 minuter sedan, säger sebeke :

Overall though så kan det vara värt att tänka lite mer på att om dessa spelare nu är så tighta som du säger (vilket jag inte förnekar) så kan du utnyttja det i andra spots. De kan ju inte både vara svintighta och samtidigt calla ner dig varje gång.

Det här blir lite en lost in translation situation. Man är lite snabb/otydlig/onyanserad i text ibland.

Det jag menade var att jag uppfattar att när det gäller stora sizes/AI, framför allt på river, från den här spelartypen, så har vi en kraftig överrepresentation av top of range/nöt vid SD. 

Och som du korrekt påpekar, när det gäller alla typer av avvikelser eller tydliga tendenser, så finns det såklart också ett utrymme för kreativitet :)  

Postad
1 timme sedan, säger massive :

Tack för att du tar dig tid å svara  :)

Jag förutsätter att det är samma Sebeke som härjar runt på /2?

Det här blir lite en lost in translation situation. Man är lite snabb/otydlig/onyanserad i text ibland.

Det jag menade var att jag uppfattar att när det gäller stora sizes/AI, framför allt på river, från den här spelartypen, så har vi en kraftig överrepresentation av top of range/nöt vid SD. 

Och som du korrekt påpekar, när det gäller alla typer av avvikelser eller tydliga tendenser, så finns det såklart också ett utrymme för kreativitet :)  

Det är jag indeed. Och ja mot de flesta regs på dessa nivåer så har du helt rätt i riversizes/styrka av hand.