Gå till innehåll

Uttag - valutaväxling & avgifter


DOM

Recommended Posts

God kväll

 

Jag har på senare tid lyckats placera mig högt i MTT:s och därav vunnit diverse summor. Mitt senaste uttag låg på 1250 dollar vilket då först blev x Euro för att senare bli till x SEK när det anlände till mitt bankkonto. Cirka 200 - 300 kronor försvann då genom valutaväxlingen och avgifter som min pokerklient (Pokerstars) har.

 

Ponera då att jag lyckas vinna 100 000 dollar och önskar att ta ut hela summan, hur bör jag agera för att minimera eller radera alla mellanhänder och ta ut hela summan i dollar?

 

Min idé var att öppna ett bankkonto på Handelsbanken med dollar som valuta och därav kunna ta ut summor rätt av och manuellt sedan växla. eWallets skrev support om, insikt?

 

"Due to our license agreements and processor requirements, the Direct Bank Transfer cashout method is available only in EUR for your country of residence." Gäller tydligen, hur gör svenska medborgare som sysslar med mycket större summor än mig? Jag kan omöjligen se att dessa personer tappar tusentals kronor varje gång ett uttag görs.

 

Gott nytt år och jag ursäktar min inkompetens gällande detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Växla från $ till € i klienten sen gör direct bank transfer från €-kontot i PokerStars till din bank. Då försvinner endast väldigt liten %, den som handelsbanken tar.

 

Gissar att du gjorde uttag via visa/mastercard, då ryker det någon/några procent. Vet inte riktigt om det är PokerStars eller visa/mastercards fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...