Gå till innehåll

Varför 3 Mobil?

APC

Recommended Posts

Hej,

Skulle tjacka ny mobil och började av någon anledning prata med en säljare om 3 mobiler. Det var tydligen "the real deal" enligt säljaren. Klok som jag var så sa jag att jag skulle tänka över saken. Till saken hör att jag inte är någon baddare på mobiler över huvud taget så därför vänder jag mig till Er.

Varför ska man (inte) ha 3 mobil, positivt och nevativt?

Är det någon som vet hur bra surfandet är via 3 samt hur mycket de kostar? Står 10 kr/mb men de säger mig ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag avvaktar iaf med 3mobil. dels är täckningen inte perfekt på glesbygder, dels bryts samtal ibland i statsmiljö men framförallt så är batteritiden på mobilerna inte tillräcklig. video-samtal etc ser jag inget behov av. surfa med gprs kostar för mig 15kr/mb så det är ingen större skillnad. eftersom 3G-penetrationen är så låg bland svenska konsumenter är fördelarna få. har alla ens polare 3G-telefon så kanske man ska överväga att skaffa en. isåfall är Z1010 en bra telefon.

skulle jag köpt en mobil idag hade nog blivit en K750i eller T630 både från SE.

Länk till kommentar

jag har en 3g mobil. Observera att vi måste skilja på 3 (operatör) och 3G (tjänst). Dom flesta operatörer har ett "mer eller mindre bra fungerande" 3G nät.

Hade TRE, i två veckor, sen var jag less. Nu har jag ett 3G abb hos telia och det funkar desto bättre.

Inte för att jag använder 3g tjänsten speciellt mycket. :D

Men när jag vill använda det så har jag täckning, och om man nu inte skulle ha det så går den över automatiskt till "vanliga" telianätet.

Sen har ju lurarna blivit grymt mycket fräschare och framförallt MINDRE. Kolla t.ex samsung z-500.

Länk till kommentar

Allt beror ju på vad man ska använda telefonen till! Personligen använder jag mobiltelefonen väldigt lite. Lite samtal då jag sitter i bilen och ett par sporadiska sms i veckan(jaja, nåt snuskigt mms har väl slunkit med osså). :oops:

Men känner man att man har nytta av videosamtal, tillgång till internet (som man även har via gprs) osv så är väl en 3G-lur att rekommendera... Annars är det ju bara att avvakta utvecklingen och vänta tills tjänsten är lika utbredd som kaffebryggaren!

/TF

Länk till kommentar

Jag använder ju inte min telefon till så mycket heller förrutom sms, ringa men tycker de skulle va shyst med radio. Sen kostade telefonen 0kr(ericsson Z800i, LG U8180 ) om man tog ett abonemang som kostade 300 kr /mån o man fick 5 timmar o ringa för. Enligt tre ska du ju ha täckning i i stort sätt överallt utom norrlad, och där är jag ju inte så ofta. Jag bor för övrigt i västerås.

Är det mycket problem med täckningen? (ni som svarar, var bor ni)

http://www.tre.se/templates/Page.aspx?id=3636

(ställer denna fråga igen)

Är det någon som vet hur bra surfandet är via 3 samt hur mycket de kostar? Står 10 kr/mb men de säger mig ingenting.

Länk till kommentar

Jag använder ju inte min telefon till så mycket heller förrutom sms, ringa men tycker de skulle va shyst med radio. Sen kostade telefonen 0kr(ericsson Z800i, LG U8180 ) om man tog ett abonemang som kostade 300 kr /mån o man fick 5 timmar o ringa för. Enligt tre ska du ju ha täckning i i stort sätt överallt utom norrlad, och där är jag ju inte så ofta. Jag bor för övrigt i västerås.

Är det mycket problem med täckningen? (ni som svarar, var bor ni)

http://www.tre.se/templates/Page.aspx?id=3636

(ställer denna fråga igen)

3 är som Comviq dvs de har stor täcking men liten kapasitet. Så när många ringer så får man ibland räkna med att man inte kommer att kunna ringa. Sen får man ju göra en avvägning om man tycker att det är värt det.

Både Z800 och U8180 är bra telefoner eftersom båda har "Ericsson Inside" ;)

Vill du ha Radio så finns det ju alltid SE K750 med RDS radio. Sen är kameran riktigt bra för att vara en mobilkamera. Kan lägga upp en bild senare.

Länk till kommentar

Jag har en 3 mobil som jag har haft ett tag nu. Köpte den när den kostade 1000 kr för var less på min gamla mobil och ville prova något nytt.

Täckning funkar ju anser jag. Kanske inte är den bästa om man bor långt utanför en stad eller är mycket i skogen osv

(Bor i Skellefteå Västerbotten för er som vill veta)

Och nu när 3G mobilerna börjar bli mindre så finns det risk att man snart köper en ny när de kommer med något roligt erbjudande :D

Länk till kommentar