Gå till innehåll

NLT - AKs, rätt att ställa in?


Blado

Recommended Posts

Detta är i en 10+1 sng' på PartyPoker. Jag har ett tight table image. bara sett 4-5 floppar fram tills denna handen. Spelar jag korrekt? Kan tilläggas att det är jag som är "Maria_Sweden"

 

***** Hand History for Game 844336246 *****

50/100 TourneyTexasHTGameTable (NL) (Tournament 5240788) - Sat Aug 14 16:43:31 EDT 2004

Table Table 11660 (Real Money) -- Seat 9 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: wingreen (480)

Seat 2: FreakinCrazy (2030)

Seat 3: barrycompton (1410)

Seat 8: NoMistake (1795)

Seat 9: bluffumhard (505)

Seat 10: Maria_Sweden (1780)

Maria_Sweden posts small blind (25)

wingreen posts big blind (50)

** Dealing down cards **

Dealt to Maria_Sweden [ Ac, Kc ]

 

En bra position med ett monster, vad mer kan man begära?

 

FreakinCrazy folds.

barrycompton folds.

NoMistake calls (50)

bluffumhard folds.

Maria_Sweden raises (75) to 100

wingreen calls (50)

NoMistake calls (50)

 

En för liten raise kanske? Men ville samtidigt få value för mitt monster...

 

** Dealing Flop ** : [ Kd, 2d, 4c ]

Maria_Sweden checks.

wingreen bets (380)

wingreen is all-In.

NoMistake calls (380)

Maria_Sweden raises (1000) to 1000

NoMistake calls (620)

Creating Main Pot with $1440 with wingreen

 

Här borde jag kanske satt honom all-in? Jag tänkte att om han callar detta så är han pot-commited och callar därför mitt nästa bet som skulle sätta honom all-in. Ville även att han skulle calla, detta var ju min pot.

 

** Dealing Turn ** : [ 6c ]

Maria_Sweden bets (680)

Maria_Sweden is all-In.

NoMistake calls (680)

 

Jo precis som jag planerat.

 

** Dealing River ** : [ Td ]

Creating Side Pot 1 with $2600 with Maria_Sweden

** Summary **

Main Pot: 1440 | Side Pot 1: 2600 |

Board: [ Kd 2d 4c 6c Td ]

wingreen balance 0, lost 480 [ Ts Ks ] [ two pairs, kings and tens -- Ks,Kd,Ts,Td,6c ]

FreakinCrazy balance 2030, didn't bet (folded)

barrycompton balance 1410, didn't bet (folded)

NoMistake balance 4055, bet 1780, collected 4040, net +2260 [ Qd 5d ] [ a flush, king high -- Kd,Qd,Td,5d,2d ]

bluffumhard balance 505, didn't bet (folded)

Maria_Sweden balance 0, lost 1780 [ Ac Kc ] [ a pair of kings -- Ac,Kc,Kd,Td,6c ]

 

Slutsats: Det enda jag tycker jag kunde gjort annorlunda var att raisa mer preflop. Det var endast två personer kvar preflop så ville inte skrämma bort dem med en alltför stor raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra position med ett monster, vad mer kan man begära?

Du har vare sig ett monster eller bra position. AKs är med 30bb i stacken är helt ok. Med 10bb så är den ett monster. Din position är ju sämsta möjliga.

 

En för liten raise kanske? Men ville samtidigt få value för mitt monster...

Du kommer bara att få en kul flopp runt 30% av gångerna. Jag ser ingen direkt anledning till att inte vilja ta potten direkt. Plus förstås att du gör ett bet som är +EV för dina motståndare att syna med väldigt många händer.

 

Här borde jag kanske satt honom all-in? Jag tänkte att om han callar detta så är han pot-commited och callar därför mitt nästa bet som skulle sätta honom all-in. Ville även att han skulle calla, detta var ju min pot.

Ställ in, du vill väldigt gärna ha loss ett färgdrag här.

 

Slutsats: Det enda jag tycker jag kunde gjort annorlunda var att raisa mer preflop. Det var endast två personer kvar preflop så ville inte skrämma bort dem med en alltför stor raise.

Du övervärderar AK:s preflopp om du tror att du tjänar på att få in 50 extra av 2 motståndare snarare än att plocka upp en 150-pott rätt av. Om du skrämmer bort QJs eller 44 så är det inte direkt ett problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, trodde jag satt DB. Men i en sng tycker jag AKs är en riktig stark hand. Finns många idioter som callar vad som helst med AXo.

Ja den är riktigt stark. Nej du vill inte ge någon ens med Ax (och båda har knappast sådana händer) en flop för ett minimumbet med såpass mycket pengar kvar att beta. Helt enkelt alldeles för bra implicita odds åt alla möjliga händer. Plus att du som sagt inte kommer att träffa floppen vettigt runt 70% av gångerna och då blir du tvungen att bluffa en rätt stor del av din stack. Du lägger helt enkelt upp det för dig att få en jättejobbig situation på floppen samtidigt som du inte tar ordentligt betalt av dina motståndare (att syna är ju för dem bättre än att folda).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...