Gå till innehåll

NLT - Cowboys på mikronivå


PalsHaMMaR

Recommended Posts

Hej heter Erik och spelar på mikronivån 0,10-0,20. Idag spelade jag en hand som kostade en buy-in (i onödan?).

 

Vi kan utgå från att motståndaren i fråga är en standardiserad 0,10-0,20-tomte, dvs. han spelar som en standardiserad 0,10-0,20-tomte.

 

Motståndaren limpar framför mig och det foldas fram till mig, Jag slår 4xBB, alla foldar utom honom. Vi har båda full buy in dvs. 20-dolars-stackar.

 

På denna nivå kan iofs vem som hellst ha vad som hellst, men jag utgår ifrån att han har a-x, ett lägre par eller två ramar eftersom han valt att limpa initialt. Pot: $1,90

 

Floppen: Js-Jc-6s

 

Jag bettar $1,60 eftersom jag tror att jag sitter bäst, känner inte heller att jag måste överbetta för att skydda min hand. Han callar. Pot: $5,10

 

Turn: Js-Jc-6s-Td

 

Jag är i detta skede lite förvirrad men bettar ändå pot då jag tror att jag sitter bäst, samt vill få betalt för min hand. Han raisar till $10 och jag känner att jag har halva stacken i mitten och kan mkt väl vara uppe mot nåt sämre, t.ex. ett nötflushdrag eller dyl. I vilket fall som hellst callar jag hans raise i stället för att gå all in, känns som att det kvittar om jag callar eller ställer, pengarna kommer hamna i mitten i vilket fall som hellst. Att folda eller inte folda det är frågan.Pot:$25

 

River: Js-Jc-6s-Td-As

 

Båda hamnar all in...

 

* Tar bort resultatet - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske är blind. Men vad har du för kort?

Och vad är två ramar?

 

Edit: Stod visst i rubriken vilka kort :oops:

 

Står bara "NLT- Cowboys på mikronivå" ...

Vad hade du för kort hammarn?

 

KK = Cowboys (jänkarna gillar sina smeknamn vet du ;))

 

Så cowboys på micronivå ger KK på micronivå.

 

Iallafall. Jag skulle ha spelat den som du, men kanske aktat mig för hans raise på turn då du vet att han har synat på den farliga brädan på flopen, och att han höjer så pass mycket skulle jag nog tyda på att du i 9 fall av 10 är slagen.

 

om jag skulle få för mig att busa lite skulle jag check höja här för att visa mer styrka än bara KK. Om han sedan slår om en gång till så kan du utgå från att du ligger pyrt till. Men det är kanske inte att rekommendera på bord me så grunda stackar... Men det är kul att finurla till det lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte särskilt förtjust i att du potbettar på turn. Det enda rimliga draget är färgdraget och det är ju inte svårt att se när det går in. Det är kanske bättre att ge utrymme för honom att syna med "par i åttor" gnom att betta ~60%.

 

På turn mot raisen kan du ju folda direkt. Generellt sett är han lika rädd för det parade brädet som du är. Det lär inte vara vanligt att folk på den nivån representerar händer och bluffar på det viset...

 

Sedan, så om pengarna på turn kommer hamna i mitten i vilket fall är det absolut essentiellt att det är du som trycker in pengarna (om det nu av någon anledning inte hade varit rätt att folda). Enligt din read kan han mycket väl ha något drag (vilket jag visserligen är skeptisk till) och då ska du naturligtvis inte ge honom chansen att check/folda rivern när han missar. Väldigt viktigt. Såvida du inte själv kan dra dig ur på rivern när han träffar sitt drag, men utifrån vad du skrev - "allt hamnar ändå i mitten" - så kan du nog inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...