Gå till innehåll

Kickar micro MTT & SNG


Rave10

Recommended Posts

Jag är en soft kille som började lira poker för något år sen med polarna. Har nu börjat spela online oxå och gör lite pengar på det!

Lirar mest på stars och 888:)

Målet är att spela upp mig till en fin bankrulle och grinda lowstakes istället för microstakes!

Redigerad av Rave10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern har gått till och från. Vann några tusenlappar för en månad sen, men har gått sämre sen dess. Kommer nu enbart lira turbo sng och turbo mtt på stars och 888 och skriva ner mina resultat och tankar här i denna dagbok!

Förhoppningsvis kan jag gå upp till low stakes om resultaten går bra:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in 11 dollar på stars och reggade en 1,5 dollar 45 man, 1,5 dollar 18 man och 1 dollar 90 man. Blev 4 i 18 man (top 4 itm. 8 i 45 man (top 7 itm)och busta 24 i 90 man (top 13 itm)

Sen regga jag sen registering på en 2 dollar turre med 1000 deltagare. Första handen AK och efter lite preflop hets kom floppen med A. Jag bettar halva potten och får call. På turn bör jag ha skeppat in det, men ger motståndaren en gratis river där han träffar två par så åkte direkt...

 

Mina 11 dollar är nu nere på 5 dollar efter lite taskigt 9 man lir. Spelar dock 3 bord just nu, 0,5 dollar 180 pers, 1,5 dollar 18 man, 1,5 dollar 45 man! Hoppas det vänder!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade 5 kr kvar så lirade en 0,5 dollar 45 man sng! 7 st itm, 4 spelare kvar och jag ligger trea! Får jj och chipleadern raisar 2.2 x och jag shovar...

Blir instacallad av a 10 och floppen visar j-8-4 och ingen färgchans ute. Skönt tänkte jag:))))

Turn K

River Q

<3333333

 

Detta summerar min pokerkväll, sjukaste

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Rave10!

 

Jag lirar också en del sng's.

 

Jag vet inte vad du har för rulle nu, men att spela 1,5 dollars sngs när man har 11 dollar är lite mycket, då hade jag grindat 0,5 dollar sngs istället. Optimalt borde man ha någon stans mellan 30-100+ gånger inköp när man spelar en sng.

 

Om du vill fortsätta med sngs skulle jag rekommendera en sida som heter sitandgoplanet. Pratar massor om bankroll management och strategi i de olika formerna för sngs.

 

Check it out, och lycka till med grinden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej susanne! Jag går fortfarande i skolan (18år) och har ingen stor inkomst. Därför spontanspelar jag med en liten insättning och jobbar mig uppåt med den. Ex. satte jag in 160 kr på 888poker på sportlovet och cashade ut 3200:)

När jag har en stabil inkomst eller har spelat ihop en summa kommer jag starta en bankrulle och jag vet hur bankroll management fungerar.

Så just nu är pokern en hobby och liten extra inkomst, men jag kommer spela seriöst om några månader på en högre nivå och då kommer det vara mer kontrollerat och en annan struktur i mitt spelande! Tack så mycket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en andra plats i 18 mana 1,5 dollar

7 dollar i vinst och min insats lever haha! försöka dubbla dessa nu

Blir ytterligare en 18 mana 1,5 dollar, sedan blir det en 1 dollar 180 man hyber turbo och en 0,5 dollar 45 man

 

edit; all in kk i 18 man, syn av aa:):):) kul

Lyckades dock doubla upp min shorta stack handen därpå så har kvar 1/3 av start stacken

Edit; och där var vi tbx i 18 man sng! Beslutade mig för att kicka in resterande del av pengarna i sng turneringar så multitablar 6 bord nu och är inne med resterande cash! Går bra just nu och hoppas det blir en klonk<3

Redigerad av Rave10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den bästa handen får aldrig stå på pokerstars! Bättre att gå all in med 10q än

AK flippar inte!

 

Åkte 18 manan med qq vs j8! j8...... hahah, förstår inte ens hur det går till

 

edit; jag vann en 0,5 dollar sng 9 pers. Fick 2 dollar för det och ligger 2/8 i 0,5 dollar 45 pers. Vinner jag denna slutar jag bara på 3 dollar minus och har 8 dollar att leka vidare med så vi får hålla tummarna;)

Redigerad av Rave10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Glömt bort dagboken haha!

Men satte totalt in 50 dollar på 888poker och pokerstars och cashade ut 50 dollar. Så gick plus minus noll.

Torska 20 dollar igår på lite dampiga sätt. Försökte kvalificera mig t sunday million genom hyber turbos. Kom 1 ifrån itm i 7,25 dollarn på stars. Sen åkte jag ut i alla turneringar jag lira på 888 med bättre hand. Var jävligt tiltad haha.

Men rolig pokerhelg totalt. Vann även 400 med polarna vilket vägde upp resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...