Gå till innehåll

Jessica visar diciplin på SH limit!


Jessica

Recommended Posts

Hade stora förhoppningar om att passera $600 sträcket nu ikväll men till en början var det som förgjort. Jag förlorade ca 40BB och var nere på $550. För att bryta trenden tänkte jag spela en HU FL $20 match men kruxet var att jag råkade regga för en Stud High/low FL istället.. Lyckades tillslut vinna den dock. Jag reggade mig också för skojs skull på en 10+1 3-table SNG NL. Slutade med att jag vann den, 1a pris $100 :D

 

BR ut: $588

BR in: $651,25

 

 

SUMMERING DAG 1

 

Denna dag har gått fantastiskt bra. Har spelat i 5-6h ungefär och har mer än dubblat rullen redan. Jag vet och förstår att det inte alltid kommer gå så här lätt utan att jag också kommer möta motgångar. Har nu rulle för 1/2 FL vilket jag ska spela på 2 st SH bord. Hädanefter kommer jag bara göra summeringar veckovis men eftersom första dagen innehöll så mkt så valde jag att göra såhär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad menar du med att se till att spela ditt nästa spel? Jag är inte hyperlös som kanske just de där HH'na vissade. Visst i de var jag det men inte alltid på det viset. Jag spelar vanlig ABC poker men är aningen lösare preflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med att se till att spela ditt nästa spel? Jag är inte hyperlös som kanske just de där HH'na vissade. Visst i de var jag det men inte alltid på det viset. Jag spelar vanlig ABC poker men är aningen lösare preflopp.

Tror han menade spela ditt bästa spel :)

 

Grattis till din rush, hoppas den fortsätter. Gå inte upp i nivåer när du tiltar bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok då förstår jag :) Jo att ej gå upp i nivå har nog tidigare varit mitt största problem. Spelade lite 1/2 SH igår på 1 bord. Plussade 20BB så det var bra :) Nu imorse så kände jag för HU och gick och satt mig o väntade i $20 FL borden. Men det kom igen där men jag såg däremot en kille sitta och vänta på $50 FL HU så det fick bli det och jag lyckades efter en lång och välspelad match vinna på mitt favorit spel, HU ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok då förstår jag :) Jo att ej gå upp i nivå har nog tidigare varit mitt största problem. Spelade lite 1/2 SH igår på 1 bord. Plussade 20BB så det var bra :) Nu imorse så kände jag för HU och gick och satt mig o väntade i $20 FL borden. Men det kom igen där men jag såg däremot en kille sitta och vänta på $50 FL HU så det fick bli det och jag lyckades efter en lång och välspelad match vinna på mitt favorit spel, HU ;)

 

När du spelar HU, är det SnG's eller "vanligt" bord? Att spela HU på vanligt bord kostar ju hur mycket som helst i rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat lite 1/2 idag, både SH och FT, SH gick bäst. Spelade dessutom en 3-bord NL sng där jag åkte tidigt. Spelade också ytterliggare en HU sng 20 dollar och vann denna också så hittils är jag 4-0 i mina HU sng's. Ett fint exempel på att aggresivitet lönar sig HU:

 

Dealer: Game #2200566989: JessLove wins pot (200)

Dealer: Game #2200568939: JessLove wins pot (200)

Dealer: Game #2200570504: JessLove wins pot (200)

Dealer: Game #2200572191: JessLove wins pot (200)

Dealer: Game #2200573800: 2KingSuited wins pot (50)

Dealer: Game #2200574826: JessLove wins pot (200)

Dealer: Game #2200576740: JessLove wins pot (300)

Dealer: Game #2200578710: JessLove wins pot (200)

 

Br: 819

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är JessLove, synpunkter?

 

*********** # 3 **************

PokerStars Game #2201515337: Hold'em Limit ($1/$2) - 2005/07/27 - 18:15:57 (ET)

Table 'Virtus' Seat #6 is the button

Seat 1: JessLove ($72.25 in chips)

Seat 2: Fuchsie ($22.50 in chips)

Seat 3: carrie10574 ($33 in chips)

Seat 4: Roddan ($43.50 in chips)

Seat 5: Vikings2005 ($20 in chips)

Seat 6: cosmicray ($31.75 in chips)

JessLove: posts small blind $0.50

Fuchsie: posts big blind $1

Vikings2005: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JessLove [Qc Qs]

carrie10574: folds

Roddan: folds

Vikings2005: checks

cosmicray: calls $1

JessLove: raises $1 to $2

Fuchsie: folds

Vikings2005: calls $1

cosmicray: calls $1

*** FLOP *** [7s Ts 8h]

JessLove: bets $1

Vikings2005: calls $1

cosmicray: raises $1 to $2

JessLove: raises $1 to $3

Vikings2005: calls $2

cosmicray: calls $1

*** TURN *** [7s Ts 8h] [Kh]

JessLove: bets $2

Vikings2005: calls $2

cosmicray: calls $2

*** RIVER *** [7s Ts 8h Kh] [Ks]

JessLove: bets $2

Vikings2005: calls $2

cosmicray: calls $2

*** SHOW DOWN ***

JessLove: shows [Qc Qs] (two pair, Kings and Queens)

Vikings2005: mucks hand

cosmicray: mucks hand

JessLove collected $27 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $28 | Rake $1

Board [7s Ts 8h Kh Ks]

Seat 1: JessLove (small blind) showed [Qc Qs] and won ($27) with two pair, Kings

and Queens

Seat 2: Fuchsie (big blind) folded before Flop

Seat 3: carrie10574 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Roddan folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Vikings2005 mucked [Jc Tc]

Seat 6: cosmicray (button) mucked [8c 7c]

 

 

PokerStars Game #2198769733: Hold'em Limit ($1/$2) - 2005/07/27 - 09:24:32 (ET)

Table 'Mathilde' Seat #4 is the button

Seat 1: jimmy66312 ($26.25 in chips)

Seat 2: richpreston ($19 in chips)

Seat 3: Filthy999 ($75 in chips)

Seat 4: Pelon72 ($16 in chips)

Seat 5: JessLove ($29.50 in chips)

JessLove: posts small blind $0.50

jimmy66312: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JessLove [Kh Qd]

richpreston: calls $1

Filthy999: folds

Pelon72: folds

JessLove: raises $1 to $2

jimmy66312: calls $1

richpreston: calls $1

*** FLOP *** [9h 7s Kc]

JessLove: bets $1

jimmy66312: raises $1 to $2

richpreston: calls $2

JessLove: raises $1 to $3

jimmy66312: calls $1

richpreston: calls $1

*** TURN *** [9h 7s Kc] [3d]

JessLove: bets $2

jimmy66312: calls $2

richpreston: calls $2

*** RIVER *** [9h 7s Kc 3d] [8c]

JessLove: bets $2

jimmy66312: folds

richpreston: calls $2

*** SHOW DOWN ***

JessLove: shows [Kh Qd] (a pair of Kings)

richpreston: shows [Kd Ad] (a pair of Kings - Ace kicker)

richpreston collected $24 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $25 | Rake $1

Board [9h 7s Kc 3d 8c]

Seat 1: jimmy66312 (big blind) folded on the River

Seat 2: richpreston showed [Kd Ad] and won ($24) with a pair of Kings

Seat 3: Filthy999 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Pelon72 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: JessLove (small blind) showed [Kh Qd] and lost with a pair of Kings

 

 

BR: ~$970

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok då förstår jag :) Jo att ej gå upp i nivå har nog tidigare varit mitt största problem. Spelade lite 1/2 SH igår på 1 bord. Plussade 20BB så det var bra :) Nu imorse så kände jag för HU och gick och satt mig o väntade i $20 FL borden. Men det kom igen där men jag såg däremot en kille sitta och vänta på $50 FL HU så det fick bli det och jag lyckades efter en lång och välspelad match vinna på mitt favorit spel, HU ;)

 

Kom ihåg att du ska visa disciplin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1, eftersom du inte blir cappad på floppen eller raisad på turn så har du förmodligen bästa handen. Jag hade satt dem båda på TP, stegdrag eller flushdrag. Kan vara farligt att beta ut river när den sista :spade: kommer. Har de flushen blir du raisad om de inte är rädd för att du hade set och drog in kåken på river.

 

Hand 2, inte så mycket att göra åt. Han spelar så passivt med sin AKs att det är sorgligt. Du ska vara glad att du inte förlorade mer på den. Jag hade nog spelat likadant.

 

Fråga. Finns det 2/4 SH på PokerStars? Jag måste gå från 1/2 till 3/6 eftersom det inte finns 2/4 SH på Partynätet :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händerna ser bra ut, det enda jag tänkte på var samma som bzkt påpeka ang första handen när färgen träffar på river, fast frågan är om det inte är värde i att betta där iaf mot två motspelare.

 

Killen som vekspelar AK är inte mycket att göra åt. Bra spel från din sida.

 

Lånar din dagbok en snabbis, hopps inte du tar illa upp.

 

bzkt, vad har du för resultat på 1/2 FL SH på party? Hur många händer? Hur många bord samtidigt? Förstår om du inte vill svara men jag spelar själv där och vill veta med hur mycket man kan tänkas slå nivån med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bzkt, vad har du för resultat på 1/2 FL SH på party? Hur många händer? Hur många bord samtidigt? Förstår om du inte vill svara men jag spelar själv där och vill veta med hur mycket man kan tänkas slå nivån med.

Runt 4000 händer snart, runt +100BB (0,4BB/100 om jag räknat rätt?). Lirar 4 bord. Inte mycket att ta statistik från, dessutom är det första gången jag lira FL SH så jag har väl i stort sett acklimatiserat mig mest och det känns nu som jag börjat behärska det.

 

fast frågan är om det inte är värde i att betta där iaf mot två motspelare.

Den ena spelaren synar ju ner hela vägen, tycker han spelar som om han satt på ett flushdrag. Kan ju även ha en slowplayad K. Hade nog satsat på check-syn i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runt 4000 händer snart, runt +100BB (0,4BB/100 om jag räknat rätt?). Lirar 4 bord. Inte mycket att ta statistik från, dessutom är det första gången jag lira FL SH så jag har väl i stort sett acklimatiserat mig mest och det känns nu som jag börjat behärska det.

 

100BB på 4000 händer bör bli 2.5BB/100 om jag inte är för morgontrött.

Bra resultat för att precis har börjat, tror att man kan slå 1/2 med runt 3.4-4BB/100 utan större problem när man har kommit in i det, jag är också ny på SH.

 

fast frågan är om det inte är värde i att betta där iaf mot två motspelare.

Den ena spelaren synar ju ner hela vägen, tycker han spelar som om han satt på ett flushdrag. Kan ju även ha en slowplayad K. Hade nog satsat på check-syn i det läget.

 

Jag hade förmodligen också check-synat där men det är ofta man sitter där när färgen landar på river och tänker att man inte ska betala av dom och checkar ner bara för att bli visad andra-paret och en missade gutshot eller annat skumt.

Hade brädan inte varit parad och jag haft överpar hade jag värdebettat rivern i det läget, men nu är det inte bara färgdraget som skrämmer så en check-syn käns bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag postade min QQ hand av den enkla anledning att jag tyckte jag spelade den riktigt fint. För att bli en vinnande spelare gäller det att betta i marginella lägen såsom när spade nr 3 och king nr 2 föll. Jag blev lite förvånad faktiskt att han hade AK i hand nr 2 då han inte betade en enda gång i hela handen :o

 

Svinto

 

Om jag blivit raisad av spelaren till vänster om mig och han efter folda hade jag callat men om den andra också följde med på raisen hade jag förmodligen foldat, möjligen möjligen en crying call.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt intresse för den här dagboken, är det för att jag har med för få HH's eller att jag spelar på för låg nivå? Spelade lite SH 1/2 förut och plussade ett tiotal BB, spelade dessutom en HU $20 och vann. 5-0 nu i HU stats. :D Passerade en milstolpe med min br, över $1k! Bara $179 från mitt mål att ha br för 2/4, har hittils gått lite snabbare än jag tänkt mig, började juh med dagboken för bara några få dagar sedan :o

 

Br: 1021

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt intresse för den här dagboken, är det för att jag har med för få HH's eller att jag spelar på för låg nivå? [/b]

 

Du skulle aldrig ha avslöjat att det var din tjej som hette Jessica och inte du :)

Bra start du har fått på stars! Har själv gått över till FL SH så jag följer i alla fall din dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt intresse för den här dagboken

 

Vad menar du, det är ju folk inne här och skriver hela tiden?

Förmodligen blev du bortskämd på uppmärksamhet i din förra dagbok när folk försökte få rätsida på dig eftersom du spelade på helt galna nivåer för din bankrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...