Bernt Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Färgdrag får väldigt ofta odds för att se nästa kort på floppen i FL. När jag tex har topp-par och det ligger flushdrag ute, hur viktigt är det att försöka försvara sig mot färgdraget om man tex bara är uppe mot 2 motståndare? Citera
Mikey Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Nu är inte jag någon mod så kan inte rubrikpilla. Men lägg gärna till FL eller FLT i rubriken för att göra det klarare eftersom spelstilarna är rätt så annorlunda. Ingen hejare på FL, så låter frågan vara obesvarad Citera
thorn Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Om du vill skydda din hand, få motståndarna att göra misstag så ska kan du (om sitatuationen tillåter) satsa på en checkraise från tidig position, om du kan räkna med ett bet från någon av de sista positionerna. Att vänta till turn kan vara ett annat alternativ. Citera
Bernt Postad 25 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2005 jo, ja vet hur jag försvarar en hand, frågan var om det alltid är nödvädigt att försvara mot färgdrag på bordet om det är få motståndare, sannolikeheten att nån har färgdraget på 3 är ju inte stor. Citera
Gyre Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Vad spelar det för roll? Om du har en hand som du tror är bäst ska du ju inte checka den bara för att ingen kanske sitter med färgdraget, bara in med pengar i potten! Sen spelar det ju ingen roll hur ofta en motståndare har det, eftersom du inte vet exakt vilka händer Fi inte sitter på det så hjälper det föga att veta att han har det 1 gång på 3. Citera
fl0w Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Samtidigt så är det knappast rätt läge att checka floppen om man har TP och misstänker färgdrag från sen position... Citera
Largo-Sama Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Vad spelar det för roll? Om du har en hand som du tror är bäst ska du ju inte checka den bara för att ingen kanske sitter med färgdraget, bara in med pengar i potten! Det finns massvis med situationer då du tror att du har bästa handen just nu, men ändå bör checka i avsikt att checkraisa för att få folk med t.ex gutshot, överkort och låga par att lägga sig. En bet i tidig position kan istället ge dem odds att försöka dra ut dig. Det går dock i princip aldrig att få ett färgdrag att lägga sig. Citera
Gyre Postad 25 Juli , 2005 Rapport Postad 25 Juli , 2005 Vad spelar det för roll? Om du har en hand som du tror är bäst ska du ju inte checka den bara för att ingen kanske sitter med färgdraget, bara in med pengar i potten! Det finns massvis med situationer då du tror att du har bästa handen just nu, men ändå bör checka i avsikt att checkraisa för att få folk med t.ex gutshot, överkort och låga par att lägga sig. En bet i tidig position kan istället ge dem odds att försöka dra ut dig. Det går dock i princip aldrig att få ett färgdrag att lägga sig. Jo, givetvis. Det jag ville få fram med min post var att bara för att någon inte sitter med färgdrag blir det mindre viktigt att skydda sin hand. Citera
Recommended Posts