Gå till innehåll

Ni som lever på poker, vad kammar ni hem per dag?


Tortex

Recommended Posts

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bara jag som tycker det är lite ofint att fråga folk vad de tjänar? Man frågar ju inte direkt vad folk tjänar på sina "riktiga" jobb. De som lever på det tjänar nog tillräckligt för att leva på det :)

Det tycker jag inte. Om man funderar på att börja satsa på pokern kan det vara intressant att se vad andra tjänar på olika nivåer. Innan man börjar plugga till advokat vill man säkert veta vad en sådan tjänar, samma sak med poker (även om man inte pluggar till det på samma sätt).

 

Om man inte vill svara behöver man ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag inte. Om man funderar på att börja satsa på pokern kan det vara intressant att se vad andra tjänar på olika nivåer. Innan man börjar plugga till advokat vill man säkert veta vad en sådan tjänar, samma sak med poker (även om man inte pluggar till det på samma sätt).

Skillnaden är ju att pokerinkomster är högst individuellt, medan man kan räkna ut en genomsnittlig ingångslön för en advokat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag ber om ursäkt för min framfusighet och börjar om från början.

 

Jag har börjat att drömma om att sluta knega och spela poker istället. Därav är jag nyfiken på vad ni proffs drar in, eller kanske vad ni tycker att man borde dra in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag inte. Om man funderar på att börja satsa på pokern kan det vara intressant att se vad andra tjänar på olika nivåer. Innan man börjar plugga till advokat vill man säkert veta vad en sådan tjänar, samma sak med poker (även om man inte pluggar till det på samma sätt).

Skillnaden är ju att pokerinkomster är högst individuellt, medan man kan räkna ut en genomsnittlig ingångslön för en advokat.

Ja, det är sant. Men jag tycker fortfarande inte inte att det är ofint att fråga på ett forum (där folk är anonyma). Det är en annan sak om man frågar en person IRL - tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är sant. Men jag tycker fortfarande inte inte att det är ofint att fråga på ett forum (där folk är anonyma). Det är en annan sak om man frågar en person IRL - tycker jag.

Ja där har du ju en poäng. :)

OK, jag ber om ursäkt för min framfusighet och börjar om från början.

 

Jag har börjat att drömma om att sluta knega och spela poker istället. Därav är jag nyfiken på vad ni proffs drar in, eller kanske vad ni tycker att man borde dra in.

Det är ju bara att räkna ut hur mycket du skulle behöva dra in per månad för att kunna leva på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju egentligen oväsentligt vad andra spelare drar in... Se till dig själv istället... Först och främst måste du ju vara tämligen säker på att du är en vinnande spelare, över lång tid... Sen måste du ju spela in tillräckligt för att täcka dina fasta omkostnader (hyra, mat, nöjen, räkningar, sparande osv)... Du måste ju också ha en bankroll så att du klarar swingsen i de perioder som du går minus...

 

Så, för att summera, det är inte en lätt fråga att svara på :lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte vad du skulle få ut av att veta vda player x tjänar på att spela 5/10 NL. inkomsterna är helt individuella och det finns varians som inte direkt gör att man kan räkna ut en standard "lön", man spelar olika mycket varje månad också kanske.

 

därför pokern är så djävla frusterande, jobba en månad som advokat, du kommer inte gå minus. jobba en månad som pokerlirare och du kan gå minus 70 000 :-( , nästa månad vinner du 150 000:- wow jag mår bra jag ebäst i världen, osv.

 

jag personligen har fan svårt för att göra stora inköp som tex. en bostad bil, resor m.m för man vet aldrig om pengarna kommer sina nästa månad om man har mycket otur =) fortsätt jobba :P

 

självklart kommer någon säga öö men du måste ju ha bankrollmanagement !1111 självklart har man det men räknar man med buffern i sin bankroll? man "ska" ju aldrig ta ut dom och därför försvinner nästan poängen med buffern hehe...ajja ni förstår eller inte hru som helst jag e trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är klart, men jag framför också min åsikt precis som ni gjorde ;)
För att förklara för dig varför jag skrev mitt inlägg: låt oss säga att du sitter på information som jag vill åt. Är chansen då störst att du ger mig informationen om jag presenterar dig med en vettig förklaring till varför jag är i behov av infon eller är chansen störst om jag bara säger: ge mig infon, punkt.

 

Allt skulle vara så mycket lättare om folk bara kunde lägga lite extra energi på vissa postningar, allt för att slippa missförstånd och idiotiska diskussioner...

 

/TF - skapar bra med OT och är medveten om det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar vanligtvis 5/10$ nl ibland också rätt höga omaha games, upp till 15/30$ pl ibland. Försöker att ha ett snitt på 500$ om dagen. Fast självklart när jag spelar såpass högt så blir juh svägningarna rätt rejäla. Kan juh förlora en hel del på en natt och sen måste jag snitta 500$ om dagen i några veckro bara för att vinna tillbaka det.

Men jag tycker att man kan sätta som mål att snitta på 100$ om dagen om man är någelunda stor spelare, då får man juh ut ca 20 000 kr i månaden vilket är väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt skulle vara så mycket lättare om folk bara kunde lägga lite extra energi på vissa postningar, allt för att slippa missförstånd och idiotiska diskussioner

Och förstöra allt det roliga med PF.nu? :?

Du kan nog vara lugn. Hur stor tror du att chansen är att någon faktiskt skulle lyda ett råd som jag gett... Kamma dig ;)

 

/Tee Äff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...