Gå till innehåll

NLT - 88 blir set på floppen, rätt eller fel?

vasteras

Recommended Posts

Spelade $25NL på ett 10-bord och har ännu inte fått så bra koll på mina motståndare.

Seat 4 is the button

Total number of players : 9

Seat 2: DKDiveDude ( $44.69 )

Seat 5: Granny5 ( $25.95 )

Seat 9: haddock3045 ( $58.75 )

Seat 4: oandpgator ( $13.35 )

Seat 10: "ME" ( $25.05 )

Seat 1: swamiboy ( $12.85 )

Seat 6: djrcb ( $20.99 )

Seat 8: mcseal1 ( $33 )

Seat 7: YouFlusher ( $7.75 )

Granny5 posts small blind [$0.10].

djrcb posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to "ME" [ 8d 8h ]

YouFlusher folds.

mcseal1 calls [$0.25].

haddock3045 folds.

"ME" calls [$0.25].

DKDiveDude calls [$0.25].

oandpgator calls [$0.25].

Granny5 calls [$0.15].

djrcb checks.

** Dealing Flop ** [ 5s, 7h, 8c ]

Granny5 checks.

vegas7930 has joined the table.

djrcb bets [$2].

mcseal1 folds.

"ME" raises [$4].

DKDiveDude folds.

oandpgator folds.

Granny5 folds.

djrcb calls [$2].

Med tanke på att han betar pott så slog tanken mig att en stege inte var helt otrolig. Men varför skulle han då beta pott när han kunde betat mindre för att få med sig folk.

Även om han nu satt med en stege så hade ja 7 outs att träffa kåk lr fyrtal + antagligen 3 mer outs efter turn. valde att Raisa honom för att få ut mer info och hade han slagit om här så var det bara att känna sig besegrad.

** Dealing Turn ** [ Jd ]

djrcb checks.

"ME" bets [$5].

djrcb calls [$5].

han visade svaghet med en check och jag går direkt till anfall. Efter att han nu synade denna så var det bara att erkänna för mig själv att ha hade stegen. Borde jag här ha checkat för att se det sista kortet gratis som kunde gett mig kåk?

** Dealing River ** [ 9s ]

djrcb checks.

"ME" checks.

Det jag undrar nu är ju hur ni hade agerat i denna situation efter floppen. En raise pre-flop kanske lr skulle jag ha foldat på floppen direkt då det var rätt många som limpat in och det kommer en pott-bet. killen satt ju på BB och kunde haft i stort sett vad som helst.

* RP och bort med resultatet - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående talare/postare. Du ger alldeles för bra odds när du bara minraisear. Raisea ~pot!

Sen på turn sitter ju ett stegdrag men när han checkar så skulle jag betta kanske 2/3pot eller nåt. Eftersom han bara synar behöver du inte vara slagen. Om han däremot raisear då så känns det som du mest troligast är slagen.

När 9 landar på river är det väl bara check, tror bara en hand som slår dig synar ett bet, tyvärr.

Länk till kommentar

Raisa mer på flop, sätter han emot är det bara trycka all-in. På turn trycker du antingen all-in, om du tror du leder, eller så checkar du bakom (om du tror han har stege), för att dra till kåken. Själv skulle jag tryckt in degen på turn om jag blev synad på floppen. Om du aldrig någonsin foldar ett set kommer du ändå att gå plus på dem.

Länk till kommentar

Raisa mer på flop, sätter han emot är det bara trycka all-in. På turn trycker du antingen all-in, om du tror du leder, eller så checkar du bakom (om du tror han har stege), för att dra till kåken. Själv skulle jag tryckt in degen på turn om jag blev synad på floppen. Om du aldrig någonsin foldar ett set kommer du ändå att gå plus på dem.
All-in eller fold på turn för att fi bara har ~$15 kvar?

Jag tycker det ändå finns lite utrymme att "spela". För om killen raisear tillbaka ett ~2/3potbet så tror jag kanske att jag skulle kunna fold och ändå känna mig nöjd.

Men i och med att jag skulle raiseat mer på flop så skulle jag också trycka på turn om han synat flop och checkat turn :).

Länk till kommentar

Får jag gissa på 4-6?
Jag skulle gissa på 6x eller T9 :P.

Ett hett tips till vilken hand han kan tänkas ha kommer här:

** Dealing Turn ** [ Jd ]

djrcb checks.

"ME" bets [$5].

djrcb calls [$5].

han visade svaghet med en check och jag går direkt till anfall. Efter att han nu synade denna så var det bara att erkänna för mig själv att ha hade stegen. Borde jag här ha checkat för att se det sista kortet gratis som kunde gett mig kåk?

Länk till kommentar

Det här ser ut som en typisk weak spelares:

"Jag har en för bra hand för att höja och för dålig för att lägga mig (4-6) så jag kommer checksyna ner dig"....

Du menar tvärtom eller?

Jag tycker du kör handen alldeles för passivt. Rasiea mera på floppen för att se om han har stegen eller inte. Tror inte alls har har speciellt stark hand, A8 verkar rätt troligt.

Länk till kommentar