Gå till innehåll

AK cash game


Denco

Recommended Posts

Tjena! Skulle vilja kolla runt lite hur folk spelar AK i cash game. Vill man få in degen pre? eller försöka spela ut motståndaren efter flop? Har väldiga problem med AK postflop när jag inte träffat något, blir alltid för feg och checkar när det bildats en stor pott. Då bangar motståndaren på och jag vet inte vart jag står.. Några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar du för nåt? Shorthanded 6-3 eller HU så missar ju ändå fi oxå merparten av tiden. 7-fullring så synar ju oftast fler vilket stärker din hand preflop så höj mer pre. Speciellt på SS där det är väldigt löst spel.

Spelar du på Stars och vill ha ut max så testa att spela bord med cap och dundra på med allin efter raise eller syn efter allin-raise. Blir inte så mkt "pokerspel" men men. Du borde leda merparten av gångerna. AK är lite svårspelat shorthanded mot TAG/LAG regulars som multispelar på alla sajter så testa att höja fler BB tills du hittar en bra nivå för dig. Svårt att svara utan att veta hur du spelar och på vilka nivåer/sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar du för nåt? Shorthanded 6-3 eller HU så missar ju ändå fi oxå merparten av tiden. 7-fullring så synar ju oftast fler vilket stärker din hand preflop så höj mer pre. Speciellt på SS där det är väldigt löst spel.

Spelar du på Stars och vill ha ut max så testa att spela bord med cap och dundra på med allin efter raise eller syn efter allin-raise. Blir inte så mkt "pokerspel" men men. Du borde leda merparten av gångerna. AK är lite svårspelat shorthanded mot TAG/LAG regulars som multispelar på alla sajter så testa att höja fler BB tills du hittar en bra nivå för dig. Svårt att svara utan att veta hur du spelar och på vilka nivåer/sajter.

 

Får tacka för svaret :)

För tillfället lirar jag på SvS /2 5-max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får tacka för svaret :)

För tillfället lirar jag på SvS /2 5-max.

 

Prova gärna fullring på SvS oxå. Hoppa in när dom lirar 4-5st. Inte alls lika mkt regs och därav lösare spel. Du får bättre betalt när du väl träffar. Och blir dt för trist när bordet fylls upp så är det ju bara att byta igen. Tycker att SvS är enklare än Stars på cash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova gärna fullring på SvS oxå. Hoppa in när dom lirar 4-5st. Inte alls lika mkt regs och därav lösare spel. Du får bättre betalt när du väl träffar. Och blir dt för trist när bordet fylls upp så är det ju bara att byta igen. Tycker att SvS är enklare än Stars på cash.

 

Tackar, får nog bli att pröva tipsen direkt nu på morgonkvisten ;) Jo jag har också upplevt det så. Lirade typ bara på Stars innan, men då lirade jag typ bara SnG och MTT:s. Men tröttnade lite efter dåligt spring så började spela cash game istället men gick jäkligt trögt på stars så satte över rullen till SvS istället där det gått hyffsat bra :) Känns bara som om man blir utdragen lite väl ofta men that`s life ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...