Manolito2k Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Spelar en hel del NL-turneringar och har funderat en del på spekulativa händer, och vad oddsen är att floppa nåt bra med dessa. Med låga par är det enkelt. Jag vet att det är 1/8 att jag floppar setet, och kan då utvärdera stackdjup osv för att se om det är värt att syna en raise med t.ex. 77, om jag nu antar att jag behöver setet för att bryta mina motspelare. Men om jag sitter med två små suited-kort. säg 78s, eller 35s. Vad är oddsen att jag floppar en hand som slår ett högt par. Att knappa in händerna i valfri oddsräknare är lätt, men de räknar på vilken chans man har att vinna ända fram till river. Spelar jag en spekulativ hand mot ett förmodat högt par så tänker jag som så att jag foldar om jag missar floppen, men spelar vidare om jag träffar. Alltså vill jag veta vad oddsen är att jag träffar en hand på floppen som slår AA. Finns det något program som kan räkna på detta, eller är det nån som har någon bra länk. Alternativt om det finns någon bok som behandar såna här situationer bättre. * RP och flytt till THe - QoS * Citera
Skumdum Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 räknar du in steg o färgdrag som träffar? Citera
hnat Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Vild gissning: Är det inte typ 1/20 att floppa tvåpar eller bättre med en sån hand? Har för mig ha sett det här nånstans. Men där tror jag inte alla fina drag/par+drag finns ínräknat. EDIT: Gäller 5/10-regeln i Pot and No Limit Poker även såna här händer? Isf så gäller ju om du kan vinna mer än 20ggr vad synen koster så är det blixtsyn, mellan 20 och 10ggr så använder du ditt goda omdöme om du vill syna och är det under 10 ggr autofold. Citera
jompa1 Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Sannolikheten att floppa tvåpar är väl ca 4.041%. (Observera dock att hälften av dessa inträffar när brädan får ett par och du slår således inte AA 4.041% av gångerna på floppen). Sedan antar jag att chansen att floppa något bättre tillkommer och jag kan inte den exakta sannolikheten att du skall slå AA. Citera
Manolito2k Postad 22 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2005 räknar du in steg o färgdrag som träffar? Vore intressant att veta siffrorna både om man räknar OESD och färgdrag som träffar, och om man räknar det som icketräffar. Vild gissning: Är det inte typ 1/20 att floppa tvåpar eller bättre med en sån hand? Har för mig ha sett det här nånstans. 1/20 låter rimligt, nåt sånt hade jag gissat på också, men lite mer detaljer och så hade varit trevligt. Citera
eroz Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 4,31 % för en hårt träff med vilka två kort som helst (ej stegar och färger inräknade.) Ganska precis 25% för en max stretch SC att träffa hårt, oesd eller färgdrag. Citera
Recommended Posts