Jarnix Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Hej alla PF:are, här kommer en inte så värst intressant hand, men som är en ganska vanlig syn i turneringar. Ville höra lite åsikter om den o kanske få igång lite diskussion. Har inte den exakta handhistoriken men här kommer en snabb-brief: Finalbord på en $50-dollars rebuy-multi med 30 startande. Prispengar till 5 pers. Det e fortfarande ingen som åkt ut än. Jag tog en stor pott med ett set i sjuor o va chipleader på 10 000 men har sen misslyckats med några steals + missat med några bra händer o e nere på ca 6 800 när följande hand kommer. Jag sitter i CO o plockar upp 77, blindar på 200/400. Devalant (förmodar att det e devalanteriel här på pokerforum) höjer till 1100 från mittenposition, dvs ganska standardraise. Devalant har varit bland de aggressivaste på finalbordet (läs; spelat bäst) o vi har mötts i några potter med blandat resultat som ännu inte gått til showdown. Jag tror han var chipleader med ca 12 000 marker. Jag har sett ´han vara på steal med div Axs men då detta är en höjning från mittenposition utesluter jag de värsta skräphänderna. Jag bedömer att hans hand e någon av dessa: pockets AA-66 AK, AQ, AJ, A10 ev kanske A9s kanske också så svagt som KQs och KQo Såvida han inte har slick eller pocket över 10 tror jag han e lite orolig om jag trycker in så jag reraisar han all-in, naturligtvis i hopp om en fold från honom. Är detta realistiskt tänkande? Han blixtsynar med AQo. Hur spelar NI i denna situation? Passar ni era sjuor o väntar på bättre, eller synar ni i hopp om att floppen ser "ofarlig" ut. Skulle även vilja veta hur ni hade resonerat i devalants situation. Hans raise e ju ganska standard från mittenposition med en solid hand. Är det en solklar syn mot en all-in eller lägger ni er hand o väntar på bättre tillfällen? Betänk att ni e chipleader med drygt 12 000 marker. Vore kul att få lite diskussion, vill helst ha seriösa svar; inte i stil med "En solklar fold" o sen inge mer. Calle Citera
Smokey_McPot Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Det är ju sådant man bör alternera. Generellt vill du trycka preflop om du vill dubbla, och syna preflop varefter du trycker på floppen oavsett hur den ser ut om du vill sno potten. Det finns en hel del händer som han kan tänkas släppa på floppen utan träff som han skulle synat allin med preflop. Citera
helena_ Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 En del händer han hade lagt? han hade nog lagt om han inte prickade helt enkelt, jag skulle bara ha synat efter som du inte har något behov i att dubbla. Jag lägger ofta dessa händer för att man som mest oftast har en coinflip om jag inte har nån read alls på spelaren och han har jämnbördig/större stack. Jag hade synat och spelat ut han på floppen. Du har position på han. Citera
Jarnix Postad 22 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2005 Jag förstår hur du tänker helena, men kan man inte vända resonemanget åt andra hållet. Hur kan han syna när han vet att som bäst får en conflip, och lite då o då är ordentlig underdog (inte omöjligt att jag trots allt sitter med AA-QQ eller AK). Jag trodde faktiskt han skulle släppa allt utom AA-JJ o AK. I ärlighetens namn tycker jag att mitt spel är bättre än hans i denna handen men sen så är jag kanske lite subjektiv i frågan också Calle Citera
elvis77 Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 En del händer han hade lagt? han hade nog lagt om han inte prickade helt enkelt, jag skulle bara ha synat efter som du inte har något behov i att dubbla. Jag lägger ofta dessa händer för att man som mest oftast har en coinflip om jag inte har nån read alls på spelaren och han har jämnbördig/större stack. Jag hade synat och spelat ut han på floppen. Du har position på han. Syna 1100 med en stack på 6800 ? det tycker jag känns helt galet. finns ej implicita för att fräffa set, och det blir i princip ospelbart på floppen då han helt säkert kommer att betta ut. Som jag ser det är det bara all in eller fold. Om han som du säger har stulit en hel del känns all in motiverat så jag tycker att du gjorde rätt. Edit: syna för att gå all in direkt på flopp fungerar ej bra här när vi pratar sist. Han kommer ju som chipleader beta nära flopp ( 2000-3000) och blir commitad till potten mot ett omslag all in. Citera
Nidson Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 En del händer han hade lagt? han hade nog lagt om han inte prickade helt enkelt, jag skulle bara ha synat efter som du inte har något behov i att dubbla. Jag lägger ofta dessa händer för att man som mest oftast har en coinflip om jag inte har nån read alls på spelaren och han har jämnbördig/större stack. Jag hade synat och spelat ut han på floppen. Du har position på han. Så om du missar floppen och han ställer in, hur har du då tänkt spela ut honom? Citera
JOAM1978 Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Går du med på hans 1100-höjning och hoppas fru fortuna ler mot dig på floppen så tar du ju en rejäl chansning med tanke på din stack på 6800. Med tanke på att han under turneringen spelat aggressivt så är det ju föga troligt att han som chipleader lägger sig om du går all in. Jag hade resonerat som så att han antingen sitter på ett högt par eller att han har höga kort. I och med hans sätt och spela så finns också en risk att han synar dig om du går all in. Denna coin-flipp situation hade gjort att jag hade lagt mig. Sen är det väl iof också avgörande vad de andra spelarna gör. Det är ju viktigt att inte glömma bort att du med din stack på 6800 fortfarande kan gå långt men att du nog kanske skulle vänta på ett bättre läge än pocket 77 att slå till på. Jag hade mot en cowboy (vild spelande med framgång) som honom lagt mig med pocket 77. Jag förstår dig dock när du går all in och håller med elvis77 om att det är fold eller all in som gäller. Avgörande just i denna hand är hans aggressiva spelstil vilken hade fått mig att lägga mig. Jag är bara nyfiken, men jag förmodar att han fick in ett par på floppen eller vann du denna showdown?? Citera
Jarnix Postad 22 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2005 Nja, jag tycker väl inte att han var vild o galen precis, snarare bara aggressiv när folk foldade fram till honom. Men jag håller med om att det e all-in eller fold som gäller. Självklart nailade han sitt ess på floppen men sen så e jag ju världens sämste coin-flip spelare Citera
alve Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Avgörande just i denna hand är hans aggressiva spelstil vilken hade fått mig att lägga mig.Borde inte detta göra att han borde lägga sig mot omslag oftare? Citera
JOAM1978 Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Det är ju helt omöjligt att svar på eftersom vi inte vet vad han haft för händer de gånger han spelat aggressivt. Förmodligen är det så att han då och då bluffar men han gör det ju inte för jämnan vilket innebär att pocket 77 inte är en bra hand om man sätter honom på höga par eller höga kort. Citera
rickie Postad 22 Juli , 2005 Rapport Postad 22 Juli , 2005 Jag skulle inte ställa in med 7orna mot nån som höjjer från mitt-position, inte så ofta nån lägger sig där, eftersom det krävs en bra hand o höjja med från början o så får man ju okej pott-odds när nån short-stack ställer in. Så skulle hitta fold. Citera
Recommended Posts